raar geluid bij stilstaand draaien met warme motor
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 12 maart 2012 06:37 PM

Hey,

Ik zit met een probleempje waar ik niet direct zelf uit raak. 

Als ik met warme motor stationair draai hoor ik een kloppend geluid.
De versnellingsbak kan ik volgens mij al uitsluiten. In neutraal en met koppeling ingedrukt blijft het geluid hetzelfde.

Ik heb een poging gedaan om het op te nemen met een gsm.  Maar ik hoor veel vervorming van het geluid.

link naar geluidfile 3gp 2012-03-12 16.13.48 VIDEO249.3gp

even link wijzigenvorige werkt niet 2012-03-12 16.13.48 VIDEO249.wmv

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten

Gepost: 15 maart 2012 09:27 PM
  [ # 1 ]

Verschillende diagnoses van verschillende garages. 

a) uitlaatpakking naar de haaien zou kunnen maar dan verwacht ik aan de voorzijde uitlaatgaswind en dit is niet het geval.
b) spelling op de zuigerarmen     laten we hopen van niet maar ik verwacht dan meer een dreundreun motorgeluid.
c) kleppen die krom zijn.  ik hoor zelf geen oud naaimachine geluid dus…
d) bougies die losstaan / compressie verlies.  Maar koppakking is ok kleppendeksel zweet wat en is dus niet de oorzaak.  bougies kan mogelijk zijn maar hoe zijn die dan losgekomen…
e) motorsteun die gebroken is.  Lijkt me niet waarschijnlijk want de motor trilt niet abnormaal.

Allen hebben het geluid van de motor zelf gehoord en dus niet via het geluidsfragment.

Heb de bougies net even allemaal losgezet en opnieuw gemonteerd en hiermee lijkt het probleem voorlopig zijn opgelost. Even afwachten hopelijk is het opgelost.

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten

Gepost: 19 maart 2012 12:27 AM
  [ # 2 ]

En jawel het geluid is weg!  Enkel vindt ik het raar dat bougie 1 en 3 en kwart toer zijn losgekomen.  Nu trekt ie gelijk beter nu even wegen mijden waar er graag foto’s worden genomen. (Trek met zelfde gas op en ga nu 20km/uur harder… dus terug even wennen).  Toch maar eens een momentsleutel aanschaffen? (ps druk bougies = 25Nm)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook