Ik heb een C3 excellent uit 2003.
Op het stuur zitten diverse schakelaars waaronder die voor de CC aan/uit te schakelen.
Deze is bij mij kapot, althans hij werkt nog wel, maar springt er telkens uit omdat er lipjes afgebroken zijn.
Wie oh wie heeft er misschien 1 liggen of weet er 1 te koop voor mij.
Bij de dealer vind ik ze te duur, iets van 55 euro voor zo’n stukje plastic!!
Totaal aantal Berichten: 7581
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat schuifje heb je alleen nodig om de CC helemaal uit te schakelen? Waarom zou je die schakelaar uberhaupt gebruiken? Ik/wij gebruiken die schakelaar echt helemaal nooit. Normaal zet je de boel toch op met de + of - schakelaar en uit met het knopje onder de + (hetzelfde knopje waarmee je de snelheid kunt hernemen)? Ik zou de boel gewoon doorverbinden zodat de CC aan blijft staan. Maar: Bart Ebben, Citroen (en Peugeot) recycler in Malden, kan je vast helpen: http://www.bartebben.nl. Succes.
Het vervelende bij mij is dat het schuifje voor aan en uit CC is helemaal verdwenen, gekocht zonder deze schakelaar, ik kan die nergens te pakken krijgen.
Hoe zou ik hem door kunnen verbinden ?
Totaal aantal Berichten: 7581
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij ons ligt deze schakelaar er intussen ook uit. En dan staat de CC juist ALTIJD aan. Je hoeft dus niets door te verbinden - tenzij je wilt dat de CC altijd uit staat. Onder het rijden heb je ‘m niet nodig. De CC werkt in de vierde en vijfde versnelling. Inschakelen: druk op + (of -) en de snelheid staat vast. Een tik op de rem, intrappen van de koppeling of het knopje met het rondje erop onder de + indrukken en de CC valt weer af. Opnieuw op dat knopje drukken na vaart minderen (of nadat je weer in de vierde of vijfde versnelling zit) en de auto herneemt de snelheid. Oftewel: onder het rijden is het knopje rechts op het stuurwiel met het rondje/klokje de aan-uit-schakelaar.
Ik heb de schakelaar zelf weer in elkaar gelijmd (hij lag opeens in stukjes in de voetenruimte). En ik ga ‘m ondanks afgebroken lipjes er gewoon in lijmen.
Thanks voor de tip, ik ga eens naar de schakelaars bij de pedalen kijken.