








Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
De reactie van Waterman kan ik uit ervaring bevestigen. Mijn startmotor deed precies zo. Nu overigens helemaal niets meer. De laatste paar keer stonk het als een tijger tijdens het starten en ik zag de rook ook uit de startmotor kringelen. Die heeft nu dus de geest gegeven. Na twee revisies is dit echt de doodsteek voor het apparaat. Je kunt heel goed bij Rotor in Alkmaar terecht voor een revisie of een vervangende startmotor…
Groet,
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Er hangt in de buurt van de accu een kabel die je uiteen kunt trekken, bij mij is ie geel als je die ff tegen de plus van de accu houdt gaat de startmotor draaien. Doet ie het dan ook slecht dan is het zeker niet je contactslot maar je startmotor.
Wel eerste ff in de vrij zetten !!!
Mark
CX 2000 pallas ‘78





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het contactslot schakelt het relais. Dat gaat dicht of niet. Als de startmotor langzaam loopt is het relais dus dicht en ligt het niet aan het contactslot.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Een overlijdende startmotor?
Maar hij heeft ‘m halverwege januari juist nog laten reviseren?!?
Niet dat dit 100% uitsluitsel geeft (weet ik uit ervaring).... maar toch.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Onderstaand adres in Haarlem is van oudsher de reviseur van Citroen voor startmotoren, dynamo,s etc.
O,ja het is mogelijk dat ze het gewoon op de plank hebben liggen.
http://www.vdbosbv.nl/index2.html
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Het is een vrij nieuwe startmotor, van uiterlijk, dus ik weet niet of dat het is, het is wel bijna altijd precies hetzelfde, hij gaat in een cirkeltje, 3 keer zwoegt ie, daarna start ie alsof het een lieve lust is.
De startmotor is oververhit geweest bij het ophalen omdat er te lang is doorgestart zonder brandstof, dit is gerepareerd bij http://www.electrostart.nl, ook die reageerden met, maar die startmotor is zowat nieuw!
Starten doet ze altijd en ik krijg altijd reactie, alleen zoals ik zeg zwoegt ze drie keer, en daarna gaat ze rap rond, soms dan begint het eerst met rap rond 1 of 2 en als ze dan nog niet aangeslagen is dan word er daarna gezwoegd.
Hopelijk zijn de symptomen zo wat duidelijker.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klinkt nog steeds als een startmotor met kuren hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
hai,
Het uiterlijk van de startmotor zegt niets. De mijne kwam na de revisie ‘als nieuw’ terug en binnen het jaar volgde het doodvonnis. Daar was ik door de Rotor al voor gewaarschuwd. Heb je enig idee of en zo ja, hoe vaak jouw startmotor al een een nieuw leven is begonnen? Mijn advies: er onderuit halen (neus omhoog, steunen eronder en je kunt er zo bij - als je CX nog start tenminste) en even meenemen naar een revisiebedrijf. Kost je honderd euro (bij Rotor) als ze ‘m kunnen maken en iets meer als je een vervangend exemplaar nodig hebt.
Groet,
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Hoi
De startmotor kun je redelijk goed uit elkaar/inelkaar zetten. Ik had laatst ook dat ie moeilijk rond ging en bleek 1 van de 2 lagertjes van de as kapot te zijn, alle2 maar vervangen.
Bij een startmotor revisie bedrijf 2 lagertjes gehaald.
Verder ff de lamellen schoon gemaalk (tussen de lamellen met een klein schroevendraaiertje voorzichtig gekrast).
Let wel op de koolstofblokjes, dat je die niet teveel beschadigt, die kunnen niet veel hebben.
Goede raad is voorraad
Het is alweer even geleden, maar ik heb muziek, jammer/gelukkig genoeg doet maar 1 van de originele speakers in de deuren het, en deze dek ik af met mijn been :]
Ik was al even aan het rondkijken voor wat speakers voor op de hoedenplank en ik heb ze gevonden en geinstalleerd, hieronder dan gelijk maar wat fototjes :]
Verder heb ik mijn accu vervangen voor een heel wat nieuwer model, en start ze nu heel veel beter, bijna nooit meer het vermoeide starten! alleen nog maar heel af en toe dat ze er niet zo heel veel zin in heeft, dus perfect is het nog niet, de starter zal dus wel een keer onder handen genomen moeten worden












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom niet direct mooi 6*9 ovale speakers in de hoekenplank? Dan komt er direct een beetje geluid uit.
Personlijk vind ik dit ook niet mooi, maar ja dat is ieder voor zich.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mwah - die bolletjes zien er eigenlijk wel heel grappig uit. Zou verplicht moeten zijn bij de versie met bolletjesasbak.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
break23m schreef:Mwah - die bolletjes zien er eigenlijk wel heel grappig uit. Zou verplicht moeten zijn bij de versie met bolletjesasbak.
Ik vindt ze eigenlijk ook wel heel geweldig.
Keer wat anders dan die standaard 6 maal 9
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Ha, dit is wel een beschaafde oplossing. Mooi, niet mooi? Het past bij een interieur met een bolletjesasbak, maar belangrijker is: is het geluid goed? Gezien jouw passie, Lucid, neem ik aan van wel!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Ik vind dit een hele sjieke oplossing. Het past wel bij een CX.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”