Ik wil mijn electrische stoelen nu eens aan gaan sluiten. Onder de bestuurders stoel zit een stekker met 4 draden, vlnr: Dikke gele, dunne bruine, dikke gele en een dikke blauwe.
Kan iemand mij vertellen wat wat is? Als ik dat weet kan ik een stoel (die nog niet in de auto zit) met een losse accu even testen en als alles werkt in de auto monteren. Draadje trekken is dan makkelijk.
Succes
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bedankt voor het schema. Ik ben geen electro-technicus en kan hier niet veel van maken.
Wat voor kleur heeft die stekker ??? zwart ???
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
De stekker is zwart, onder de bijrijderstoel en bestuurdersstoel zit zo’n stekker met dezelfde kleuren draden eraan.
Op het onderstaande plaatje zijn de linker foto’s van de stekker en de rechtse van een andere stekker die volgens mij alleen onder de bijrijdersstoel zit.
De massa (-) op de bruine en de plus op de gele (doet hij het niet op de ene gele dan moet de plus op de andere gele).
ik heb even beter gekeken en het is geen bruin maar een groene draad.
ik heb de - op de groene gezet en de + op de gele. de stoel ging meteen brommen, dus maar de andere gele genomen. geen gebrom, maar ook geen werking.
dit is het helaas niet.
heeft niemand nog een electrische stoel aangesloten die ook deze 4 draden onder de stoel heeft zitten?
In dat geval:
De massa (-) op de blauwe en de plus op de gele (doet hij het niet op de ene gele dan moet de plus op de andere gele).
Bedankt. Dat was em. Nu werkt ie.
Alle motoren werken, alleen gaat de rugleuning wel naar achteren, maar niet naar voren.
Leuk klusje om morgen op te lossen.
Waarschijnlijk een vuile schakelaar.
Effe schakelaar omwisselen met de andere stoel en je bent er gauw genoeg achter. ;wink:
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
De ene schakelaar wou alleen naar achteren en de andere alleen naar voren. Beide vuil dus. Effe goed doorgeblazen en nu werken ze allebei. Stoel zit in de auto en alles werkt.
Tijd voor een ritje…
Bedankt voor de hulp.