1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Een XM uit Spanje !?
rhil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46

Gepost: 07 augustus 2004 10:56 PM

Beste lezer(s),

Ik kom nu al een aantal jaren op een vakantieadres in Spanje. Daar staat al vele jaren een XM V6 met velours bekleding en allerlei leuke dingen als radiobediening op een 1-spaaks stuur, electrische stoelen en ramen (132000 km). De laatste 3 jaar heeft ‘ie erg weinig gereden en het laatste jaar is ‘ie af en toe een paar meter verplaatst. Na enig navragen van mijn kant bleek de auto van een schoonzoon van de eigenaar. Deze man woont in Brussel en heeft al 3 jaar een mooie BMW 5-serie.
De auto is tot vorig jaar onderhouden. Er zitten onder de motorkap wat nieuwe onderdelen en het ziet er netjes en droog uit, maar ja, wat wil je als zo’n wagen amper rijdt. Qua lekkages van rubbers valt er ook weinig te zien omdat het zo goed als nooit regent in dat gebied. De lak ziet er onder het 2 cm dikke stof goed uit. Er missen wat knopjes en er zit een scheur in de achterbumper en een gat in een knipperlicht door een paaltje.

De eigenaar wil er van af en dit jaar had ik het gevoel dat ik die auto maar gewoon eens moet kopen. Hij vroeg er naar ik hoorde 3 jaar geleden 2000 Euro voor. Ik wil niet hoger gaan dan 1000 Euro maar begin wat lager met bieden. Ik vind de auto iets hebben en denk dat het in de toekomst nog wel eens een klassieker wordt. Ik weet nog niet wat ik met de auto aan wil. Waarschijnlijk zet ik ‘m eerst eens een tijd weg, tenzij ik een ander baan vind waardoor ik m’n leaseauto kwijt raak.

Via een andere site (autoweek) werd ik door iemand op deze site geatendeerd en heb ik al 1 of 2 reacties gekregen.

Voor zover ik begrijp via via van de eigenaar is er weinig mis met de auto, maar heb ik dit niet zelf kunnen controleren omdat de accu leeg was. Heeft iemand nog tips voor mij die ik in mijn achterhoofd moet houden bij de aanschaf van deze auto. Ik doe er een tweetal foto’s bij voor een goede beeldvorming.

Als iemand ook ervaring heeft met importeren, zoals de BPM, verzekeringen etc. Laat dat ook even weten. En ja, ik weet dat ik voor het totaalbedrag een dergelijke auto ook in Nederland kan kopen, maar dit lijkt mij een leuk proefje voor de toekomst met evt. wat nieuwere of juist oudere auto’s om te “verzamelen”.

Met vriendelijke groet,

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 08 augustus 2004 12:25 AM
  [ # 1 ]

Zo te zien werken je foto’s niet. Ik heb al geprobeerd om het te repareren, maar helaas ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 08 augustus 2004 12:26 AM
  [ # 2 ]

ook al….. en linken werkt ook niet… Confused

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 augustus 2004 12:27 AM
  [ # 3 ]
Tom Duckpower schreef:

ook al….. en linken werkt ook niet… Confused

Klopt. Slechts de 3e van boven doet het, maar pas nadat ik de URL uit het bericht ‘gesloopt’ had en in een apart venster geplakt had.

Ohja Rhil, Tom Duckpower, ik en nog een aantal anderen zijn moderator hier, dus wij mogen legitiem in je berichten roeren Wink Tot nu toe hebben we niets gewijzigd omdat het niet werkte. Wijzigen we wel wat, dan staat dat er meestal netjes bij.

Tip: klik met je rechter muisknop op de foto’s (due het dus niet doen), ga naar eigenschappen en selecteer daar de URL van de foto. Plaats die in een nieuw venster en je kan de foto’s zien.

Profiel  

rhil
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 augustus 2004 12:38 AM
  [ # 4 ]
Lelijke Eend schreef:

Zo te zien werken je foto’s niet. Ik heb al geprobeerd om het te repareren, maar helaas ...

Ik snap er niets van. Ik zie 4 foto’s op mijn scherm van een aanzicht, het dashboard (2) en de motorruimte. Hoe kan dit nu?

Groeten Ronald.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 08 augustus 2004 12:47 AM
  [ # 5 ]

Ik denk/vrees dat het aan Ofoto ligt.

Profiel  

rhil
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 augustus 2004 01:07 AM
  [ # 6 ]

Laat die foto’s maar even, duik ik binnenkort wel in, of ik mail ze toe als je ze wilt bekijken. Ik ben niet zo’n held met pc’s. Te pietepeuterig en het lijkt wel of ze mij sturen ipv andersom, errug vervelend. Geef mij maar een brok staal en ik maak er wat leuks van. Knutselen met mechanische zaken ligt wat meer in mijn straatje.

Maar…..., hebben jullie nu tips voor mij wat beteft de auto zelf of moet ik maar eens een gokje wagen, het is immers maar geld. Ik heb het altijd wel gehad op franse auto’s en er al verschillende gehad, zonder al te grote of kostbare problemen (3 306-en, een 406, een 806, af en toe van de baas in zijn 605, en nu een scenic op praktische redenen. Niet duur en makkelijk voor het hele gezin). De ander merken heb ik altijd ellende mee gehad zowel de vw’s als (sl)opels waarbij de laatste een dieptepunt waren in mijn autobezit.
Als ik ‘m koop pak ik namelijk het vliegtuig samen met mijn vrouw (schoonmoeder let op de kids) en dan hoop ik in een paar dagen op mijn gemakje terug te kunnen rijden. Wellicht dat ik nog wat onderdelen onderweg opscharrel in Frankrijk bij die leuke sloperijen (altijd al een tic van mij geweest).

Groeten Ronald.

Profiel  

xantippe
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223

- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Gepost: 08 augustus 2004 02:36 AM
  [ # 7 ]

Vreemd,

Eerst zie ik alleen kruisjes. Daarna kopieeer ik de URLs naar een apart venster. Dan zie ik ze wel. Kom ik terug hier….zie ik de plaatjes gewoon staan. Dus ze blijven wel in het cache hangen…

Maar ik heb ze even voor je op mijn eigen server gezet. Dat werkt tenminste altijd!

Als je nog meer foto’s hebt die je wil posten, mail me maar of stuur een PBtje.

Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit

Vorige

Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart

Profiel  

rhil
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 augustus 2004 12:11 PM
  [ # 8 ]

Vreemd,

Eerst zie ik alleen kruisjes. Daarna kopieeer ik de URLs naar een apart venster. Dan zie ik ze wel. Kom ik terug hier….zie ik de plaatjes gewoon staan. Dus ze blijven wel in het cache hangen…

Maar ik heb ze even voor je op mijn eigen server gezet. Dat werkt tenminste altijd!

Bedankt voor je hulp Xantippe. Gelukkig staan ze er nu op. Lijkt het je wat ?? Ik denk er meer en meer aan om er eigenlijk niet meer dan 700 Euro voor neer te leggen. Er komen nogal wat kosten bij om ‘m hiernaartoe te halen. Ik denk dan ook dat íe voorlopig even een schuur in gaat. Keuren kan altijd nog. Dan heb ik nog even de tijd om er over na te denken.
Nu nog kijken of die huidige eigenaar zich hier ook inkan vinden Wink

M.vr.gr. Ronald

Profiel  

rhil
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 augustus 2004 01:00 PM
  [ # 9 ]
Xantippe schreef:

Uhhhh, een PBtje ??? Wat is dat?

groeten Ronald

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 augustus 2004 01:49 PM
  [ # 10 ]

Mag ik je enkele tips geven?
Laat maar staan, omdat het zeer waarschijnlijk is dat de veerbollen leeg zijn. Je hebt zeker een ambulance-nodig om hem naar nederland te krijgen.
Lange stilstand zonder goede voorbereiding is funest, alles gaat vast zitten en alle rubbers verdrogen.
Het is een 89-er of modeljaar 1990, dit zie je aan het rode chevronnetje op het stuur. De latere hebben een zwarte. Deze auto’s zitten elektronisch slecht in elkaar, tenzij je met knipperende lampjes en andere elektronisch gezeik kan leven.
Je kan dan beter een goeie Nederlandse serie 1 kopen, deze gaan voor 100-3500 euro weg.

ik heb er zelf nu 2, een 90-er V6 handbak met 2 ton erop en een 93-er V6 Automaat, typisch luxeprobleem en de 90-er mag weg. Ik heb niet zo’n zin om elke maand 240 euro aan wegenbelasting en verzekering te betalen.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

xantippe
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223

- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Gepost: 08 augustus 2004 03:02 PM
  [ # 11 ]
rhil schreef:
Xantippe schreef:

Uhhhh, een PBtje ??? Wat is dat?

groeten Ronald

Hieronder zie je een knopje met de letters PB. Klik er maar eens op en er gaat een werled voor je open Wink

Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit

Vorige

Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart

Profiel  

rhil
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 augustus 2004 12:15 AM
  [ # 12 ]

Contact met de eigenaar

Nou daar ben ik weer. Na alle reacties en tips te hebben gelezen, hier en bij autoweek toch gebeld naar de eigenaar vandaag. Daarnaast veel geinformeerd bij citroensites, de douane en andere bronnen.

Hij wil de auto inderdaad wegdoen en vertelde dat de auto dit jaar (voordat ik op de camping was) naar Belgie is gereden en terug. Bovendien wil hij de auto weer een beurtje laten geven. Hij vertelde dat hij erg gecharmeerd was van de auto ivm rijgedrag tov de
BMW. Hij wilde nu toch van de auto af omdat hij zelf de BMW heeft en verwacht amper meer in Spanje te omen. Bovendien hadden zijn kinderen zelf een auto en geen interesse in zijn “slagschip”. Electrisch heeft hij wel wat storingen gehad maar niets abnormaals. Ik mag alle rekeningen inzien.

Ik heb een bod gedaan van max. 1000 Euro met de restrictie dat hij die beurt nog laat geven en voor mij navraagt wat er mis is met de airco (toen de garage namelijk hoorde dat de auto verkocht zou worden hadden ze geadviseerd dit door de nieuwe eigenaar te laten doen). Afgesproken dat als bleek dat de auto toch nog enige reparaties nodig had om terug te rijden dat dit in mindering werd gebracht op mijn bod.

Hij neemt mijn bod in overweging (hij wilde eigelijk die 2500 Euro, die hij 2 jaar geleden ook vroeg) omdat er tot heden niemand uit Spanje interesse heeft getoont. Hij had begrip voor het lage bod ivm alle invoer- en andere kosten die ik in Nederland zou krijgen. Voor woensdag wordt ik teruggebeld. Ik ben benieuwd.

Stallingsruimte heb ik al definitief (in een aardappelschuur 5 km verderop). Ik hoop dat hij erop ingaat anders stopt mijn “fun” hier. Dan maar doorsparen voor een échte old-timer. Dat blijft het summum.

M.vr.gr.

Ronald

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 augustus 2004 01:49 AM
  [ # 13 ]
Willem schreef:

ik heb er zelf nu 2, een 90-er V6 handbak met 2 ton erop en een 93-er V6 Automaat, typisch luxeprobleem en de 90-er mag weg. Ik heb niet zo’n zin om elke maand 240 euro aan wegenbelasting en verzekering te betalen.

hoezo 240 euro per maand?  ik ben 60 euro per maand kwijt aan mijn xm voor belasting en verzekering.

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 10 augustus 2004 01:54 AM
  [ # 14 ]

Re: Contact met de eigenaar

rhil schreef:

Stallingsruimte heb ik al definitief (in een aardappelschuur 5 km verderop). Ik hoop dat hij erop ingaat anders stopt mijn “fun” hier. Dan maar doorsparen voor een échte old-timer. Dat blijft het summum.

Als je ‘m lang genoeg stalt wordt het vanzelf een oldtimer… Wink
En er zijn minder XM-en gemaakt dan DS-en heb ik me laten vertellen…

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 10 augustus 2004 01:56 AM
  [ # 15 ]
erik wijngaarden schreef:
Willem schreef:

hoezo 240 euro per maand?  ik ben 60 euro per maand kwijt aan mijn xm voor belasting en verzekering.

Misschien omdat ik wat jonger ben en nog weinig schadevrije jaren heb. En beide auto’s zijn WA en tegen brand en natuurschade verzekerd (zelfontbranding komt wel eens voor bij V6-en) en een V6 weegt ruim 1400 kilo, dus de WB is 50 euro per stuk per maand

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook