5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

TRD Turbo 1 van Cérès: koester het moment…
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 573

Gepost: 16 februari 2012 12:35 AM
  [ # 61 ]

Nu je toch zo lekker aan het klussen bent heb ik nog een aardig en relatief eenvoudig testje.

Zet de voorwielen beiden degelijk van de grond (Bokjes). Zorg dat de remblokken en de handrem echt vrij zijn. Laat de motor met beetje verhoogd stationar in de versnelling draaien. Hou een wiel met de hand tegen en voel de kracht waarmee dat wiel wil draaien. Is die constant of voel je dat ie schokkerig mee wil draaien? Volgens mij duid een niet constante schokkerige kracht op een slecht differentiel. En dat heeft weer invloed op de speling in de aandrijfas. Trillen e.d. wordt m.i. vaak veroorzaakt door de optelsom van spelingen in de hele aandrijflijn.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  

Ceres
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69

Gepost: 25 maart 2012 07:38 PM
  [ # 62 ]

Afgelopen zaterdag weer eens wat tijd in de garage doorgebracht en dit keer de ventilatie op orde gebracht. Ook het verklikkerlichtje van de handrem stond op het programma.

De ventilator van de verwarming wilde alleen nog maar op de hoogste stand draaien en het verklikkerlichtje van de handrem had een geheel eigen wil over het al dan niet aan gaan.
Eerst maar eens flink gaan slopen zoals de middenconsole en het aanzuig traject van de verwarming onder de motorkap.
De weerstand die in serie staat met de ventilator bleek doorgebrand wat waarschijnlijk werd veroorzaakt door een zwaar lopende ventilator.
Het hele boeltje uit elkaar geknutseld, schoongemaakt en weer met wat vet in elkaar gezet en de weerstand weer gesoldeerd.
Aangezien de boel toch los lag de recirculatieklep gangbaar gemaakt en het bijbehorende motortje weer wat leven ingeblazen.
Ook het handremverklikkerlichtknipperautomaat dingetje dat ergens in de middenconsole ronddwaalt vervangen en nu ik er toch goed bij kon ook maar meteen de handremkabels vervangen.

Heel voldaan reed ik zaterdagmiddag naar een verjaardag en bedacht dat ALLES op dit moment functioneert!
Alle metertjes, controlelampjes, verwarming, airco, centrale vergrendeling, elektrische ramen, claxon, noem maar op en het werkt!

Vond het wel een gedenkwaardig moment (zolang als het duurt).

Cherish the moment…

Profiel  

5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook