Traction wil niet ontkoppelen en schakelen
Rudy Seidel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 25 maart 2012 10:37 AM

Afgelopen week bij een kennis geweest, heeft een 11BN die zeer zwaar ontkoppelt en niet wil schakelen, alleen het bekende gegier van de tandwielen is hoorbaar.
Koppeling afstelling aan de buitenkant op alle mogelijke manieren geprobeerd maar geen soelaas.
Nu blijkt dat men in het verleden ook onprofessioneel met de drukvingers aan het afstellen is geweest, misschien de mogelijke oorzaak dus.
Koppelings pedaal gaat ook erg zwaar qua bediening, helemaal ontkoppelt begint het blok te bonken, iemand een idee waar het probleem zit? wil dus in geen enkele versnelling, mijns inziens ontkoppelt die dus niet.
Drukgroep die gemonteerd is, is die met drukvingers, dus geen diafragma koppeling.

Profiel  
 
Gepost: 25 maart 2012 10:54 AM
  [ # 1 ]

Een aantal dingen hangen met elkaar samen! Bij een traction kun je NIET schakelen wanneer de koppeling niet is ingetrapt, omdat er een blokkering in de versnellingsbak zit die alleen wordt opgeheven wanneer de koppeling is ingetrapt. Het niet willen schakelen is dus al opgelost Very Happy Het niet werken van de koppeling is voor de echte specialisten, maar slecht afgestelde drukvingers zijn al een begin. Eerst de boel maar eens demonteren dus. Misschien voor alles uit elkaar gaat eerst de koppelingskabel nog even controleren op gangbaarheid?

Profiel  
 
Rudy Seidel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 25 maart 2012 12:45 PM
  [ # 2 ]

Koppelingskabel is nieuw, daar zit het niet in.
Zelf rijdt ik al vanaf 1976 in dezelfde Traction, met dien verstande dat dit elke dag is,in elk jaargetij dus.
Dit probleem heb ik zelf nog nooit gehad,algemeen bekend is dat je bij een Traction met “gevoel"moet schakelen, langzaam, er in leggen zeg maar, dat wil dus bij dit exemplaar duidelijk niet.
Krijg zelf de indruk dat de drukgroep gewoon niet goed is, de koppelingsplaat komt mijns inziens dus niet vrij, waardoor de tanwielen in de bak een te hoge draaisnelheid hebben.

Profiel  
 
Gepost: 25 maart 2012 07:32 PM
  [ # 3 ]

Als er teveel aan de vingerdrukgroep gekloot is zou dit heel goed kunnen natuurlijk. Openhalen dus.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook