4 van de 46
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De “LaSix” van Wolfman Te koop
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 11 maart 2012 12:19 PM
  [ # 46 ]

zit normaliter een lampje in en hoort naast de sigarenaansteker zodat die groene rand verlicht is.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 maart 2012 12:26 PM
  [ # 47 ]

Tank joe!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 maart 2012 02:06 PM
  [ # 48 ]

Even een vraagje tussen door.
Toen ik in het weekend bezig was met het benzine gebeuren draaide de CX langere tijd stationair. Op een gegeven moment sloeg de koelfan netjes aan zo als het hoort. Maar het viel mij op dat er maar een aan ging.
Hoort dit zo? Gaat de ander pas aan als hij nog warmer wordt?

Of doet deze het alleen met ingeschakelde airco?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 12 maart 2012 02:49 PM
  [ # 49 ]

Volgens mij zijn die dingen in serie geschakeld en moeten dus tegelijk aan- en uitfloepen. Airco staat hier dacht ik los van.
Succes!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 maart 2012 03:06 PM
  [ # 50 ]

De CX van Wolf’ heeft een aftermarket airco. Daarom kan niet zondermeer gezegd worden hoe het zou moeten werken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 12 maart 2012 03:18 PM
  [ # 51 ]

De Cx van Wolfman heeft een originele fabrieks airco.


niks aftermarket

heb hem ook vertelt dat het waarschijnlijk in een thermocontact zit dat de tweede fan niet draait

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 maart 2012 03:18 PM
  [ # 52 ]

Nou, die bedrading is niet origineel citroen Wink been there, seen that Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 12 maart 2012 03:21 PM
  [ # 53 ]

Zo da’s snel


nee dat zal zomaar kunnen, hoewel de bedrading op de airco pomp zelf wel origineel is, er is in het verleden wel wat gebeund aan de relais, maar als het goed is heeft Wolfman daar een mooi schema van gekregen.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 maart 2012 04:05 PM
  [ # 54 ]
geoarthc35 schreef:

De Cx van Wolfman heeft een originele fabrieks airco.


niks aftermarket

heb hem ook vertelt dat het waarschijnlijk in een thermocontact zit dat de tweede fan niet draait

Zou kunnen, maar dat wil dan dus zeggen dat ze wel afzonderlijk aangestuurd worden.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 12 maart 2012 04:15 PM
  [ # 55 ]

‘t is ook moeilijk te bepalen van afstand. Ik ben eenmaal zonder koeling komen zitten omdat er (bleek na een hoop gehannes) één lullig contactje los zat. Toen deden ze het beide niet meer…

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 maart 2012 04:23 PM
  [ # 56 ]

Nou ja ik ga er wel achter komen. Voorlopig koelt hij met een fan ook goed. Als hij aanslaat slaat hij iedere keer na ongeveer een minuut weer af.
Eerst maar weer verder met het benzine geneuzel. Soms loopt hij heel aardig en dan ineens weer inhouden.

Ik heb wel gezien (heb er een nieuwe doorzichtige brandstof leiding op gezet) dat er veel lucht in de leiding zit. Iedere keer komen er een hoop belletjes naar boven. Waarschijnlijk een porueze leiding ergens. Wat natuurljik niet vreemd is want George reed nooit op benzine.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 12 maart 2012 04:27 PM
  [ # 57 ]

Voor de bakwissel wel hoor, maar het kan inderdaad geen kwaad om de benzineleidingen te controleren en cq te vervangen ze zijn niet nieuw meer denk ik Smile .

Carburateur is trouwens wel recent schoon gemaakt, maar vergeet niet dat er wel oude benzine inzat dus helemaal jofel zal dat wel niet zijn.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 maart 2012 05:53 PM
  [ # 58 ]

Als de fans op de originele manier in serie geschakeld worden zou dat meestal inhouden dat als er een niet werkt, de ander dit dan ook niet doet. Zoals kerstboomverlichting.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 12 maart 2012 06:35 PM
  [ # 59 ]

Er is iets met de CXen met een dubbele fan, Standaard slaat er maar een aan en als die het niet bolwerkt komt geloof ik de tweede ook mee in, maar hoe dat geschakeld is zou ik niet durven zeggen. Een standaard serie 1 CX heeft ook maar een fan. De tweede fan hoorde bij het pack trekhaak en misschien ook wel bij de versies met airco zoals deze. Ze zijn in elk geval bedoeld voor auto’s waarbij het koelsysteem zwaarder wordt belast dan normaal.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 maart 2012 07:29 PM
  [ # 60 ]

Bij een serie 1 zit er temperatuursensor voor de luchttemperatuur achter de radiateur. Als die lucht warmer wordt dan 55C wordt de fan in serie geschakeld met een dikke weerstand en draait dus op halve snelheid. Als het thermocontact voor de kvs temperatuur sluit komt de ventilateur op 12V en draait dus op volle snelheid. Serie 2 heeft bij mijn weten altijd een dubbele ventilateur die dmv een dubbel thermocontact in serie of parallel worden gezet.
Mijn broer had een serie 1 diesel met airco. Die had er wel 2.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
4 van de 46
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook