2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
GSA naar electronische ontsteking ombouwen. De beste optie?
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 22 maart 2012 11:00 AM
  [ # 16 ]

Welk bedrijf dat is laat ik nog in het midden. Niet om jullie te pesten maar omdat er wellicht groepskorting mogelijk is als er meerdere auto`s worden aangebracht voor een ombouw.

Het werkt in principe zo: Je moet je oude ontsteking opsturen/afgeven en je krijgt hem voor dat bedrag terug met een binnenwerk van een 123ignition. Er is een nieuwe generatie uit die je kan afstellen naar je eigen curve en zodoende is het nu wel mogelijk voor een GS om volledig electronisch te rijden met alle voordelen van dien.

Als er geinteresseerden zijn graag even een PB sturen naar mij zodat ik de boel kan inventariseren. Zondag a.s. bij de ALV van de GS club zal ik erop terug komen voor de mensen die er heen gaan. En daar ook nog interesse te peilen.

Het zal dus 375euro maximaal gaan kosten. En hoe meer zielen, hoe meer vreugde.

Wat ik wel voornamelijk lees is dat iedereen het te duur vindt en dat ze de contactpuntenontsteking wel goed genoeg vinden. Natuurlijk is dat zo omdat de auto`s natuurlijk ook toenertijd goed reden met een normale ontsteking. Maar toch is een volledig electronische ontsteking beter omdat het beter vonkt en het ontstekingstijdstip is ideaal. Dus over het algemeen loopt de motor beter,soepeler,zuiniger (in brandstof en uitstoot) en is volledig onderhoudsvrij. Op de verdelerkap na. Dus uiteindelijk zal je goedkoper uitzijn. En wellicht dat er in de toekomst toch steeds minder onderdelen leverbaar zullen zijn voor de GS en dat voorkom je wellicht ook met deze installatie.

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 22 maart 2012 10:55 PM
  [ # 17 ]

Ziet er interessant uit. Dus zowel de curve van de centrifugaal als de vaccuum vervroeging wordt in een chip gestopt en op de een of andere manier (naar aanleiding van toerental en carburateur onderdruk meting) regelt de 123 alles electronisch, zonder inbreng van mechanische onderdelen?

Zit de bijpassende bobine en bekabeling daar bij inbegrepen? En hoe zit het met de garantie?

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 24 maart 2012 10:57 PM
  [ # 18 ]

Dat moet ik navragen maar ik heb er niets over gelezen dus ik denk dat het met dezelfde bobine kan. En gezien het feit dat het aangesloten wordt op je originele huizing zal er niet veel anders zijn dan normaal. Ik ga het wel navragen mits er genoeg vraag is voor dit geheel. Garantie weet ik ook niet , maar ga er wel vanuit dat er garantie op zit anders hoeft het voor mij ook niet.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 maart 2012 12:21 AM
  [ # 19 ]

Het gaat dus niet om een vaste curve maar die moet je nog zelf instellen?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 25 maart 2012 11:59 AM
  [ # 20 ]

Jawel het is een vaste curve die wordt ingesteld door de ombouwer. Dus ik ga er vanuit dat als je een andere curve wilt voor bijvoorbeeld LPG dat je dit aan kan geven. Dit moet ik wel even controleren nog maar ik denk het wel.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 maart 2012 12:06 PM
  [ # 21 ]

Er zijn meerdere bedrijven die dit soort oplossingen kunnen aanbieden. Op de TechnoClassica in Essen heb ik even staan kijken bij een firma die ook een 123 oplossing bieden voor in de eigen verdeler, en ook weer volldige programmeerbaar is!

http://www.basautoservice.nl/tuning/bdtignition

Overigens zal je nooit de optimale vermogenswinst of loopcultuur behalen als je dat ding niet op de rollenbank zet en de sproeierbezetting aanpast op de moderne benzines.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 25 maart 2012 06:14 PM
  [ # 22 ]

Ik ga niet zomaar met producten in zee, 123ignition is denk ik een begrip op dit gebied.

En met carburateur motoren zal je nooit een optimale motor hebben. Ik denk dat je mist wat je met een electronische ontsteking kan bereiken. Ik denk dat er niet veel mensen deze ontsteking kopen omdat de motor dan ineens 10km harder loopt en 3x sneller optrekt. En anders zeg ik het nogmaals, daarvoor heb ik het niet bedoeld. Een 123 laat je motor sowieso in alle opzichten beter lopen en verloopt niet en slijt niet en is betrouwbaarder. Je slaat nu door naar een kant die ik niet op wil Waterman. Je kan je auto laten afstellen op de rollenbank maar bij normale auto`s die niet gaan racen is het totaal niet nodig. Als je gewoon goed onderhoud pleegt aan je auto en alles op de normale afstellingen zet dan moet dat goed genoeg zijn. Bij oudere auto`s heeft dat naar mijn mening geen zin van permanente aard.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 maart 2012 06:49 PM
  [ # 23 ]

Zeker wel, oude motoren met hun originele sproeierbezetting op de hedendaagse brandstoffen vervuilen meer en verliezen vermogen. Voorbeeld: mijn sm liep met originele sproeiers en moderne brandstof over de gehele linie veel te rijk. Na aanpassing van de spoeiers loopt hij niet alleen veel beter, maar ook nog eens veel zuiniger én is er 10 pk vermogen gewonnen. Het is maar hoe goed je het wil doen. En dan geldt voor mij: doe het goed, of doe het niet. Overigens gebruikt de getoonde firma 123 hardware voor zijn ontstekingen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 25 maart 2012 08:40 PM
  [ # 24 ]

Maar wat goed is in jouw ogen kan een overkill zijn in iemand anders z`n ogen.

Er is vraag naar een electronische ontsteking, gezien dit topic, en ik help mijn mede GS rijders hier naar op zoek. Ik denk dat ik dat gevonden heb. Ik denk dat een electronische ontsteking al behoorlijk kan helpen en wellicht door de toevoeging van Waterman alhier kan je er ook nog een rollenbank tegenaan gooien zodat je auto nog beter loopt.

@Waterman: Ik denk dat je beter hierover een eigen topic kan beginnen en mensen hierover voor kan lichten. Wellicht heb je dat al gedaan. Maar gezien dit wat je verteld denk ik dat alle auto`s van voor 1975 een boost kunnen krijgen door jouw advies op te volgen en wellicht kan je ze hier wat verder mee op weg helpen. Zonder dat ze een andere ontsteking nodig hebben.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 25 maart 2012 08:59 PM
  [ # 25 ]
Mario TT schreef:

. Zondag a.s. bij de ALV van de GS club zal ik erop terug komen voor de mensen die er heen gaan. En daar ook nog interesse te peilen.

Het zal dus 375euro maximaal gaan kosten. En hoe meer zielen, hoe meer vreugde.
.

Ik heb gemist met je intrductie van de ontsteking bij de alv vandaag.

Te mooi weer buiten Laughing  Wink

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 25 maart 2012 09:02 PM
  [ # 26 ]

Dat klopt, ik kon er niet bij zijn, vond ik erg jammer! Ik wilde wel maar ik moest eerst wat anders doen in de ochtend wat uitliep en je rijdt niet ff heen en weer naar Twello.
Toevallig daar nog wat kunnen peilen mbt dit onderwerp?

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 25 maart 2012 09:42 PM
  [ # 27 ]

Ik hoorde geluiden dat het te prijzig was. Maar ja, ik weet natuurlijkhet fijne erniet van…..En jij wel.
Jammer dat je geen uileg kon geven.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 maart 2012 09:43 PM
  [ # 28 ]

En dan je hier niet gewoon even wil vertellen waar en bij wie je die spullen wil laten maken…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 25 maart 2012 10:12 PM
  [ # 29 ]

Nee dat klopt Waterman. Het jammerlijke is dat ik eigenlijk van heel weinig mensen heb gehoord dat ze het een goed initiatief vonden en dat ze er blij mee waren. Bovendien Waterman als je zo nieuwsgierig bent en had gaan zoeken had je het allang gevonden.
Nu wilde ik mede daarom naar de ALV in Twello en ik baalde dat ik dat niet heb gehaald. Maar ik ga er nog steeds mee aan de slag.
Maar ik heb verders van niemand een PB ontvangen, dus nu wil ik toch graag mensen nogmaals aansporen. Ben je geinteresseerd en zou je deze ontsteking willen hebben, laat het dan even weten via een PM.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 maart 2012 10:15 PM
  [ # 30 ]
Mario TT schreef:

Bovendien Waterman als je zo nieuwsgierig bent en had gaan zoeken had je het allang gevonden..

Beetje jammer deze houding, helemaal omdat we hier op een forum zitten waar we informatie met elkaar delen en elkaar proberen te helpen.

maar goed..

http://www.123ignition-conversions.com/Index-NL.html

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook