Het volgende;
Ik wil van mn TCT automaatblok de koppelomvormer en flexplate demonteren en een vliegwiel er tegenaan zetten.
Echter, het is me nog nooit echt fatsoenlijk gelukt om die 3 bouten waarmee de koppelomvormer tegen de flexplate zit los te krijgen. Moet ik hiervoor speciaal gereedschap hebben of maken?
Een andere oplossing die ik zag is de carter trekken zodat je er met normaal gereedschap tussen kan maar ik laat die liever gewoon zitten ivm mogelijke lekkages en bevuiling.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ha Matthijs,
Ik heb een kwaliteitsdop in de draaibank gezet en net zo lang ingekort en vermagerd tot die netjes op het zeskant paste.
Daarna via een verlengstuk en een persluchtratel losgedraaid.
Een ander optie is uitboren.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Geven de WPH’s geen speciaal gereedschap aan voor deze klus? Zo ja, dan kun je bekijken hoe die shit eruit ziet.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Ik heb nu maar een goede ringsleutel erop gezet en de plate iets naar binnen kunnen duwen (zo paste hij er goed tussen en op) en de trommel geblokkeerd en zo alles losgekregen (voor het eerst). Misschien hielp het dat alles nog redelijk jong was want dit is de eerste keer dat het gelukt is
Ouwe mopperkont
Heer Mathijs;
Ik ben op zoek naar een werkend startmotor voor mijn xm type 1 /92 /turbo automaat,heb je wat!
stuur mij een pb MET de prijs fijn dag.MO.