Dag allemaal,
BX 1.7 Turbo Diesel Break 1993 XUD7TE A8A 1769cc 66kW 90Pk aan het renoveren.
Sinds hydraulische rubberen hoofdleidingen zijn vervangen lekt de retour rechts voor.
Zoek iemand die de twee veerpoten wil renoveren met de Citroën reparatiekits.
Verder is er nog meer werk: een net vervangen koppelingsset van Valeo maakt een ronronnend bromlawaai bij koude motor bij intrappen koppelingspedaal - al bij licht aanraken met voet bromt het. Met warme motor vermindert geluid van lawaai naar storend bijgeluid. De knaap die de set heeft gemonteerd wil niet nog eens de versnellingsbak openen om te zien wat er aan de hand is. (Ik zit dus niet te wachten op opmerkingen zoals dan ga je toch terug naar degene die..)
O ja, en toerenteller doet het al langer niet meer, ook niet na vervangen dynamo. Wil die weer graag zien werken.
Snelheidsteller doet het niet meer sinds montage koppelingsset.
Graag tussen 28 maart 2012 en 02 april 2012, anders wordt het opsturen of maanden later.
wat de snelheidsmeter betreft, die is wss niet of slecht aangesloten na vervanging van de koppeling. of kapot getrokken omdat diegene die het gedaan heeft niet wist waar ie mee bezig was.
lawaai van de koppeling lijkt mij gewoon een slechte centratie te zijn, veel meer kan je eigenlijk ook niet misdoen daarmee. boite er terug af, koppelingsplaat goed centreren en terug ineen.
toerentalmeter is 9 van de 10 de sensor achteraan het blok, die begeeft het nogal wel eens. gewoon vervangen, kost niet zoveel en als de boite erafligt is het een werkje van niks. anders is het wat gepruts.
sensor zit aan de achterkant van het motorblok aan de bovenkant van het vliegwiel.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Als de plaat niet goed gecentreerd is gaat de bak er niet op, als de bak tegen de motor aan zit is hij per definitie goed gecentreerd door de as die uit de bak komt. Ik verdenk het druklager; slechte produktie of niet vervangen.
Eveneens ben ik tevens ook.