Gister heb ik een bx 1.4I toulouse er bij gekocht. Deze stond op marktplaats en heb ik voor sloopprijs meegenomen qua uiterlijk ziet ie er nog heel netjes uit, maar er mankeert uiteraard wel wat aan.
Het motormanagement lampje brand en toen ik daar weg reed stond ik om de hoek al weer stil, zo heb ik nog wat aangemodderd ,steeds weer 100 meter rijden en dan afslaan en alle fut uit de motor. En ik moest er nog zo,n 75 km mee rijden! . Gelukkig kreeg ik toen door dat als je na het overschakelen naar een hogere versnelling geen gas gaf en dan geleidelijk wat gas gaf de motor wel bleef lopen en ook weer oppakte. Zo heb ik het dus 75km over de snelweg naar huis gered. Eenmaal thuis het probleem bekeken. Als je normaal/snel gas geeft lijkt ie te verzuipen en slaat ie af, stationair loopt ie warm wel goed, met koude motor loopt ie slecht en ook afslaan, Uitlaatgas ruikt ook niet zo het hoort en stinkt naar onverbrande gassen gepaard met grijze rook. Vorige eigenaar had al het gasklephuis vervangen, en ik had nog een temp.sensortje liggen voor de ecu maar dit bood helaas geen oplossing. Binnenkort maar eens even utlezen via de touwtjes methode met knippercode,s . Verder schijnt de anwb gezegd te hebben dat de koppakking lek is dus dit ook maar eens nader onderzoeken. Tot slot is de apk een paar dagen verlopen. Plan met de bx was : APK erop, koppakking vervangen, en de storing oplossen. Mocht dit lukken en het financieel haalbaar is om de bx dan voor 600 euro te verkopen en er zelf nog wat aan over te houden (ja ik heb ook last van de crisis) dan ga ik de bx maken en dus verkopen. Mocht blijken dat er nog veel meer aan mankeert gebruik ik deze bx om mijn dagelijkse bx helemaal ‘‘af’’ te maken en evt wat reserve onderdelen en gaat de rest naar de sloop. Zelfs dan heb ik mijn investering tot nu toe er al weer uit + een hoop onderdelen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Vandaag de bx voor de apk nagekeken en tot de conclusie gekomen dat het een enkeltje sloop gaat worden.
Wat mankeert er dan aan?
-co is 8%
-massa van het r.a licht is niet goed
-stadslichtje links doet het niet
-kachelmotor werkt meestal niet
-ashoes linksvoor gescheurd
-remschijven en blokken voor zijn versleten
-HD Leidingen naast de tank zijn erg verrot en zien eruit alsof ze elk moment kunnen begeven
_HD leiding rechts achter boven subframe is ook erg croquant
-uitlaat is matig(zou nog dicht gesmeerd kunnen worden
-voorste draagarm rubber rechts voor is gaar
-fuseekogel links is versleten
Voor de rest roest op de gebruikelijk plaatsen, gat in de c-stijl onderaan links achter,
gaten in de wielkast rechts voor, dorpelrand links div. slechte plekken(zichtbaar met de deuren open. en zo vast nog wel wat plekjes op de bodem.
Zelf neem ik de achter ruiten en raammechanieken, wat klein grut, de achterdraagarmen, startmotor, injectiehuis, ontstekingsdelen, dynamo , achterlichten, koplampen (evt) Verder heb ik niets nodig dus laat ik restant binnen nu en 4 weken ophalen door de sloop. Mocht iemand dus nog wat nodig hebben….... dan graag via de pb. (plaatwerk is allemaal nog in goede staat en mooi!)
Foto,s post ik vanavond.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Je kunt hem ook aan de BX club doneren, zijn wij ook weer blij
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Daor hej dan laank plezier van had.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
de foto,s
De deurpanelen zijn alle 4 nog als nieuw, achterbank is op 1 klein gaatje (zie laatste foto) na nog goed.
De bekleding van de voorstoelen is versleten.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Elvis schreef:Je kunt hem ook aan de BX club doneren, zijn wij ook weer blij
Dat is ook een mogelijkheid ja, maar dan moeten ze hem wel zelf komen halen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ja kan, maar de kosten wegen niet op tegen wat ik er vooor kan krijgen als ik hem weer moet doorverkopen, kost me dan dus geld. Was nooit de bedoeling deze bx voor mezelf te houden. Ik heb al een goeie bx. Lees maar in de openingspost
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
‘k zag het inderdaad in de openingspost.. is alleen jammer om te zien dat mooie bxen (afgezien de roestgaten…) gesloopt wordt, daar er al zo weinig bxen over zijn.
Is ook, als het leidingwerk nog ten minste nog goed geweest was…....
maargoed, nu komt ie in elk geval ten goede aan het op de weg blijven en beter worden van mijn eigen dagelijkse gezins bx., en wieweet nog wel meerdere andere mooie bx,en
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Op de plaatjes ziet het er nog erg leuk uit. Maar inderdaad behoorlijk wat gebreken.
Velgen (met banden ?) vind ik wel leuk, als prijs en afstand doenlijk zijn.
Wat is er leuker dan een BX ? . . . . . Vijf BX-en !
De auto staat in Leiden/zoeterwoude. Moet je echter wel 4 oude vvelgen meenemen zodat de auto wel kan rollen nog . pm maar als je interesse hebt
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)