Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik heb het allemaal gelezen, dat had wel leuk geweest natuurlijk.
Er volgt nu natuurlijk en jacht op deze voor vele onbekende VISA’S.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Visa GTI 115 schreef:De betreffende 0 wagen zoals hier gebruikt rijdt hier voor de rally uit, om het parcours vrij te maken.
Het is een Lancia Delta S4 een kanon van een auto, slechts 23 kilo zwaarder dan mijn Visa GTI 115 maar in
wedstrijdtrim met 550 pk aan boord. Een projectiel op wielen, met een motor met uitlaatgas Turbo en tevens
voorzien van een mechanische Turbo. Prachtig geluid dat wel. (Volumex)
Maar dan op 2 Mei 1986 op de D18 op de Col de Ominando op Corsica verongelukken Henri Toivonen en Sergio Cresto
met een dergelijke wagen, ze gaan de bocht uit en vallen meters naar beneden alwaar de Lancia geheel uitbrand.
Ze hadden geen schijn van kans. Ik heb toevallig in Sept. 2008 en Sept. j.l 2011 nog de gedenksteen van beide
op Corsica nabij Corte bezocht. Heb daar foto’s van.
Google je deze onderwerpen dan wordt je overladen met info. Google had ik niet nodig het staat mij nog goed
voor ogen.
Oké op die manier, dat is en blijft erg sneu.
Als ik het zo hoor een group B rally auto deze Lancia S0.
En deze klasse zijn helaas wel meer van zulke ongelukken gebeurt met een vergelijkbare afloop
Natuurlijk ook de rede dat ze er mee gestopt zijn.
Gelukkig hebben we de beelden van vroeger nog, die zijn erg mooi om naar te kijken.
Nog leuker dat ze tegenwoordig nog op zulke evenementen rond rijden!
Aan de group B hebben we natuurlijk ook de BX 4TC te danken, ookal was dat niet een groot succes.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ongelukken met vergelijkbare afloop, Lancia had zo’n zelfde ongeluk te verwerken,
precies een jaar ervoor 2 Mei 1985 ook op Corsica, alwaar op de D89 Attilio Bettega
daar van de weg ging, helaas met hetzelfde gevolg. Toen nog rijdend in de Lancia 037
een afgeleide van de Lancia Monte Carlo die nu in Spa heeft gewonnen.
Inderdaad heeft de BX 4TC maar drie wedstrijden gereden namelijk de Rally van Monte Carlo
de Rally van Sweden en de Acropolis daarna was het afgelopen.
Gelukkig worden er momenteel in heel Europa dergelijke Historische Rally’s gereden,
al dan niet met afgzette proeven.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Nog meer hele mooie Aktie Foto’s, neem er de tijd voor, op “pagina 131” een SM en twee maal VISA 1000 Pistes.
Ga naar pagina 130 t/m 133 op Caradisiac.com Tour de Corse Historque 2012
Ook zie je veelvoudig mijn 25 jarige lievelings auto voor de VISA GTI 115.
Geniet er van.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Potverdorie, wat gaat dat “autootje ” lekker snel zeg…
115 PK op 790 kg, een bommetje…
Had onze vriend uit Winschoten ook zo`n schik?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Het beviel mij wel goed! Keer wat anders dan zo`n slome 14 TRS!
Manman, wat een topic… Alles doorgelezen! Ik ben al een tijdje Frankrijk in de gaten aan het houden om na vele AXen GTs en GTI eindelijk eens een Visa GTI op te halen…
Because weight is just a waste of Fun
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Hoi Arnie,
Zo’n reactie lees ik graag, dan is de moeite niet voor niets ter promotie van de GTI.
Als je Frankrijk in de gaten houdt,kijk dan ook eens op de Spaanse site Segundmano.
De VISA GTI 115 is in alle landen om ons heen verkocht behalve in Nederland. Succes.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Ik maak men uitlaten zelf van R V S dus ook nooit geen roest meer
en elke demper is mogelijk zolang het tusen het wiel en de tank past
Meestal zijn de goedkope standaart ronde r v s dempers van sebering het beste
en de gti 115 is in nederland ook verkocht dacht ik
ik had er in iedergevan 1 1986 nl kenteken kleur grijs metalic
met het donkere interieur
Ik heb de filmpjes ook maar eve bekeken echt gaaf
maar ik zou mijn 1000 pistes daar nooit aan wagen
het is echt een ramp om aan onderdelen te komen
ik had zelfs contakt gezocht met het consevatore in frankrijk
maar die willen niks kwijt
niet zo gek als ik de beelden zo bekijk
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik stel voor dat we onze VISA’s ruilen. Dan ruilen we ook de problemen.
Ik zie het probleem niet, wat je bedoeld zal mogelijk voor jezelf gelden.
Alhoewel, wat je bedoeld is me niet echt helemaal duidelijk.
Het lijken me gave filmpjes, ik kan daar niets verkeerds op ontdekken.
En onderdelen probleem…! het consevatoire is een museum.( CQ auto opslag)
Je moet toch echt bij de producent zijn van deze auto’s.
Die heeft nog heel veel liggen.
En dan zijn er nog een aantal specialisten, met veel spullen.
Er zijn er ooit 200 gebouwd, VELE zijn er niet meer.
Maar de techniek van die VELE liggen overal onder de werkbanken te wachten.
En de tekst van de eerste regel meen IK serieus.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Vanmorgen met de VISA GTI 115 naar de APK geweest.
Stadslichtlampje vervangen en we kunnen weer een jaar verder. Goedgekeurd dus…
Hij stond toch op de brug, er was een hele geringe speling op de rechter stuurstang
aan de binnenzijde.
Ik ga vanmiddag nog een nieuw halen.
Mogelijk toch de oorzaak van een trilling in het stuur vanaf 120 km.
En dan heb ik nog twee versnellingen.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hihi, nog 2 versnellingen over bij 120
Ik zet mijn troeven toch in op de aandrijfassen en/of de spacers Kees .
Je mag blij wezen trouwens dat je niet in Duitsland woont, daar had je voor iedere wijziging aan het basisontwerp/typegoedkeuring naar de Bundesverkehrsamt gemoeten om de voertuigbrief aan te passen, HOEZO EUROPA?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik denk dat ik het gevonden heb.
Het is niet de kogel maar na het verwijderen van de harmonika, was het duidelijk.
Ik zie een zwarte nylon bus in het stuurhuis en daar zit wat ruimte op.
Ik weet nu wat het is, niet echt ernstig, kan geen kwaad, morgen maak ik het weer dicht.
Iets meer uitspoor kan ook geen kwaad.. Bestaat deze bus als los onderdeel..!!
Zo niet dan draaien we hem op de draaibank.
Maar dan zit hij er nog niet in, mooie klus voor het najaar.
De hele stuurinrichting zal er dan af moeten.
Maurice, ik mag jauw wel…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
“Vanmorgen met de VISA GTI 115 naar de APK geweest.”
Mooi Kees, hadden we allebei hetzelfde plan vandaag