Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik zie wel tegen die dat ik hem heb wat de onderhoudsinterval is. Ik houd aan wat m’n dealer adviseert. En die garagist van mij is al sinds mensenheugenis citroendealer met inmiddels zes vestigingen, dus hij zal er wel verstand van hebben…
Vanmiddag ff voor een splash & dash 20K beurtje naar de dealer… (Ze noemen het een tussenbeurtje, wat nieuwe sappen en gaan)
Dan kan ie weer door naar de 40K
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Slechts van een dealer? (reactie op bericht 150 van Waterman) Dat is wel de contractpartij van iedere autobezitter. Dat soms de importeur een dealer te hulp schiet of een algemene reparatiemaatregel afkondigt a la, maar gelijk aan een kappotte TV heb ik te maken met de leverancier (dan dus Mediamrkt) en niet met Philips.
En met die rechtsbijstandverzekering zit het wel goed, verleden jaar is het me gelukt om meer dan een jaar na de koop de overeenkomst (Xsara Picasso, gekocht bij een vreemd merk deler) te ontbinden en geld terug te krijgen.
Bij die rechtsbijstandverzekeraars werkt het goed als je zelf de wet goed kent, ik werk bijna dagelijks samen met juristen, daar steek je een hoop van op. Zo leg ik alle reparatieverzoeken altijd per e-mail vast en ook de uitkomst ervan wanneer het geen soelaas geboden heeft. Ik bied altijd ruim de tijd om te repareren en meerdere pogingen. Daarna volgt een laatste verzoek met aankondiging dat als het daarna niet goed is dat de auto dan ter herkeuring bij ANWB aangeboden wordt met de voorwaarde dat als het niet afdoende gerepareerd blijkt te zijn dat dan “de koop ontbonden geacht wordt te zijn”.
En dan komt het vaak goed al wilde die Toyota dealer in Delft dat maar niet geloven
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Hallo,
Vandaag ook mijn DS3 naar de dealer gebracht voor een eerste beurt. Bij aflevering had men nog aangegeven dat het elke 25K zou moeten en ik had mij daaraan dus gehouden…. Bij de dealerreceptie gingen zij echter uit van een 20K beurt, zodat ik deze interval in de toekomst moet gaan gebruiken.
Kosten van de kleine beurt € 282. Voor de grote beurt bij 40K is dat trouwens ook zo iets, zij het dat er dan een brandstoffilter bij komt.
Tijdens de beurt ook nog gratis de LED verlichting laten schakelen met de stadsverlichting. Op stand 0 en automatisch dus nu de `koppeling` van deze twee soorten verlichting geregeld. Bij dimlicht gaan de LED´s dan vanzelf uit. Nu nog even nieuwe halogeentjes erin ivm het kleurverschil.
Bij de receptie moesten ze echter wel door een paar fasen heen: eerst kan het niet, dan weten ze het niet, met de werkplaatschef erbij mag het wettelijk niet, maar uiteindelijk bleek het een klusje van niets…...Je moet blijven volhouden dat het kan met de diagnoseapparatuur die zij toch al aansluiten en dat je de combi van LED en stadslicht altijd mag of kan gebruiken. Pas bij dim en grootlicht mag het niet. Het is gewoon veel handiger
Ik ben even een weekendje weg…wat een drukte in dit topic. Zoals ik al aangaf betreft het een leasert en ik vind het verder dus niet zo spannend, dat zou wel anders zijn als ik ‘m privé reed. De wagenparkbeheerdster gaat het in ieder geval bij Alphabet checken; we zullen zien….
Totaal aantal Berichten: 209
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
hee een mede alphabet gebruiker
ik volg gewoon advies op van dealer alphabet mag het regelen als de dealer iets niet wilt leveren ofzo
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Nu is het bij jou ook niet van toepassing, waar jij 7 maanden nodig had voor 21k km’s deed ik het in nog geen 5. Alphabet zegt overigens dat ik gewoon om de 30k moet gaan. Weet niet wie ze gesproken hebben maar een heldere zal ‘t niet zijn geweest haha. Ik hou het maar gewoon hoe het was; op naar de 40k en dan weer een beurtje.
Totaal aantal Berichten: 209
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Gefeliciteerd dat je dat in 5 maanden heb gedaan.
De tijden dat ik 1000KM tot 1400KM per week reed heb ik achter me gelaten (gelukkig)
De tijd waarin je het rijdt heeft er niets mee te maken (tenzij je langer dan 2 jaar over 20.000KM doet.)
ik snap nu wel wat marien in een ander topic bedoelt met “aanval gedrag” hier in dit topic….
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Dat is net hoe je ‘t leest; verre van bedoeld zoals ‘t opgevat wordt…slechts wat info delen.
Volgens de dealer maar het dus wel uit want als ik 1000 per week rij zien ze me liever iedere 15k komen voor een beurt maar als ik minder rij is een beurt bij 20k prima. Fijne dag nog hè
Totaal aantal Berichten: 252
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Ik vind het allemaal maar vreemd hoor, boekjes , dealer en auto zelf geeft aan bij elke 20k een beurt.
dat houd ik dus aan. veel rijplezier iedereen
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Precies, zoals de fabriek de auto afstelt, 20K dus, hou ik mij ook aan.
Iedereen kan wel wat roepen betreffende de interval maar in de fabriek zullen ze de meest algemene waarden aanhouden. Aangezien ik ongeveer 15K per jaar rijd, vind ik dit goed te doen.
Heb ‘t nog vanmorgen nagevraagd bij mijn dealer, er wordt toch echt 20.000 km aangehouden bij de e-hdi.
In hun woorden “de broodjes aap verhalen over kortere intervalperiode zijn ons bekend, 20.000 km is in orde”.
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Dacht ik wel…
Gisteren de factuur voor de 40.000 beurt ontvangen: 360,48. inclusief brandstoffilter, pollenfilter, 4 liter olie en een oliefilter.
Navulpatroon voor de parfumeur: 13 euro. Hij ruikt wel minder sterk dan de eerste. Wie gebruikt deze nog meer?
Chemische troep.
Eigenlijk best ironisch: bouwen ze auto’s tegenwoordig met meerdere interieurfilters om de schadelijke stoffen tegen te houden en wat denk je? Proppen ze een chemische geurstick in het interieur…...