Wie heeft er ervaring met de doe het zelf sets voor het vullen van de airco? Daarvoor moet je een spuitbus aansluiten op de lage druk poort van het airco systeem. Wanneer ik de motorkap open zie je 2 stalen buizen naast elkaar met een ventiel erop. Een wat lager dan de andere. Weet iemand welke van de twee de lage druk poort is? Alvast vriendelijk bedankt voor de reactie.
Geen ervaring mee, maar de prijs van die busjes komt dicht in de buurt van een gewone aircovulling door een airco specialist. Op de aankomende CiFo meeting, is het zelfs € 60, zie Link
Verder is het zo, dat teveel gas in het systeem, erg slecht is voor de airco en je motor.
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 12-06-2007
- C1 1.0 collection
Hoge en lage druk hebben verschillend aansluitingen, maar ik vind het nogal wat als je er zomaar een spuitbus in drukt, je heb namelijk geen enkele controle op wat je doet.
normaal bij een airco service halen ze namelijk het systeem leeg en deze moet dan gevacumeerd worden, ook om het vocht eruit te halen, als je airco geheel leeg is zal er ook een lektest uitgevoerd worden.
Ik wist het wel..
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 79dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 91dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Deze DHZ kitjes werken met een al dan niet bijgeleverde drukmeter, er staat volgens mij schaalverdeling met drukken er op, maar een groen gebied, waar je in moet zitten. Het gevaar van teveel er in pompen, blijft aanwezig, wat veel erger is dan te weinig, 100 gram te veel maakt een hoop verschil.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je hebt een dunne aansluiting en een dikke aansluiting, je spuitbus past dus maar op 1 aansluiting.