Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
de mijne is van juni 2011.. ik kan het wel allemaal apart kopen, maar dat wordt ook een dure grap dan
NeufegliseThierry schreef:Heb je ook aan de sierlijst bij achterruit gedacht? Ziet er wel strak uit hoor!
njah, dat is hetgene dat ik het minst mooie chrome sierstuk vind
Mijne is ook van juni 2011 (productiedatum 23 juni), dan zit wel gewoon de chromen rand rond grill erop, dat hadden de auto’s van april 2011 ook al.
Dus als jij die chromenrand niet om de gehele grill hebt dan is de auto begin 2011 of zelfs in 2010 geproduceerd.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Heb de mijne op 28-05-2010 binnen gekregen en daar zit geen chroom rond de grill.
Maar volgens mij kost de Ds3 ook iets duurder dan eerst ?
Vorige keer dat ik keek was hij 1000 euro duurder met dezelfde opties als de mijn.
Klopt dat in 2010 chromen rand niet helemaal rondom grill liep.
Wat betreft prijs: e-hdi van net voor/net na het inclusief zijn van b.v. zijstrips was verwaarloosbaar, niet in de orde van grootte van 1.000.
Bij die verschillen is er doorgaans ook een verschil in specificatie. Maar precies kan ik het niet zeggen, daarvoor zou je folder ten tijde van koop door jou en folder van recentere datum naast elkaar moeten leggen.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
ja de mijne was een stockmodel dat ging binnenkomen.. kan idd zijn dat hij eerder geproduceerd is.
Een kleine opmerking ivm die openluchtfilter, die heeft inderdaad in de meeste gevallen vermogensverlies, maar niet altijd, en de simpele reden is dat de meesten die gewoon monteren en klaar, maar als je hem op een plaats kan steken waar die enkel en alleen kan voorzien worden van koude lucht (en geen warme motorlucht of van de radiator als de koelfan aanslaat) dan kan je wel degelijk een vermogensverbetering hebben…. ivm die verlaginsveren, zelf was ik er ook nooit voorstander van als je enkel de veren doet, maar toen het noodlot toesloeg een jaar of 4 geleden en mijn eerste xsara in de prak was moest en zou ik snel een andere vinden, ik heb België 2 keer doorkruist en verschillende xsaras bekeken en overal was er wel een minpunt, tot ik plots 1 vond die perfect stond, met ook 1 minpunt, verlaagd met gewone veren, ik heb me toch laten overhalen omdat ik geen andere vond en het dringend was (in men achterhoofd dacht ik ook dat ik hem nog terug kon verhogen in het slechtste geval) maar ik heb nu intussen 4 jaar verder en 100000km verder (heeft er nu 185000) en ik heb nog niets gemerkt van wat jullie hier allemaal beweren ivm die kapotte schokdempers, veiligheid etc etc, van mij is het niet van horen zeggen, maar van ondervinden, in mijn geval nog geen seconde spijt van gehad dat ik het gelaten heb, (zijn ook -3mm veren van KW)
chromenstrip gril:
Ik was een van de eerste met de Ehdi in NL, maart 2011, en hier zit de strip op. Gelukkig ook toen voor de oude (lees goedkopere) prijs. Was wel inclusief 6 maanden wachten. Maar goed, dat is al weer vergeten!
Zelf ook vaak getwijffeld over veren (-3mm), maar nog niet gedaan, want naast het monteren moet de auto ook weer helemaal uitgelijnd worden.
gr
Arno
Klopt, maar uitlijnen is toch geen grote kost?
als het echt zo een onveilige onderneming was dan zouden ze de veren appart niet verkopen.
Je geraakt ook met een attest gemakkelijk door de keuring. ik ben een voorstander maar hier zijn ook veel tegenstanders.
iedereen heeft een andere mening hier over.
uitlijnen 45 euro ongeveer
Uiteindelijk moet eenieder het zelf weten, uiteraard.
Maar om te veronderstellen dat het veilig is omdat ze het anders niet zouden verkopen klopt ook niet helemaal: ik kan zo een motorblok met 600 pk van AMG kopen en in mijn DS3 lepelen (nou ja, zomaar, het zal wel even priegelwerk zijn ) maar dat wil dan nog niet zeggen dat het ook veilig is.
Ben ‘t zoals gezegd eens met Gerjan dat je het zelf moet weten wat je doet, zo lang als dat je een ander niet hindert of in gevaar brengt.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
als de autokeuring het toelaat lijkt het mij allemaal in orde.
Ik vind zelfs dat je die eigen mening ook moet kunnen aantonen, iedereen kan erover zeggen wat ie wil, maar moest het nu echt zo levensgevaarlijk zijn, of slecht voor je schokdempers etc dan zal het inderdaad niet lukken in de autokeuring, en zou ik er zeker geen 100000km mee rijden zonder problemen, althans zo denk ik er toch over, en ik kan wel spreken van ondervinding , maar over verlagen kan je urenlang praten, er zijn altijd voor en tegenstanders, en dat zal ook altijd zo blijven he
vraagje? die chrome strips onder de voorste lichten word dat geplakt? het zijn twee van die kleine dingen
Merendeel van de chrome opsmeuk wordt gewoon geplakt.
ok thanks