2 van de 2
 < Vorige 1 2

Firmware update 8.20 NaviDrive RT5
ariec4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65

Gepost: 18 augustus 2011 06:42 PM
  [ # 16 ]

Hallo JW,

Ik ben wel benieuwd naar de flitsers die je maandelijks binnenhaald vanaf Planète Citroën? Kun je daar wat meer over vertellen?

Ik zelf haal de flisters van https://www.wipinforadars.fr/

Ik heb ook 8.20 geïnstalleerd maar het richting gebonden aangeven van de flitsers is me nog niet opgevallen. Eerlijk gezegd ook nog niet zo op gelet maar ik ben wel benieuwd naar jou bron en jou ervaringen.

Groet, Arie

Grand C4 Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business

Profiel  

JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2378

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 18 augustus 2011 06:58 PM
  [ # 17 ]

Die flitsers zijn me bekend.
Maar ik had geen zin om daar elke keer 5 Euro voor uit te geven.

Bij Planète kost je dat 15 Euro per jaar, en er zijn maandelijkse updates. Die krijg je gratis als je “Adhérant” wordt van Planète Citroën.

Sinds kort vervang ik dan de Benelux flitsers door die van SCDB, daar staan ook de fltsers van de trajectcontrole op.
Hoe je dat moet doen, daar heb ik een handleiding voor gemaakt op het C5 Forum
En als ik naar Duitsland ga haal ik even die van de Oosterburen op, dat staat ook beschreven in dat verhaal.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  

ariec4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65

Gepost: 18 augustus 2011 07:10 PM
  [ # 18 ]

Beste JW,

Dat is bijzonder waardevolle informatie! Ik ga er zeker mee aan de slag.

Toch vooraf een prakische vraag: Jou uitgangspunt is dat de flitsers van Planète geïnstalleerd zijn. Mijn uitgangspunt zijn de flitsers van WIP Info Radars. Kan ik die probleemloos overschrijven met die van Planète?

Ik ben ook heel erg blij met je SCDB handleiding. Jaren geleden was ik voor de TomTom geabonneerd op SCDB. Volgens de TomTom fans is dit de beste database met flitsers.

Groet, Arie

Grand C4 Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business

Profiel  

JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 18 augustus 2011 07:26 PM
  [ # 19 ]

Die kun je imho probleemloos overschrijven met die van Planète.
Ik ga er van uit dat ze beiden dezelfde structuur hebben, die moet geschikt zijn voor de RTx, en ze worden in feite dmv RTxMapEditor samengesteld.

Heb je het mapje nog waarin ze staan als je ze gedownload hebt?
Dat moet dan een bestand Mappe bevatten, een bestand UPG en een file POI_VER
Klopt dat?
In dat bestand Mappe zit vervolgens POI_USER, en daaronder zitten de mapjes 001, 002, 003, 004, 005, 006, 013 en 022.
Het bestand UPG bevat 4 files: builtins, builtins.out, POI_UPGRADE en POI_UPGRADE_SUB
Komt dat overeen?

Groet,
JW

Profiel  

JW
> 2000 berichten

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 18 augustus 2011 07:30 PM
  [ # 20 ]

Ter aanvulling: als je inderdaad die mapjes hebt, kun je op de door mij beschreven en gelinkte manier de map 004 van Benelux vervangen door die van SCDB.
En vervolgens het geheel opnieuw inspelen.

Hoe doe jij dat normaliter, via de USB?

Groet,
JW

Profiel  

JW
> 2000 berichten

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 18 augustus 2011 08:01 PM
  [ # 21 ]

Als ik de instructie op pagina 2 zo bekijk is die structuur inderdaad geheel identiek aan die van Planète.
Hetgeen te verwachten was Wink

Groet,
JW

Profiel  

Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 22 augustus 2011 02:28 PM
  [ # 22 ]

Ik heb de update op een CD gebrand, maar de NAV herkent hem niet. De update is toch ook voor de RT3ev (RT4)?

Profiel  

JW
> 2000 berichten

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 22 augustus 2011 02:46 PM
  [ # 23 ]

Als je een RT3ev met HDD hebt is dit de goede SW. Die heb ik er zelf ook in zitten, dat is in feite een RT4.

Echter, het is en blijft riskant om een gebrande CD-R te gebruiken voor het updaten van de SW. En een CD-RW is helemaal uit den boze.
Als er ergens een bitje fout staat, of slecht te lezen is op zo’n CD-R kun je zomaar een heeeeel kostbare baksteen in je dash hebben zitten, die krijg je zelf niet meer aan de praat.

Inspelen via USB is wat dat betreft heel veel beter, daar loop je praktisch geen risiko mee. Zó heb ik het ook gedaan.
Uiteraard ook mbv een originele CD, da’s een goede methode.

En bij het inspelen altijd de motor laten lopen.
Als je dat niet doet kan ‘ie halverwege in de ECO modus gaan, en dan ben je ook de pineut Shocked

Groet,
JW

Profiel  

Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 augustus 2011 03:12 PM
  [ # 24 ]

Inderdaad een met HDD. Alleen heb ik niet de beschikking over een USB, daarom moet ik hem wel branden op een CD. De vorige updates gingen ook goed. Nog maar een keer proberen, maar dan brand ik hem wel op de laagst mogelijke snelheid. Deze had ik gemaakt via een cheap-ass brandprogrammaatje op de klaptop.

Profiel  

JW
> 2000 berichten

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 22 augustus 2011 03:20 PM
  [ # 25 ]

Wat let je om er een USB aansluiting op te maken?
Dat kabeltje kost bijna niks, en je kunt er vervolgens heeeeel veel mee.

Ik gebruik ‘m voor MP3’s, ik speel er de ZAR’s, dat zijn de flitsers mee in, en via RTx kan ik de nodige aanpassingen maken in de instellingen van het systeem.
Dat alles is buitengewoon handig suprise

Groet,
JW

Profiel  

Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 augustus 2011 04:25 PM
  [ # 26 ]

Misschien omdat de dame er over een maand of 4 uitgaat en de LM er niet zo blij mee zal zijn Very Happy

Profiel  

JW
> 2000 berichten

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 22 augustus 2011 07:20 PM
  [ # 27 ]

De LM zal er ook niet blij mee zijn als de RT3ev veranderd is in een baksteen…....

Dat kabeltje kost iets van 15 Euro, je kunt het er zo weer afhalen en er een ander een plezier mee doen.
Installeren is een klusje van een paar minuten, er even van uitgaand dat jouw RT3ev op dezelfde manier in de dash vastzit als bij mij, met twee T10 schroefjes dus.

Groet,
JW

Profiel  

mhondebrink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15

Gepost: 14 maart 2012 02:17 PM
  [ # 28 ]

Weet iemand waar de software te downloaden?
De link http://www.eurovan2.com/forum/wip-com-rt4-rt3/10604-la-8-20-pour-rt4-rt5-est-disponible-enfin.html
werkt niet meer.

Profiel  

JW
> 2000 berichten

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 14 maart 2012 02:27 PM
  [ # 29 ]

De SW 8.20 is als CD gratis meegeleverd bij de nieuwe kaarten, versie 2011/2012 dus.
Er moeten dus veel mensen zijn die deze CD hebben, en waar je terecht kunt om ‘m even in te spelen.

Waar woon je ten naaste bij? Desgewenst kun je ‘m bij mij inspelen, omgeving Utrecht.

Als eerder geschreven, gebruik een originele CD voor het inspelen van de SW 8.20. Daarmee loop je de minste risico’s, met een zelf gebrande CD is dat risico veel groter.

Groet,
JW

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook