nog even de lijm die ik gebruik: Vitabond VB100. Het hemeltje zit al 10 jaar; met de stijlen ben ik nu bezig. Ik heb een soort zwarte velours. Deze hemelstof heb ik besteld via autobeklederij Tonny de Bruijn in Roosendaal. € 24,- per meter (1,40 breed). Kost bij CX Basis € 55,-, en dat was niet eens exact de goede kleur.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hoe moeilijk kan het zijn om ‘zwart’ te laten matchen dan?
Of heeft je hemel een andere kleur?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Redbird schreef:Hoi
Ik heb ook al mijn stijlen opnieuw bekleed (behalve hemel) met de originele bekleding die er eerst opzat, met PALTY spuitbus, je hebt dan weer de originele look terug zeg maar. Werkt echt fantastisch dit spul, ik heb deze tip gekregen van iemand die bij een bedrijf werkt, die auto’s ombouwd voor minder/invaliden. Die is de hele dag bezig bekleding los en vast te maken
.
gr Jeroen
Palty! Dat gebruik ik ook!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
La Léo schreef:Hoe moeilijk kan het zijn om ‘zwart’ te laten matchen dan?
![]()
Of heeft je hemel een andere kleur?
Je moest eens weten hoeveel kleuren zwart er zijn: de bekleder had zo al 4 soorten ‘zwarte’ hemelbekleding. En naast de kleur is ook de structuur van belang die het uiterlijk bepaalt. Bij CX Basis was ‘schwarz’ in ieder gaval te grijs. Tien jaar geleden had ik voor de hemel stof gevonden die exact gelijk was aan het origineel. En dan is het wel zo leuk als de stijlen weer in dezelfde stof zijn bekleed.




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Je moest eens weten hoeveel kleuren zwart er zijn: de bekleder had zo al 4 soorten ‘zwarte’ hemelbekleding. En naast de kleur is ook de structuur van belang die het uiterlijk bepaalt. Bij CX Basis was ‘schwarz’ in ieder gaval te grijs. Tien jaar geleden had ik voor de hemel stof gevonden die exact gelijk was aan het origineel. En dan is het wel zo leuk als de stijlen weer in dezelfde stof zijn bekleed.
Zoals Henry (of was het toch Betty)
al zei, je kunt ze in alle kleuren krijgen, zolang het maar zwart is.




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet er netjes uit!
Zijn die stijlen een beetje te doen?




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
In mijn geval kwam het oude materiaal er overal heel gemakkelijk af. En kon dus het materiaal op het nieuwe leggen en er rondom heen knippen. Het lastigste was om de stijlen zelf schoon te krijgen. Ik heb van alles geprobeerd; wasbenzine, stikkeroplosser, thinner. Maar het beste werkte een kleine vuistbijl om de vlakke stukken af te schrapen en de hoekjes met een scherpe bijtel, daarna alles opschuren. Al het andere maakte er een plakkerige zooi van die er nagenoeg niet af te krijgen was. Na het schuren, krabben en schoonmaken wel even ontvetten, voor het lijmen.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het lijkt te doen dus
Ik zie alleen de stof niet staan op de webshop van CX Basis, onder welk deel staat dat?




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Je moet eerst even naar onlineshop en dan naar innenraum. Hieronder een directe link.
cx-basis.de/eshop/index.php?cPath=25283&osCsid=df2b2e7a103a451daa9a3ed8b2867a2f
Als je alles wilt vervangen bestel dan gelijk 3 meter. Prijzig is het wel maar het spul is heel goed.
Martinbap schreef:Ik ben er eigenlijk best trots op:
Ziet er top uit! Alleen die plafonniere… Bij mij kiert ie ook al zo. Zou dat standaard zijn?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Martinbap schreef:Je moet eerst even naar onlineshop en dan naar innenraum. Hieronder een directe link.
cx-basis.de/eshop/index.php?cPath=25283&osCsid=df2b2e7a103a451daa9a3ed8b2867a2fAls je alles wilt vervangen bestel dan gelijk 3 meter. Prijzig is het wel maar het spul is heel goed.
Thanks, staat weer onder een onlogische groep






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
dat die achterste ‘plafonniere’ zo ‘kiert’ is inderdaad normaal, heeft de mijne ook.
het enige wat ik niet goed krijg is mijn voorste console, die valt er tijdens het rijden altijd uit… dan ligt de stof niet meer op je kop, dan is het dat consoletje… iemand tips hiermee? het lijkt wel of die klemmen aan de zijkant niet meer genoeg klemmen, maarja, wat doe je eraan, ben bang dat ze gaan afbreken als ik er begin aan te prutsen.
Er zit een lampje in van 21W die behoorlijk warm wordt, dus waarschijnlijk zitten die spleten er om de warmte af te voeren.
Goede raad is voorraad














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het binnenlicht sloot bij nieuwe auto’s keurig aan op de hemelschaal. Dat ze nu niet meer passen komt omdat de hemelschaal zelf wat uitzakt. Er hoort trouwens max 10 watt in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste