Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Voor de 82e keer wordt hij alweer gehouden, de Autosalon van Genève. Samen met Frankfurt en Parijs behoort Genève voor autofabrikanten tot de belangrijkste evenementen in Europa om nieuwe auto’s te tonen. Citroën laat zich niet onbetuigd en ook veel andere fabrikanten komen met aansprekende premières. De forumredactie doet het onmogelijke om het nieuws uit eerste hand te brengen. 24 Uur in touw, daar deinzen wij niet voor terug.
Drie uur ‘s morgens was het toen onze redacteur Patrick “hogervp” in zijn BX stapte en vanuit Anna Paulowna koers zette naar het Zeeuws-Vlaamse Overslag. Monotoon bromde het trouwe 1.4-liter motortje en monotoon was het gebrekkige zicht in de ochtendnevel. In de polders rond Rotterdam wekten de verzakkingen op plaatsen waar vroeger sloten liepen hem ruw uit zijn gemijmer. Als een bliksemschicht flitste een briljant idee door zijn hoofd om dit verzakkingsprobleem voor eens en voor altijd op te lossen, maar een moment later wist hij al niet meer wat het was. Het wegdek werd weer gladder en de nevel werd weer dichter…
Zes uur ’s morgens was het toen onze redacteur Patrick in Overslag aankwam, waar hij door collega-redacteur Marc “graddus” snel een kop koffie in zijn handen gedrukt kreeg. Slurpen mocht, als het maar zo zachtjes ging dat de kinderen niet wakker zouden worden. Toen even later de Traction gestart werd, vielen niet alleen de kinderen uit bed, maar alle dorpsbewoners. Naar Luxemburg werd de steven gericht en ondanks de ochtendspits waren de Ringen van Antwerpen en Brussel snel genomen. Heerlijk reed de Trax met zijn nieuwe vierde versnelling door de Ardennen. Bergaf tenminste, want bergop moest de derde er toch weer aan te pas komen.
Luxemburg, 10 uur ’s morgens. Twee redacteuren stappen gammel uit een auto en hijsen zich een trap op. Ondanks een paar bakjes mokka moet redacteur “RensKorevaar” hen de trap weer afduwen. Na enkele honderden kilometers in vierwielig erfgoed, is het nu tijd voor modern comfort, tijd voor een C6 3.0 V6 twin-turbo HDi FAP ABS ESP AMVAR AFIL met 160 CD’s op de harde schijf en met bijna even veel schrammen op de rechterflank.
Genève, 10 uur 30 ’s morgens. Drie redacteuren springen zwierig uit een auto, spoeden zich welgemoed naar de ingang van Palexpo en gaan dan trefzeker door naar hal 6, naar de stand van Citroën. Omdat Genève tot de belangrijkste autosalons behoort, heeft Citroën groots uitgepakt. De DS4 Racing in het echt: indrukwekkend! Hou niet op je dealer te vragen wanneer je mag intekenen voor de aankoop ervan, want deze auto moet de weg op! De DS3 Racing Loeb Edition: een hebbeding. De Tubik: een lounge bar op wielen. De DS5: een vliegtuigcockpit met designmeubelen. De C4 Aircross: hoe de moderne chevrons een Mitsubishi kunnen opwaarderen. De C1: net als in Brussel dapper zijn best doend om nieuw te zijn. De Berlingo: oh ja, ook de Berlingo is weer eens opgefrist!
Genève is meer dan alleen Citroën; de 82e Salon International de l’Auto komt met te veel premières om ze hier allemaal te kunnen bespreken. Enkele hoogtepunten: de Lamborghini Aventador, de Ferrari F12 Berlinetta, de tot Bentley EXP 9 opgewaardeerde Audi Q7, de Fiat 500L, de Porsche Boxster en de Volvo V40. De overheersende indruk na een dag Genève: hoe meer paardekrachten, hoe beter. Om ons geweten te sussen gaan we ook nog even naar het Groene Paviljoen, waar we wegdromen in de serene rust die de e-mobieltjes uitstralen.
Genève 19h30 – Luxemburg 20h – Overslag 24h – Anna Paulowna 03h, de redactie heeft er iets voor over om Citroën-Forum.nl het nieuws te bezorgen dat het verdient! De Autosalon van Genève kun je nog tot en met zondag 18 maart bezoeken. Ben je er al geweest of ga je er nog naartoe: meld je hier!
tekst: RensKorevaar, illustratie: Automobiles Citroën
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Photos ou si elle n’a pas eu lieu! Mooi stukkie tekst weer, heren.
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wanneer waren jullie daar?
Ik was er gisteren… weliswaar met het vliegtuig, want voor € 99,00 kan ik er niet met de auto komen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
- CX 2400 Super
Martijn heeft het begrepen…
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- CX 2400 Super
La Léo schreef:Ik was er gisteren…
Wat vond jij de hoogtepunten van de beurs?
Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Die verlengde witte Porsche Panamera en alles op de stand van mijn favoriete tuner Mansory natuurlijk!
Serieus: een echt hoogtepunt à la kop-en-schouders kan ik niet noemen, maar ik was erg gecharmeerd van die nieuwe BMW 6 Serie Gran Coupé.
En die leuke MIA elektrische wagentjes blijf ik super vinden, maar die had ik al in Brussel gezien.
En die Air Crosser… tsja… wat is daar vernieuwend aan? Just another SUV!
Peugeot had trouwens een identieke auto staan. De 3008.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D