Wie heeft er ervaring met de verlaging met die torsie veren? Hoe lang duurt dat ong.????
Alsvast bedankt
Een uur om 4 nieuwe schroefveren onder je auto te zetten ? Das nie lang ... Of zaag je de veren dan door ? (= heel fout)
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Je lazert die auto gewoon vol met beton
Ik neem aan dat je perongeluk ff op je caps-lock toets gedrukt had? - Lelijke Eend
ZX-Cruiser schreef:Lekker nuttige opmerking (...)
Sluit ik me bij aan. Biertje teveel op ?
Schijt aan originaliteit.
Het is vrij simpel en eenvoudig gedaan als alles inderdaad een beetje los komt en je maar een tandje wil zakken(of twee)
De manieren die in de links worden beschreven is de lastige(wat iets meer tijd kost) manier
deze manier doe je als je echt heel nauwkeurig wil afstellen en niet als je hem 4 of 8 cm wil verlagen want dan is er een sneller en makkelijker manier voor
Voor deze manier haal je niet de torsiestang eruit maar sla je de draag arm eraf en zet je deze een tandje hoger .
Bryan
Hooi!
Ook ik wil m’n Saxo VTS uit 2000 verlagen, maar wordt van deze postjes nog niet echt slimmer.
Is er iemand die iemand met 2 linkerhanden kan uitleggen hoe, goed maar toch goedkoop een saxo te verlagen?
Joeri
Citroen Saxo 1.4 VTS Sport
Met de Franse slag jouw Golfje voorbij.
hey!
ik heb pas saxo verlaagd, voor is goed te doen, veerpoten eronder vandaan andere veren er tussen en weer inmekaar zetten, achter werd een probleem omdat mijn saxo van ‘99 is zat de hele wielophanging achter vast! heb um voor 35mm verlaagd, en achter een poging gedaan maar na 3 uur werd k t een beetje zat en heb alles weer dichtgebouwd, overigens valt t nu niet heel erg op dat ie alleen voor verlaagd is! misschien heb je hier wat meer aan joeri?
ohw en voor de kosten, ik betaalde voor 2 G&M veren 76 euro, dat is in de BTW en der is nog korting af omdat k monteur ben.. dus ga uit van iets van 85 eurotjes ofzo en voor achter heb je alleen WD40 bussen nodig en iemand die weet hoe t werkt met die torsie staven!
RikVTS
heb gehoord dat midnight motorsports goed is in het verlagen achter
misschien een beetje een domme vraag. maar is deze manier ook te gebruiken om de saxo op te hogen?
Ik heb namelijk zeer veel gewicht in de kofferbak liggen en hierdoor slijten mijn achterwielen in mijn wiel kassen wanneer ik iets te hard over een drempel rij..
Normaal heb je daar geen last van ...als je met de standaard velgen en bandenmaat rijdt. Tenzij je over het maximum gewicht gaat laden wat toegelaten is.
14inch 165/65 r14 laadindex weet ik niet van buiten en je zal wsh geen probleem meer hebben.
mijn wielen zijn volgens mij inderdaad groter dan normaal, Er zitten nu velgen onder van een peugeot gti (zo gekocht)
Het gewicht wat achterin komt te liggen word straks alleen nog maar meer. dus ik vroeg me af of ik deze manier kan gebruiken om de auto weer iets om hoog te krijgen. Of moet ik uiteindelijk toch gaan denken aan zwaardere hulpveren?
hulpveren gaan niet veel oplossen. De vering achter gebeurd dmv een torsieas. Verhogen kan je best even navragen bij de dealer of een zaak waar ze autos verlagen. Maar ik raad als je vaak meer gewicht achterlaad de originele bandenmaat aan.
ok. ik snap het.. maar het geval is dus dat de auto, (toen ik m kocht) onbelast prima reed.. Nu ben ik bezig met een zware audio installatie waarbij er veel gewicht op de achterzijde van de saxo komt te staan (meerdere accus, versterkers, zware kist etc) is het dan niet mogelijk om de torsie as de andere kant op te draaien? dus zoiets wat de meeste hier doen in het geval van verlagen, maar dan net andersom?