Heeft er iemand zijn voiture al laten tunen? Ik wil dit ook laten doen want er is wel heel veel te behalen hiermee:
Uitvoering / Model / Motor
(voor tuning)Pk Nm (na tuning) Pk Nm
DS4 2.0 HDI
163 Pk 340 Nm 205 Pk 440 Nm
Topsnelheid neemt met 15Km toe.
DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011
- DS 4 thp200 sport chic
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Mag ik vragen van welke tuner dit komt?
De max om uit deze motor te halen zonder stukken te maken is een 190pk en 410 nm voor de versnellingbak te sparen.
Als je er meer uithaalt moet je koppeling aanpassen, andere downpipe en aangepaste uitlaat steken, en versnellingsbak verstevigen.
Het zal niet direct zijn, maar de slijtage is een pak hoger bij overbelasting.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daarbij moet je bij een vermogensstijging van meer dan 20% ook naar de RDW voor een kentekenaanpassing.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er zijn er een aantal die het aanbieden met dezelfde specificaties:
http://www.ziptuning.nl
http://dmtuning.nl
(en nog wel een paar maar die zitten voor mij te ver uit de buurt).
DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011
- DS 4 thp200 sport chic
Ziptuning, daar heb je het al.
Die zijn even betrouwbaar als een pyromaan in een vuurwerkwinkel.
Ze meten zonder testbank, stellen af op een zo hoog mogelijk vermogen zonder rekening te houden met de curves, dus je kan met een vermogensgat van geweld komen zitten.
Ik heb niet gezegd dat je het er niet uit krijgt. Dat lukt.
Maar het is te veel voor de rest van de mechanische onderdelen van de auto.
Er is een reserve voorzien in die onderdelen, maar das te veel kracht, slijtage gaat enorm zijn, ze maken met een chip de ecu wijs dat de motor nog koud is terwijl dat hij warm is, daardoor kan je verder door gaan. Als je te ver tuned dan krijg je oververhitting van de turbo. Is bij zip al meerdere keren gebeurt, en die garantie van hun ga je echt niet krijgen. Want zij geven garantie op software, niet op de hardware.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
163 pk en 340 Nm is toch meer dan zat voor een DS4? Ik nam het risico niet vanwege alle mogelijke gevolgschade.
Tsja, ziptuning is ook mijn keuze niet ik heb dmtuning op het oog. En of je dit “genoeg” vind qua KW/Pk’s/NM blijft toch een persoonlijke “smaak”.
DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V