6 van de 111
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

Mijn DS3-ervaringen
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 416

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 22 maart 2012 08:21 PM
  [ # 76 ]
Willibrord schreef:

‘t is maar Autoweek. Van origine Duits blad, dus…

Yep, die nemen gewoon alles klakkeloos over van de Duitsers en daar kan een Franse wagen nooit goed zijn! Stel je voor…....
Luister eens naar de mening van Belgische testrijders (Autogids) die imo redelijk onpartijdig zijn. Zij stelden onlangs hun lijstje met favoriete wagens voor en ik citeer.

-Hoofdredacteur Tony Verhelle zet in zijn lijstje van de leukste wagens de Ds3 Racing op plaats 1 (op 2 staat de Mazda MX-5 en op 3 de Alpina B5 Bi-Turbo).
Hij geeft daarbij volgend commentaar: In zijn Racing-versie steekt de Ds3 zelfs mijn all time favourite, de Renault Clio RS, naar de kroon. De Clio is (nog) efficiënter, maar de Ds3 is comfortabeler en oogt mooier.

-Einredacteur Kevin Kersemans zet ook al de Ds3 Racing op de eerste plaats van de leukste wagens (voor de Subaru Impreza WRX STi en de Honda CR-Z) en vindt daarbij dat er met deze rivaal van de Mini JCW héél wat plezier te beleven valt.

Toegeven jongens wij Belgen kennen wel wat van auto’s hé  Mr. Green .

Profiel  

NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 813

Gepost: 22 maart 2012 08:37 PM
  [ # 77 ]

Mwah, ik doe niet mee aan de ‘autoweek-bevooroordeelt-Duitse-auto’s-hype’.

Het doet me gewoon pijn dat een Opel de DS3 verslaat. Qua design never, maar feit is dat DS3 Racing ver overprijsd is en dat nekt ‘m wel in vergelijkende tests.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 962

Gepost: 22 maart 2012 09:15 PM
  [ # 78 ]

Ik zal mijn review iets nuanceren…

Ik ben rete-blij met mijn DS3 Racing, zoals ik al eerder aangaf. Elk dag als ik op de parkeerplaats dat zwart-oranje monster zie staan begint die hormonen-kermis weer op gang te komen. Dat ‘ie de lijstjes hier en daar aanvoert kan ik me helemaal voorstellen Wink Ik ben een mega Ford fan een Focus ST stond lang bovenaan mijn lijstje ‘gruwelijkste auto’s ooit gereden’ , maar die positie is inmiddels heel ruim overgenomen door de DS3 Racing.

Zoals sommige van jullie weten is dit mijn tweede DS3. De eerste heb ik ècht veel shit mee gehad, maar is altijd door de dealer goed opgelost. Dat ik nu voor ook met de Racing een beetje pech heb, tja…dat doet niks af aan het feit dat ik nog steeds rete-blij met mijn auto ben. En met de dealer in Alkmaar ook overigens.

Vandaag mijn auto bij de dealer langs gebracht ter controle (i.v.m. de meeting zaterdag) voor de kapotte schokbreker en de kraak in ophanging. De laatste is opgelost, de (wederom) kapotte schokbreker is gewoon stom toeval, dikke vette pech en niet te voorzien. Blijkbaar trek ik dat aan en er is niks aan te doen. Er is een slechte serie geproduceerd en die is tot tweemaal toe onder mijn auto terecht gekomen. Ik kan er gewoon veilig mee rijden, dat was de insteek van de controle voor vandaag. Dik respect voor mijn dealer die ook nog even de olie, banden en andere vloeistoffen voor nop heeft gecontroleerd.

Mijn antwoord op de vraag ‘Zou je de auto nog een keer kopen’ was nee. Daarmee bedoelde ik te zeggen dat ik inmiddels 2 DS3’s heb gehad en een Racing koop je één keer. Voor dat geld kun je inderdaad iets heel anders kopen, maar deze auto koop je niet met je verstand maar met je hart omdat je het leuk vindt en omdat het kán! Mijn volgende auto wordt dan ook geen DS3 (Racing) meer, maar zeker wel een Citroën.

Ondanks alle ‘ellende’ ben ik een Citroën liefhebber geworden en denk ook niet dat ik dus snel naar een ander merk zal overstappen. Dat heeft niet alleen met de auto te maken maar zeker ook de uitstekende ervaring met Auto Klaver in Alkmaar.

Wellicht maakt bovenstaande mijn eerdere post wat duidelijker Wink

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  

Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1547

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 22 maart 2012 09:21 PM
  [ # 79 ]

Dat doet het!  Wink

Profiel  

AW@1492
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36

Gepost: 22 maart 2012 09:34 PM
  [ # 80 ]

Ik heb proef gereden met de C3. Dat was omdat er op dat moment geen DS3 beschikbaar was met een e-HDi 90 motor. Later in de week met een DS3 e-HDi 90 rond getoerd. De verschillen zijn enorm. De C3 zou het nooit zijn geworden. Bij de DS3 had ik na een paar kilometer al een clique. En die heb ik nog steeds.

DS3 e-HDI 90 So Chic. Thorium Gris-Carmen Rouge.

Profiel  

Willibrord
> 1500 berichten

- C1 Shine Airscape ETG
Gepost: 22 maart 2012 09:35 PM
  [ # 81 ]

Nou mijn eerste ervaringen vandaag met mijn nieuwe DS3 e-hdi 92 zijn positief. Wat een fijne auto! Hij is mooi en rijdt ook nog ‘ns uitstekend. Rammelvrij, lekker weggevoel (comfortabel, maar niet week) en mooi, mooi afgewerkt.  Het start-stopsysteem was even schrikken tongue rolleye . Ik wist natuurlijk dat het er op zat, maar heb daar nog nooit mee gereden en dacht dus toen ik ‘m bij een stoplicht in zijn vrij zetten: shit, hij slaat af. Eh…, oh ja start-stop. Het is ook de eerste keer dat ik een diesel heb en ik moet zeggen dat het rustgevend op me werkt music . Je kunt lekker strak sturen, hij pakt mooi op, is vlot zat, maar geen straatracer, ook al heeft ie wel een beetje die looks. Helemaal geschikt voor het dagelijks gebruik. Als ik wil scheuren, het zweet in mijn handpalmen wil en half doof wil worden van alle (heerlijke) mechanische herrie dan pak ik wel mijn Morris Cooper 1275 S. Net ook nog even getuft. Mooi die sfeerverlichting. Kreeg de neiging een kaarsje aan te steken…  smirk En voor wat betreft dat hifi-systeem: ik was aangenaam verrast!

Profiel  

V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 416

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 22 maart 2012 11:46 PM
  [ # 82 ]

@AW@1492 ik heb het hier ook reeds enige malen aangehaald, Ds3 is idd stuk betere wagen als de C3. fijn dat jij dat ook zo ondervonden hebt, een C3 zou het voor mij evenmin geworden zijn. Geen slecht mobiel en ik geloof graag dat sommige mensen (zoals mijn vriendin) er best gelukkig mee zijn   Smile .
@ Willibrord fijn dat hij zo bevalt, heb je daar Michelin Pilot Sport onderstaan (mooie keuze!). Die stop/start went echt heel snel mij bevalt het alvast, als ik eens in druk verkeer zit files etc… kom ik soms op 20 min. eco uit of 1/3 van de gereden tijd!
En de hifi is inderdaad niet zo slecht, en klinkt raar genoeg beter als hetzelfde systeem in de C3 dat kan wel met het andere interieurvolume / afwerking te maken hebben.
Hij ziet er trouwens gelikt mooi uit je Ds3, veel plezier ermee Wink .

Profiel  

Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 539

Gepost: 22 maart 2012 11:59 PM
  [ # 83 ]

mooie auto, kijk de bandjes maar is glimmen!

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 23 maart 2012 12:03 AM
  [ # 84 ]

goede keuze de daksticker, maakt hem net wat sportiever.

Profiel  

Willibrord
> 1500 berichten

- C1 Shine Airscape ETG
Gepost: 23 maart 2012 12:07 AM
  [ # 85 ]

@V-zesserke, inderdaad Michelin.

Profiel  

Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

Gepost: 26 maart 2012 01:20 AM
  [ # 86 ]

De DS3 is niet zozeer een betere auto als de C3 maar vooral een andere auto. Kwalitatief zal er geen enkel verschil zijn, en dat hij anders rijdt komt zoals gezegd omdat het een totaal ander product is en anders in de markt wordt gezet, ondanks dat er veel dezelfde componenten worden gebruikt. De C3 zou al een heel andere auto worden als de onmogelijke stoelen daarvan worden vervangen door de sportstoelen uit de DS3.

Inderdaad, als we deze draad lezen en een post tegenkomen waarin wordt ingegaan op notoire klagers die bij elk rammeltje de dealer bestormen dan is mijn ervaring dat ook bij mijn exemplaar de armsteun nu soms een beetje kraakt. Ergens is de verte maar het soort geluid kan voor sommigen vervelend zijn. Beetje siliconenspray ertussen en het “euvel” is voor minstens maanden weer weg. Ik wil de term zeikerds niet gebruiken maar ik kan me indenken dat dealers van sommige klanten de kriebels krijgen. Natuurlijk als het gaat om dergelijke kleine probleempjes. De schokbreker van die racing is natuurlijk wat anders…..enne, niets is perfect, ook een Maybach of BMW niet. Lees de fora er eens op na waar het over VW gaat bijvoorbeeld. Bovendien is er geen merk dat het roestprobleem dusdanig onder de knie heeft gekregen als Citroën. Let maar eens op als je een Xantia of BX ergens ziet. Roest is vrijwel altijd volkomen afwezig.

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 26 maart 2012 10:46 AM
  [ # 87 ]

Kijk eens naar de bouten van je stuurstangen. Zit gewoon roest op. Auto is 9 maanden oud.

Profiel  

NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 813

Gepost: 26 maart 2012 12:07 PM
  [ # 88 ]

Ach, onder onze Saab zit ook een hoop roest. Natuuurlijk ook een kwestie van na door pekel en zout heenrijden de onderzijde van de voiture even schoonspuiten.

Snap best dat het wat afbreuk doet aan kwaliteitsgevoel, maar wat je beschrijft is niet specifiek Citroen, ook als je onder auto’s van andere merken kruipt kom je wat tegen.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  

Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

Gepost: 26 maart 2012 03:39 PM
  [ # 89 ]

@Marien,

Eer dat die bout is doorgeroest is de auto zelf al driemaal op de schroothoop geweest bij wijze van spreken. Ik heb het over roest aan plaatwerk. Als er eenmaal roest is, dan krijg je het vrijwel niet meer weg. Voor even misschien, ervaringen hiermee met de BMW van mijn zoon. Alles vakkundig gerepareerd bij een goed herstelbedrijf, maar toch. En ook bij mijn Transit was het al niet beter, hoewel ik sterke twijfels heb of die reparatie wel goed is gegaan. In elk geval is dit een van de redenen geweest de wagen weg te doen, een andere reden was de manier hoe de dealer/importeur deze zaak meenden te moeten afhandelen, ondanks de 8 jaar doorroestgarantie.

Profiel  

mjh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

- C3 1.2 PureTech 82 Collection
Gepost: 26 maart 2012 10:40 PM
  [ # 90 ]

Kijk maar eens onder een C1/107/Aygo van nog geen jaar oud naar de aandrijfassen en de rest wat er in de buurt zit.

Profiel  

6 van de 111
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook