25 van de 33
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Evan’s Diesel CXen: Ambulance
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 maart 2012 09:27 AM
  [ # 361 ]

Geen probleem, ruimte zat.

hopelijk vanavond de spullen binnen om het blok weer samen te bouwen….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 23 maart 2012 12:11 AM
  [ # 362 ]

ff de keeringen vervangen, distributie gedaan, koppelingetje geplaatst, baksteun vervangen en toen was het weer tijd voor   sleep

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 23 maart 2012 03:07 PM
  [ # 363 ]

Grr, van het een kom je in het ander….
Nu het blok er toch uitligt ga ik ook de accubak maar herstellen. Gelukkig is de onderste support moteur nog wel in adequate conditie anders liep het qua pegels helemaal vierkant de klauw uit.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 24 maart 2012 09:32 PM
  [ # 364 ]

onder de linker koplamp was ook nog een gat,maar nu niet meer. 
gelijk die hoek maar even dik in de wax gezet…..

Voor de hoek onder de voorruit links bij de a-stijl is een reparatiedeel besteld. Lijkt me een beter idee dan de purschuim-oplossing die er nu zit.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 24 maart 2012 09:35 PM
  [ # 365 ]

Hoe ga jij dat gat bij de A-stijl fatsoenlijk maken,ik weet dat het gat achter het voorscherm doorloopt? Heb jij daar een pasklare oplossing voor?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 24 maart 2012 09:48 PM
  [ # 366 ]

Ja: met puntlasfrees voorscherm eraf Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 maart 2012 10:01 PM
  [ # 367 ]

zo, het blok hang er weer in. Van de week nog even alles afmonteren en dan hopelijk vrijdag de apk nog alsnog opnieuw toch nog halen.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 april 2012 02:09 PM
  [ # 368 ]

Er waren nog wat afkeurpunten: Mn de leidingen onder de auto hadden wt TLC nodig en de trekhaak bleek maar half vast te zitten. Een lekkende hoogteregelaar omdat het membraan aan ouderdom was gestorven. En de gewone slijtage delen: kogels etc.
Apk-datum streef deze week. We zullen het weer zien…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 03 april 2012 08:12 PM
  [ # 369 ]

ohja en na vervangen van de inspuitpomp bleek het roken ook verleden tijd. maw pompje versleten Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 06 april 2012 10:19 AM
  [ # 370 ]

Dacht ik dus…. het roken is er weer. Maar aangezien de roetmeting wel goed is heeft ie wel APK gekregen.
Nu verder goed maken dus: goede achtergordels erin, wat laswerk aanpakken en ook even goed tegen roest behandelen.
En ook maar verstuivers reviseren. Misschien stopt het roken dan wel. Want de pomp die er nu in zit was goed.
om ‘t roken te verhelpen tot nu toe:
koppakking, kop, en inspuitpomp vervangen.
de verstuivers zouden goed moeten zijn, aldus de vorige eigenaar, die had ze laten testen.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 06 april 2012 12:47 PM
  [ # 371 ]

Rookt jou ambulance altijd of alleen met koude start. Kreeg de tip van Harry dat hij om de paar maanden injectie reiniger bij een tank diesel gooit, schijnt de boel lekker schoon te houden.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 06 april 2012 01:26 PM
  [ # 372 ]

Evan,laat eens de compressie meten,voordat je verder gaat sleutelen!!!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 06 april 2012 01:33 PM
  [ # 373 ]

om wat aan te tonen?

ding start prima, ook warm. dus compressie lijkt niet direct een issue te zijn.

@maarten, de ambu rookt niet, die is prima. Dit is een andere turbo D. Maar die heeft dat rook probleem al langer. Hij rookt af en toe als ie warm is, maar met koude start zowieso.

Wat ook goed helpt ipv injectiereiniger is 1 flesje aceton (of 90 ml) per volle tank. Loopt ie ook wat zuiniger mee.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 06 april 2012 03:53 PM
  [ # 374 ]

Of ie genoeg compressie heeft natuurlijk ik vermoed dat een cilinder niet meer helemaal zuiver op de graad is!!Kleine moeite lijkt mij even meten. Je kan alles op voorhand gaan vervangen maar je kan natuurlijk ook eens wat onderzoek doen naar de oorzaak scheelt tijd geld en vooral energie.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 06 april 2012 06:07 PM
  [ # 375 ]

Om compressie te meten moeten de verstuivers er uit. Kun je ze gelijk even testen dat hoeft niet veel te kosten is zo klaar. Niet vergeten nieuwe brandplaatjes te monteren, altijd doen als de verstuivers er uit gaan.

Groetjes Harry

Profiel  
 
 
25 van de 33
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook