We hebben een Visa Leader 1100 benzine uit 1986. Daarvan is de accu al een jaar of 6 oud en omdat bij het starten vorige week de startmotor steeds trager ging draaien, heb ik een nieuwe accu gekocht.
Een 45 Ampere. Erin gezet, maar het trage draaien van de startmotor is niet weg. De auto start wel normaal. Ook geen brandend accu-lampje op het dashbord. Nu is de nieuwe accu nooit weg, maar ik ben benieuwd waardoor het trage draaien komt. Iemand een idee?
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat kan meerdere oorzaken hebben. De starter kan intern versleten zijn. Lagers droog of gaar. koolborstels op enz enz. Of de plus draad en/of min draad is niet helemaal nieuw meer. Ja kan die draden overbruggen met startkabels en dan kijken of hij sneller gaat..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Je kan er ook eens een tik opgeven met een niet al te groot hamertje,misschien heb je dan verbetering,zo ja, dan zal het lonen de startmotor te openen,en het een en ander te reviseren( of meestal alleen even smeren)
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Had ik ook, is het begin van het einde.
Heb een nieuwe startmotor gekocht en gemonteerd.
Alles opgelost, de nieuwe die draait als een tierelier.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Heb net startkabels aan de cx en aan Visa gedaan. CX gestart en met de choke iets hoger toerental laten draaien. Toen de Visa gestart, maar de startmotor ging niet echt sneller draaien. Nog even traag dus.
Ik moet het dus zoeken in vervangen van de startmotor? Die zit redelijk beneden vestopt en zie eigen maar 2 bevestigingsbouten aan de grill-zijde.
Dyna Z1: Tout alu.
Dan is ie op! denk ik
Of droog en vuil
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Er zijn drie bouten, de 2 die jij hebt gezien, en ééntje die je zo uit mijn hoofd kunt zien zitten als je op je rug in de buurt van de startmotor ligt.
Die moet je via de wielkuip ook wel kunnen zien zitten.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
opgelost?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist