6 van de 46
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De “LaSix” van Wolfman Te koop
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 maart 2012 04:27 PM
  [ # 76 ]

La Leo en waterman bedankt voor jullie antwoorden en tips.
Ik heb de sensor besteld en maandag of dinsdag komt hij binnen.

Wel jammer want het was best een gepiel om die sensor eruit te halen en nu zit hij er dus gewoon weer in.
Maar het was niet allemaal voor niets. De nieuwe koperen ring eronder lijkt zijn werk te doen. Net een stukje gereden en de sensor was nog droog. En onderweg geen verbrande olie meer geroken.

Als dit nu echt de oorzaak was en verholpen is heb ik tenminste niet het gevoel alles voor niets gedaan te hebben.

De naden en kieren in de kacheltoren zijn voorlopig even dicht geplakt met tape, maar dit moet ik ooit nog eens een keer netjes overdoen. Dus de volgende rit maar ruiken en voelen of dit iets uitmaakt.

Verder heb ik een porueze benzineleiding vervangen in de motorruimte vanaf de brandstof pomp (denk ik)
De luchtbellen in de leiding zijn beina weg nu. Waarschijnlijk ook nog ooit de benzineleiding naar de tank vervangen.
Maar dat is een klus voor een andere keer.

Nu ben ik moe en doet mijn rug zeer van het voorover staan de hele dag boven de motorruimte.
Lekker een biertje nu en uitrusten want vanavond heb ik een leuk feest. Als ik niet te veel gezopen heb doe ik morgen misschien nog wel wat.

Fijn weekend allemaal en tot de volgende keer.  sleep

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Gepost: 17 maart 2012 04:52 PM
  [ # 77 ]
Wolfman schreef:

en doet mijn rug zeer van het voorover staan de hele dag boven de motorruimte.

Tipje voor de volgende keer: auto in hoogste stand zetten, dan krik onder het voorste subframe plaatsen, met brede balk erop zodat hij over de gehele breedte van het subframe draagt, opkrikken tot fijne werkhoogte en daarna assteuntjes onder de voorste krikpunten zetten en auto daarop laten zakken en krik weghalen.

Je rug zal je dankbaar zijn! Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 maart 2012 05:06 PM
  [ # 78 ]

Ik zet LaSix al op de hoogste stand en ze blijft daar netjes in staan de hele tijd dus ik hoef haar niet te ondersteunen.
Maar door mijn lengte 1.92 moet ik toch nog aardig bukken. En mijn rug is zo wie zo niet mijn sterkste onderdeel in mijn lichaam, ik heb er al snel last van.

Was alles maar zo sterk als mijn slokdarm…......proost! drunk

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 maart 2012 05:09 PM
  [ # 79 ]
Wolfman schreef:

Ik zet LaSix al op de hoogste stand en ze blijft daar netjes in staan de hele tijd dus ik hoef haar niet te ondersteunen.

En als ze even haar druk verliest heb je 1300 kg op je liggen en ben je hartstikke dood. Altijd ondersteunen!

Ooh wacht, je gaat er niet onder. Dan is het goed Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 maart 2012 05:10 PM
  [ # 80 ]

Ja dat weet ik. Maar ik ga er ook niet onderliggen.
Als ik dat doe dan ondersteun ik haar echt wel.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Gepost: 17 maart 2012 08:00 PM
  [ # 81 ]

Hoogste stand is lang niet zo hoog als op assteuntjes onder de krikpunten. Probeer maar eens.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 maart 2012 08:29 PM
  [ # 82 ]

nou, mij lukt het wel om ze in de hoogste stand eronder te krijgen, ik neem dat die dingen 30cm zijn zie ik heb, alleen om ze eronder uit te krijgen moet ik de auto altijd weer in de hoogste stand zetten en dan alsnog 1 cm opkrikken. Geen idee hoe dat komt huh

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 17 maart 2012 10:21 PM
  [ # 83 ]

Ja, maar ik heb het over verstelbare assteuntjes. Die zijn (half uitgeschoven zelfs al) hoger dan de hoogste stand van een CX.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 19 maart 2012 06:31 PM
  [ # 84 ]

Slecht nieuws, oliedruksensor is nu vervangen maar het lampje blijft nog gewoon af en toe oplichten.

Wat is nu de volgende stap? Oliepomp of kan een vervuild oliefilter ook nog een oorzaak zijn?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 maart 2012 06:50 PM
  [ # 85 ]

Als het goed is is er een bypass voor als het filter teveel weerstand heeft. Ik ben bang dat het lagerwerk niet zo goed meer is…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 maart 2012 07:02 PM
  [ # 86 ]
Wolfman schreef:

Slecht nieuws, oliedruksensor is nu vervangen maar het lampje blijft nog gewoon af en toe oplichten.

Wat is nu de volgende stap? Oliepomp of kan een vervuild oliefilter ook nog een oorzaak zijn?

ga eerst maar eventjes oliedruk meten. Wat voor olie zit er nu in? er moet 15w40 in, maar een 20w50 mag ook en kan net het verschil maken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 19 maart 2012 07:03 PM
  [ # 87 ]

Je zou naar een garage kunnen gaan en de oliedruk kunnen laten opmeten. Dan weet je het zeker.
In elk geval weet je dan zeker of deze hoog genoeg is of niet. Zo niet, dan kan dat nog aan een aantal oorzaken liggen uiteraard….


Wat heeft het blok gelopen eigenlijk?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 maart 2012 07:16 PM
  [ # 88 ]

De draad kan onderweg nog steeds ergens massa maken… Of is het oplichten gerelateerd met het belasten van je motor?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 maart 2012 07:18 PM
  [ # 89 ]

Het lampje zal bij gare lagers af en toe oplichten of blijven branden als het stationair toerental laag is/fluctueerd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 19 maart 2012 08:26 PM
  [ # 90 ]

Het lampje licht eigenlijk alleen maar op wanneer je een bocht wat sneller neemt en in een lang doordraaiende bocht. B.v. een op of afrit van de snelweg.Bij gewoon rechtdoorrijden licht het niet op.

@La Leo, oliedruk meten kan ik dat bij jullie laten doen? En eventueel nieuwe 20W50 olie en filter vervangen?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
 
6 van de 46
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook