Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012
- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Aan Victor,
Ik ben zeker geen hardrijder maar houd wel van rust in de auto en vind 3500 rpm dus ook erg veel.
Nee, de tijd van die loden voet is voorbij, dit neemt niet weg dat ik zo af en toe wel eens gas wil geven en daarbij niet de deur wil openen om zelf mee te steppen.
Ik heb vóór mijn huidige auto een seat leon 1.8 20VT gereden en dat was een erg fijne auto met turbo die gewoon altijd oppakt op welke snelheid dan ook.
ik vind de berichten elkaar erg tegen spreken en ga dus deze week zelf maar eens proef rijden met beide motoren denk ik.
Ik wil geen nieuwe aanschaffen maar een jong gebruikte van 2011 met de kop er af.
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012
- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Sorry, vergeet nog te melden dat ik ongeveer 17000 per jaar rijd en dat is voornamelijk woon werkverkeer (20 heen en 20 terug) over 80 km wegen.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
waterman schreef:3500 toeren bij 120 is niet meer van deze tijd. Onlangs nog met een c5 gereden met een Vti motor. Die had gelukkig een 6 bak, maar dan nog maakt dat ding een boel toeren. De hele Vti voelt zwaar astmatisch en achterhaald en het verbruik valt tegen. Ik heb meerdere modellen met een Vti gereden, ook van peugeot, en ken eigenlijk niemand van de eigenaren van die wagentjes die er echt blij mee is.
Nou ik heb ook een VTI in m’n C3 Picasso, een 1.6 op lpg en ik ben heel tevreden. Hoezo ouderwets? Rustig, soepel en zuinig (1 op 12 op lpg). Ik heb daarvoor een 2.0 C5 Break op lpg gehad, eentje uit 2005. Ik heb m’n C3 Picasso niet als een achteruitgang ervaren, ook niet motorisch gezien. Opvallend was wel dat alle lpg-storinkjes van de C5 zich bij de C3 P nooit hebben voorgedaan….