













































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Is dat oliepijl wel ok???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja er zit zelfs iets te veel in. Tijdens de laatste proefrit toen ik de CX kwam helen ligte het ook op tijdens het nemen van een rotonde. We hebben toen het peil gecontroleerd en stond op het minium. We hebben toen aangevuld tot max, maar waarschijnlijk was het nog niet helemaal gezakt want toen ik van de week bij een koude motor controleerde stond het net boven het maxium.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Kunt ook de draad even van de sensor los halen en dan gaan rijden licht ie dan nog steeds af en toe op dan bungeld de kabel gewoon ergens tegen massa, en anders heb je waarschijnlijk een drukprobleem.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Kan het kwaad om hiermee nog even door te blijven rijden?
Ik trapte toevallig in het weekend door de hoofdremcilinder heen van mijn Thunderbird.
Deze staat nu dus stil te wachten op de nieuwe.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
tja,
als de oliedruk echt te laag is natuurlijk wel je krijgt dan te weining smering op de lagers, gewoon ff laten meten dus dan weet je waar je aan toe bent.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Even vooruitlopend op de eventuele oorzaak.
De oliepomp waar woont deze?
Zit hij in het blok of er tegenaan geschroefd.
(wat weet ik toch nog bar weinig van een CX. )
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
La Léo schreef:Je zou naar een garage kunnen gaan en de oliedruk kunnen laten opmeten. Dan weet je het zeker.
In elk geval weet je dan zeker of deze hoog genoeg is of niet. Zo niet, dan kan dat nog aan een aantal oorzaken liggen uiteraard….
Wat heeft het blok gelopen eigenlijk?
Sorry La Leo heb over je vraag heen gelezen…
Ik heb geen idee. Het staat nu op 11500 er stond 10000 op toen ik hem van George kocht.
Maar of het 111500 211500 311500 of zelfs nog meer is weet ik niet.
Misschien kan George hier een antwoord op geven.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
eerst maar eens de draad nalopen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wolfman schreef:Even vooruitlopend op de eventuele oorzaak.
De oliepomp waar woont deze?
Zit hij in het blok of er tegenaan geschroefd.(wat weet ik toch nog bar weinig van een CX.
)
De oliepomp woont IN de carterpan. Je kunt hem wel bereiken/vervangen met het blok nog in de auto.
Druk meten is uiteraard mogelijk en olie verversen ook.
Is wel altijd een beetje gepruts om dat metertje achterop dat blok ingeschroefd te krijgen, maar dan weet je uiteindelijk wel precies waar je aan toe bent.
Voor wat betreft mijn vraag over de km stand: Theoretisch, stel dat die auto meer dan 3 ton heeft gelopen en nooit werd gereviseerd. Dan kunnen het ook de lagers zijn. Dat is wel het minst gunstige scenario dus.
Maar goed, ‘t kan evengoed een draadje zijn dat massa maakt. Laten we dát hopen!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Met de nieuwe sensor brand het lampje van de olie zelfs nog vaker….
Maar ondanks dat loopt ze nog prima. Geen vreemde gelijden of zwaar lopen. ook geen trillingen.
Dus een versleten blok lijkt mij onwaarschijnlijk.
Zeker omdat ik net getankt heb en LaSix heeft 9,4 kilometer op een liter gereden op LPG!
En dat alleen woonwerkverveer. Veel langzaam rijden en veel stoplichten.
En ik heb zover ik het draadje kon volgen geen beschadegingen gezien.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wolfman schreef:Met de nieuwe sensor brand het lampje van de olie zelfs nog vaker….
Maar ondanks dat loopt ze nog prima. Geen vreemde gelijden of zwaar lopen. ook geen trillingen.
Dus een versleten blok lijkt mij onwaarschijnlijk..
Dat zegt (helaas) niets… ik denk toch dat je een lage oliedruk hebt… heb je gekeken bij welke waarde de sensor die er uit kwam zou moeten schakelen? dat staat meestal op de sensor namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Snel de druk laten meten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hoezo snel? Als het blok versleten is, moet er toch een nieuw blok in.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jongens, voor een beetje lagerwerk gaan we toch geen blokken lopen vervangen? Gewoon even nieuwe lagertjes er in en gaan met die banaan!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, en als je daaraan begint, kun je net zo goed meteen krukaskeerring etc. etc. meenemen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D