ik denk dat het verschil ligt aan welke auto s je al gehad hebt en daar de ds3 mee gaat vergelijken. Hij is goed maar.. De verwachtingen waren zeer hoog voor deze auto maar worden ze allemaal wel ingevuld?
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Misschien een kwestie van de verwachting wat bijstellen. Ik zeg daarmee niet dat de verwachtingen voor mij DS3 niet hooggespannen zijn, maar aan de andere kant lig ik ook niet snel wakker van een rammeltje, piepje of kraakje. En als er ‘ns iets stuk gaat, dan wordt het weer gerepareerd.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Dus omdat er vermoedelijk iets fout zit in de ophanging, wat gewoon opgelost voor je gaat worden zeg je na 7K al nee ik koop er waarschijnlijk niet meer 1.
sorry hoor….
Wat ik wel vaker in de diverse topics bespeur is idd het hierbovnen beschreven hoge verwachtingsniveau.
Ik ben dol op mijn DS3, heb zoals genoegzaam bekend hierop een 7 maanden oude Seat Ibiza met alles d’rop en d’raan ingeruild.
Ik heb dat niet gedaan met een ‘premium’ auto in mijn achterhoofd, het is ‘gewoon’ een anders geboetseerde C3, een compacte auto met een vanafprijs van om en nabij de € 15.000,—. Voor mij was de 1.6 4 cylinder motor de belangrijkste motivatie om te switchen, i.c.m. met de looks.
Onze DS3’s, ook de Racing delen veel van de componenten met die gewone C3. We betalen voor de bijzondere vormgeving en gimmicks zoals een in afwijkende kleur gespoten dak en spiegels.
En als er dus iets niet helemaal in orde is, bedenk dan maar dat je een gepimpte basis C3 rijdt. En dan gun ik eenieder een mildere toonzetting en niet meteen het moord en brand schreeuwen naar fabrikant, importeur & dealer zoals in zoveel topics op dit forum gebeurt
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Toch vind ik als je een C3 configureerd zodat ie als een DS3 racing voor 38.000 Euro de weg op gaat, je wel iets mag verwachten. Je kan immers voor dat geld 2 stuks + een hoop brandstof kopen. Het moet dan toch in meer dingen als een kleurtje en wat opties zitten.
Mijn DS3 is na 20.000 km nog lekker stil. Ik hoor alleen af en toe een kraakje in mijn stoel, bij het sportiever nemen van een bochtje. Met mijn rijstijl vind ik hem dus nog steeds prima.
Ik ga wel eens wat te hard over een drempel. Heb als eens 4 wielen van de grond gehad en de ESP gaat regelmatig aan.
De enigste auto die naar mijn smaak degelijk in elkaar was gezet was onze Mazda MX5.
Gewoon knallen met dat ding en nergens rammel/kraak/piep.
Maarja, die dingen waren ook iets van 34000 Euro in 1999.
Dus vind ik dat je wel iets mag verwachten… zeker van een racing.
Ze hebben hem immers met kenteken geleverd en bekleding, geen rolkooi enz..
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Ook ik vind wel dat je iets mag verwachten hoor.
Maar wanneer je een DS3 racing voor 35.000 vergelijkt met b.v. een DS5 van 35.000 euro, dan blijft de eerste een auto welke gebaseerd is op een model dat vanaf 15.000 verkrijgbaar is, terwijl de DS5 een auto is welke in de basis al 35.000 kost.
En als het dan ok bouwkwaliteit en gebruikte materialen gaat, dan denk ik dat je met de DS5 beter af bent dan de opgevoerde C3, sorry, DS3 racing
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 05-01-2012
- DS 3 1.6 e-HDI 68kw Airdream So Chic
Scottie schreef:Toch vind ik als je een C3 configureerd zodat ie als een
Ik ga wel eens wat te hard over een drempel. Heb als eens 4 wielen van de grond gehad en de ESP gaat regelmatig aan.
Drempel over het hoofd gezien?
3 januari 2012 DS3 in ontvangst
16 januari 2012 5.000KM
7 april 2012 10.000KM
7 juli 2012 20.000KM
19 februari 2013 50.000KM
13 augustus 2013 75.000KM
Nja, niet over het hoofd, maar in m’n achtervolging vergeten dat ik wel met 90km/h met de Peug erover heen kon..
Met de DS3 ga je vanaf 65km/h vliegen
Ik dacht het nog wel te halen en voldoende snelheid verminderd te hebben… maar als je niet op de normale plek over zo’n ding gaat… dan is ie nog net ff wat hoger (in het midden, tussen de linker en rechter weghelft)
De DS3 vliegt er trouwens prima overheen…
Het ESP lampje ging zelfs aan…
@Neuf..
En als je dan een DS5 racing van 65.000 Euro hebt… die net zo goed/slecht is als de standaard versie van 35.000 Euro. ?
Want dan vergelijk je appels met appels…
Je zou dan weer zoiets krijgen als een DS5 racing vergelijken met een dikke Audi of zo.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
al bij al geen slechte auto. maar hier en daar wat mankementen. Zal bij elke auto iets zijn. Het is veel geld voor een kleine auto dus leg je de lat zeer hoog omdat je ook veel betaald hebt. Een gepimpte c3, daar kan ik wel mee leven met dat gedacht. ben wel benieuwd hoe de DS3 na 5 a 6 jaar zal rijden met bijvoorbeeld 14O OOO km op de teller. Wat al vervangen is en wat niet.
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
NeufegliseThierry schreef:Ik heb dat niet gedaan met een ‘premium’ auto in mijn achterhoofd, het is ‘gewoon’ een anders geboetseerde C3, een compacte auto met een vanafprijs van om en nabij de € 15.000,—. Voor mij was de 1.6 4 cylinder motor de belangrijkste motivatie om te switchen, i.c.m. met de looks.
Onze DS3’s, ook de Racing delen veel van de componenten met die gewone C3. We betalen voor de bijzondere vormgeving en gimmicks zoals een in afwijkende kleur gespoten dak en spiegels.
En als er dus iets niet helemaal in orde is, bedenk dan maar dat je een gepimpte basis C3 rijdt.
Het klopt dat de Ds3 heel wat onderdelen gemeen heeft met de C3, maar het zijn twee totaal verschillende auto’s. Wij hebben beiden wagens, de vriendin een C3 Exclusive 1,6 Hdi 112 pk. en ikzelf een Ds3 Sportchic e-Hdi 112 pk.
Ik rij ook heel regelmatig met de C3 en je houdt het niet voor mogelijk hoeveel verschil er tussen beiden is. De Ds 3 is een stuk stugger, stuurt zoveel beter en vaster dat het voor de C3 genant is en ligt t.o.v. het zweverige van de C3 als een blok op de weg.
Bovendien is de Ds3 gek genoeg een stuk stiller op het gebied van motorgeluid al is er wel wat meer windgeruis of valt dit erger op omdat de motor zo stil is .
De Ds heeft bovendien een aangenamer schakelgedrag van de zesversnellingsbak want wat steviger, in de C3 gaat het nogal kloenk, kloenk .
Enig voordeel van de C3 is dat hij op slechte weg wat meer comfort bied en daarmee is de kous af.
De Ds3 is gewoon veruit de beste en voelt gewoon steviger aan, dus toch premium .
DS3 rijdt inderdaad prettiger dan de C3, daar heb je helemaal gelijk in. Maar zoals je zelf ook aangeeft: veel onderdelen zijn uitwisselbaar. En dat is wat ik bedoel met dat ook al pak je de duurste versie je in de basis in een auto rondrijdt met een vanafprijs van € 15.000,—..
En die zitten nu eenmaal -normaliter- niet zo goed/verfijnd in elkaar als een auto met een vanafprijs van zeg eens 35.000,—.
Niks mis mee he, alle waar naar z’n geld. Enige punt wat ik heb geprobeerd te maken is dat wanneer je de duurste auto uit de range van een model hebt, je in sommige opzichten nog steeds met een relatief goedkope auto van doen hebt, met de karakteristieken van zo’n goedkope auto.
En verder gewoon genieten!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
daarom roep ik al de hele tijd dat ik de Ds5 te prijzig vind…
omdat het een Ds versie van de C4P is infeite…en geen Ds5 versie van de C5..
het is al eens gepost… Ds3 is de C3
Ds4 is de C4
Ds5 is de C4P
natuurlijk wat sportiever afgestemt zodat het wat strakker stuurt, en dat lees je in het verhaal van V6erke…
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Ik ben het zowat altijd met je eens , maar nu stel je het toch wat simpel.
Ds3 is C3 klopt voor een heel groot deel, dashbord bijna helemaal gelijk, koplampen 99% identiek, heel wat koetswerkonderdelen dezelfde, verwarmingsunit geen verschil en ga zo maar door. Gelukkig rijdt hij totaal niet hetzelfde.
Voor de Ds4 gaat dit verhaal in grote lijnen ook op.
Maar de Ds5 vind ik toch nogal verschillen van de C4P, ja hij staat op hetzelfde onderstel, al is de afstelling zo verschillend dat je al bijna niet meer van hetzelfde kan spreken. Al de rest is imo echter serieus verschillend en je vind hier b.v. geen gelijkaaardig interieur of klimaatregeling terug zoals bij de 3 en de 4 wel het geval is. Hier is dat zeer specifiek en speciaal voor de Ds5 ontwikkeld.
Te duur? ik zou het zo niet durven zeggen, in vrijwel alle testen lees je dat de afwerkingskwaliteit voor een Franse auto helemaal top is en de vergelijking met de beste Duitse merken kan doorstaan (zo schreef Autogids onlangs nog).
Een Audi staat soms ook op hetzelfde platform als een Skoda of een Seat, ook daar is er een niet gering prijsverschil. In mijn ogen ook normaal gezien het verschil in afwerking en zorg tijdens de assemblage, en dat gaat naar mijn mening evengoed op voor de Ds5.
Maar we zijn aan het afwijken, het topic gaat hier over de ervaringen met de Ds3, en die zijn voor mij nog steeds overwegend positief. Hij ziet er beestig goed uit, rijdt lekker en is best zuinig (nu 5,3 liter/100 km.) en het comfort is in feite verre van slecht. En tot nu toe heeft hij na 5000 km. nog geen grote steken laten vallen. Wat moet een mens nog meer hebben?
Helaas droevig nieuws vandaag: DS3 Racing in Autoweek volledig in de pan gehakt door…..slik…. een Opel
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
‘t is maar Autoweek. Van origine Duits blad, dus…