38 van de 92
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 januari 2012 06:36 PM
  [ # 556 ]

Uiteraad Poekoek, probeer ik dat te evenaren… Cool

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 maart 2012 11:36 PM
  [ # 557 ]

En inmiddels is de derde af en zijn we begonnen aan nrtje 4:

Inmiddels heb ik ook de “schuurmal geleend” van een mede BX-rijder:


Hier mee schuur je de cirkels/gramafoon effect in de Lm:


Gelukkig zit er geen patent op, dus ik ga deze even namaken…Hehehe..

 

Ik zit wel met en vraagje:

Wat is wijs? De details van de Lm worden zwart gespoten. Zou ik dan eerst een (zwarte?)primer laag opdoen voor goeie hechting? Of gelijk de zwarte laklaag erop?

Moet ik nog speciale velgenverf kopen voor de spuitwerk?


Hopelijk heb ik eind deze week alle 5 de velgen spuitklaar..


Wordt vervolgt!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 maart 2012 07:07 PM
  [ # 558 ]

Velgen lak kopen, het heet niet voor niets zo.

Normale lak is te kwetsbaar voor op een velg, een velg heeft ook een hoop warmte te verwerken.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 maart 2012 11:47 PM
  [ # 559 ]

nrtje 4 is klaar:


Toch heb ik het idee dat de eerste het beste is gelukt..
Maar toch, gezien de staat hoe ze eerst waren is dit véél beter..


En dan nrtje 5,, tja die is in erg slechte staat, dus die wordt de reservewiel:


Nrtje 5 is anders gespoten als de andere velgen. Gelukkig maar want nrtje 5 heeft last van losse zittende blankelak?:


En in slechte staat:


Dat witte is corrosie…


En dan flink met de staaltol aan de slag:


Het lak gaat er erg slecht af, en er komt een hele hoop stof vanaf:



Ik werd wel effe getipt door ons ma om het maar niet tegen ons pa te vertellen.. whistle
Al dat stof in zijn garage…


Morgenavond weer verder, en zaterdag alle 5 de velgen nalopen en de ringen inschuren (ben erg benieuwd!) en hopelijk spuitklaar te krijgen voor maandagavond..

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 maart 2012 11:51 PM
  [ # 560 ]

Hopelijk leest je pa dan niet dit forum….  Laughing

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 18 maart 2012 12:38 PM
  [ # 561 ]

Ben benieuwd naar het eindresultaat!  Cool

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 maart 2012 08:06 PM
  [ # 562 ]

Helaas kon ik zaterdag niet aan me velgen werken, maar vrijdagavond nog aan nrtje 5 gewerkt..


Tot nu toe zit er al 2,5uur in velg nrtje 5:


Het verf is er bijna vanaf, dan kan ik het schuren.. Ik denk dat volgende week een heel eind af krijg nrtje 5..

Wordt vervolgt.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 maart 2012 11:17 PM
  [ # 563 ]

Retour sur la route ! of te wel terug op de weg!

De karakterbak:

 

Vanavond te voet naar de stalling toe met een luchtpompje voor de banden op te pompen, een doek om de peilstok droog te maken en een steeksleutel om de accupolen vast te zetten..


Na een stukje lopen, kwam ik de karakterbak te gemoet, ze stond op het prive terrein van de stallingseigenaar met opgepompte banden. Kijk wat een service.. Mr. Green


Gelijk de vochtbakken nagekijken, en wat blijkt ze waren niet vol! Dus weinig vocht in de auto! Even de olie gecontroleerd, half vol…. maar de koelvloeistofpeil was droog…WTF waar is alles gebleven! Even in de gat gekeken en onderaan zat nog wat vloeistof… Damm ze toont karakter in een nieuwe vorm..
Al gauw zag ik dat op de onderblok witte vlokken zat en koelvloeistof onder de carbarateur.. En der zat een plasje tussen de spruitstuk… MMMMmmm handig als de motorblok schoongespoten is, dan valt dit wel op.. Neutral


Tja er zat nog koelvloeistof in om de kleine reis naar huis te beginnen. Dus Starten en rijden.. Beetje balend naar huis gezweefd, maar het was weer als vertrouwd dat weer wel…..


Aangezien ik meteen weg moest, had ik geen tijd om foto’s te maken.. Nouja morgen is er weer een dag..


Wordt vervolgd:

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 april 2012 12:52 AM
  [ # 564 ]

Zo, vandaag thuis alle onderdelen uit de karakterbak gehaalt, want het is géén onderdelenhok..
Alles nagelopen, en starten de auto! Met een hoop gepruttel kwam ze weer tot leven!

De auto in de hoogste stand gezet en gekeken of de LHM niveau in orde was. En ook gekeken of ik ergens een koelvloeistof lek zag..

Ik hoorde wel iets van een gesis (niks uit voort gekomen!), maar ik werd afgeleid door een hoop gemopper… Het bleek dat de karakterbak wat roet/zwarte rook uit de uitlaat blies richting de plantjes… En dan moet net onze pa (dé tuinman) met zijn tuin bezig zijn.. Om geen snoeischaar in me nek te krijgen, besloot ik maar met de pruttelde karakterbak richting de garage te gaan..


En de eerste foto in dag licht voor de grote banden trucje:



En na de grote wisseltruc en een douchebeurt!:


 

 

 

Tussendoor ook even serieus naar bepaalde dingen gekeken:

 

De mysterieuze koelvoeistof lekkage:

 


Zoals je ziet zit er witte aanslag (koelvloeistof spoor?) op het onderblok en koelvloeistof. En dat zit onder de spruitstuk/carbarateur. Ook tussen het spruitstuk zit het?

En het vreemde is ik kan het niet zien waar het lek is! Ik zit te denken aan spruitstukpakking?


Maar ook hier zit witte aanslag op:


Maar dat wist ik, daar achter zit de thermostaat. En die wil ik gaan vervangen!


Dus ehhhh iemand een idee waar de lek zit? En laat het niet een kapotte pakking zijn! Daar had de Xsaar ook last van.. Gromppllll

 

Even een raadseltje:


Waar hoort dit:

 

Nou dit hoort bij de rechterdeur rechtsachter:



Ja, deze deur laat zich langzaam ontbinden. Nog effe en de buitenplaat is los..
Over ontbinden gesproken:


Linkerachter wielkast


De rechterachter wielkast


De kofferbakbodem


Al deze 3puntjes (en de rest) zijn erg bezig met ontbinden. Dus deze roest moet echt dit jaar aangepakt worden! Dat wordt even kijken hoe en wat…


Hoe zit het eigenlijk met het olielek?Mwha valt wel mee, maar daar wordt bij de garage even nagekeken tijdens apk..

 

Wel lek er een beetje LHM! ARGhhhh


Ik denk dat de drukverdeler ergens een HDleiding niet goed vast zit? Even kijken hoe dat verder gaat?
Anders even een specialist naar laten kijken?

 


Voor de rest de volgende puntje:

-Startmotor (onderdeel geregeld)
-Bout voor de versnellingsbak (onderdeel geregeld)
-Ophanging versnellingsbak (geregeld bij de garage)
-Dynamo (Acculampje brande héél lichtjes op eventjes!)
-Taxatie! (lijk me niet onbelangrijk?)
-Leidingwerk RX5/10 insmeren

Enne de lm velgen? Ehhh tja dat zit even op een laag pitje door een vervelende blesure…

 


MAAR! Na alle puntjes opgeschreven zijn. Rij ik in een schone beter lopende karakterbak naar huis toe, waarbij een glimlach niet kan ontbreken! Wat zitten die stoelen heerlijk!, de uitzicht op de dashboard blijft mooi en wat zweeft ze heerlijk over de drempels! Ja moderne meuk is niks dit is véél leuker om te rijden! Ik ben benieuwd wat ik dit jaar ga beleven met de karakterbak!

Wordt vervolgt!

 

PS, Ik kan erg goed met onze pa omgaan… Hahaha!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 april 2012 01:14 AM
  [ # 565 ]

Flowmeter plaatvervanger:


Een Digit en GT (85 standaard, 86 optie) hebben een flowmeter voor de boardcomputer:

Deze wilt bij de pakking gaan lekken, omdat deze boven de radiator zit!


Dus wil ik de flowmeter helaas eruit gaan halen omdat deze bij de pakking zweet!
Zover ik weet zijn er geen nieuwe pakking voor de flowmeter?


Nou was ik van de week eens gaan kijken wat ik als vervanger van de flowmeter kan toepassen.
Een T-stuk van koper daarvan was de diameter te groot.

Maar dit had ik als alternatief gevonden:


Dit zijn verloopstukjes voor de ruitenslangetjes..

Nou was dit mijn opzet:

 


- De T-stuk is voor de 6mm slangen bedoelt die vanuit de flometer naar de carbarateur gaat en retour naar de benzinetank.
-De verloopstukje is voor de 8mm benzineaanvoerslang die naar de flowmeter gaat. Met deze verloopstukje kan ik van 8 naar 6 gaan.

 

Dan krijg ik deze voorbeeld opstelling:

Ik vraag me af of dit wel de juiste oplossing is! Ik ben een beetje bang dat de verloopstukje als de T-stukje kapot gaan door de druk van de benzine aanvoer?


Dus heeft iemand een beter oplossing? Of is dit juist een goeie oplossing?
Is er ook een mogelijkheid om het zo te maken als een GT zonder flowmeter?

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 april 2012 03:09 AM
  [ # 566 ]

Een pakking voor de flowmeter kun je zelf maken, koop wat pakking papier (even google’n naar het juiste adres dat weet ik even niet meer) en knip/snij er een uit, Appeltje eitje kan jij ook.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 01 april 2012 03:14 AM
  [ # 567 ]

Het mooiste is natuurlijk om een gloednieuwe flowmeter te vinden.

Op Citromobile vond ik ooit voor mijn GT zo’n mooi nieuw apparaatje voor een tientje…

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 01 april 2012 09:21 AM
  [ # 568 ]

Die kvs-plekken lijken me erop gespetterd. Dat komt dus ergens anders vandaan en gezien de spreiding een eindje weg. Niet een plekje in de radiateur?

En dat thermostaathuis (is dat het goede woord) lijkt me inderdaad te lekken: zowel langs de slang als langs de bouten. (als de slang nog vers is zou ik hem even loshalen en goed schoonmaken: door die bloemkool kan het zijn dat ie niet goed afdicht).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 april 2012 10:11 AM
  [ # 569 ]

Je kan het KVS systeem toch even onder druk laten zetten? Dan weet je direct of het lekt.
Bij een BX is dat nog geen 10 min werk.

Wees er met benzine heel zeker van dat alle matrialen tegen benzine kunnen, het vreet een hoop weg….

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 april 2012 11:34 AM
  [ # 570 ]
Arjan Verkade schreef:

Je kan het KVS systeem toch even onder druk laten zetten? Dan weet je direct of het lekt.
Bij een BX is dat nog geen 10 min werk.

Wees er met benzine heel zeker van dat alle matrialen tegen benzine kunnen, het vreet een hoop weg….

Hoe werkt dat precies Arjan?

Gewoon de BX een tijdje laten lopen?

Profiel  
 
 
38 van de 92
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook