2 van de 2
 < Vorige 1 2

Distributie Athena van tijd…..
Gepost: 14 maart 2012 09:51 PM
  [ # 16 ]

In BDP 1 moet dat vierkante gat van de nokkenasopulie boven zitten en dan staat het merkteken van de krukas ook loodrecht omhoog. Kan niet missen.

Trouwens, op de riem zelf staan ook streepjes. Als die tijdens het omleggen correct uitkomen zie je vanzelf of je het goed gedaan hebt of niet.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119

Gepost: 14 maart 2012 09:56 PM
  [ # 17 ]

bedankt la leo!
gekke vraag maar op rienm staan pijltje zal de richting vast zijn ,als ik nu door de wielkast naar tandwielen kijk draai alles dan met de kolk mee of andersom dus pijltjes naar rechts of naar links richten als ik de riem monteer?
en van die poelie hoort toch niet?
vriendelijke groet, joost

Profiel  

Gepost: 14 maart 2012 10:00 PM
  [ # 18 ]

Hee… da’s basis kennis hè..  Wink  (staat dat niet in de vraagbaak?)
CX motor draait linksom. Dus als je aan de D-kant zit: voor de kijker rechtsom.

joostvanbroekhoven schreef:

en van die poelie hoort toch niet?

Die vraag is iets te cryptisch ben ik bang.  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 maart 2012 10:18 PM
  [ # 19 ]

@la leo ,
nee kon dat nergens terug vinden naar rechts dus,. ok
ik bedoede de poelie voor de waterpomp maf toch zit een hoogte slag in??

Profiel  

voormaligcitrofiel
> 2000 berichten

Gepost: 15 maart 2012 11:11 PM
  [ # 20 ]

hallo,

ben bezig geweest met de spanrol en de distributieriem vervangen en nu zag ik dat de waterpomp wat lekte dus alle boutjes en moertjes aangdraaid maar nog steeds zonder resultaat dus ik de pomp er af gehaald maar jeeeetje wat een belaberde contructie hoe vervang je nu toch de pakking tussen de plaat en het pomphuis?
ik zag ook dat uit het onderste gaatje waar je het asje ziet draaien(keerring) van de pomp sporen van lekkage te zien zijn.
weet iemand of ik nog aanspraak kan maken op garantie na 2 jaar(lekke keerring) of heb ik vette pech en moet er nu een hele nieuwe waterpomp in??

Profiel  

J v Heel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48

Gepost: 16 maart 2012 08:16 AM
  [ # 21 ]

Bij mij lekt de pomp ook langst het gaatje, terwijl hij er nog geen 15.ooo km inzit. Maar naar 4 jaar kun je geen garantie meer claimen. Iemand ervaring hiermee? en hoe kan dit? snaren te strak?
Jan

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 16 maart 2012 05:11 PM
  [ # 22 ]
joostvanbroekhoven schreef:

@pascal,
ben bezig geweest en heb de spie van het krukastandwieltje verticaal staan ,cilinder 1 staat in het BDP en dan zie ik op het tandwiel van de nokkenas 2 merktekens staan tegenover elkaar een staat boven aan zoals word beschreven in de vraagbaak maar waarom nog een ander merkteken er tegenover onderaan?
welke van de twee hoort nu boven?

De Douvrin 4 cylinder werd (voor de CX welteverstaan) geleverd in 2 literformaat en als 2.2, die beide van hetzelfde blok gebruik maken.
Enige verschil: de slag is langer van de 2.2, de rest is gelijk (dus ook de kop is uitwisselbaar).
De D-riem van een 20RE meet daarom 116 tandjes, die van een 22TRS 118.
De merktekens bij afstellen staan 180 graden anders bij riemwissel van een 2L of bij een 2.2L, vandaar dat er twee tegenoverliggende merktekens op de nokkenaspoulie staan…saffie?

Waterpomp wordt geleverd met de pakking en tussenplaat al meestal voorgemonteerd; pakking kapot betekent daarom al snel nieuwe pomp…
Elke waterpomp lekt iets, door de enkelzijdige belasting (D-riem), dat kun je bijna niet voorkomen.
Het moet en mag natuurlijk niet zo erg zijn dat je daardoor continue water verliest en moet bijvullen.
En nee: na twee jaar kun je waarschijnlijk niet meer op garantie terugvallen: helaas is een waterpomp een gebruiksartikel en valt niet onder garantie.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

voormaligcitrofiel
> 2000 berichten

Gepost: 16 maart 2012 11:28 PM
  [ # 23 ]

zoals la leo dus al vertelde vierkante gat van nokkenastandwiel naar boven gericht.
heb vandaag contact gehad met de leverancier van de waterpomp en heb de pomp naar hun terug gestuurd en vertelde mij dat er een nieuwe word opgestuurd…beetje mazzel, zij vonden het ook best snel na 1.3/4 jaar , moet er wel eventjes op wachten maar goed dat scheelt weer een kleine 100,00euro

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook