4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

Handrem contra 1e versnelling…
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 04 augustus 2004 02:47 AM
  [ # 46 ]
rocco schreef:

Je moet hem “tegen de helling in” in versnelling zetten…
Very Happy heb je dat dan ook?

yep, helling achterover in zijn 1

Profiel  

Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 438

Gepost: 04 augustus 2004 11:18 PM
  [ # 47 ]

Al lang gedaan. Automaat in P.

Die bakstenenstory was voor de DAFs. En meedere keren stemmen gaat niet.

Nog meer excuses?

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 augustus 2004 05:00 AM
  [ # 48 ]

Er was toch ook zoiets als met de wielen naar de kant toe of af Confused:  de auto parkeren, zo voorkom je toch ook dat de auto de helling af rolt Confused:  Ik heb dit ergens gelezen, maar weet niet meer waar.

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 05 augustus 2004 02:44 PM
  [ # 49 ]

is wat ik doe, de auto met volledig ingestuurde wieln tegen een stoeprand op laten lopen….... staat ie ook vast, maar pak toch de versnelling erbij!

Profiel  

rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2516

Gepost: 05 augustus 2004 05:59 PM
  [ # 50 ]

Voor het geval dat ze de stoep komen opbreken?  Wink

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 06 augustus 2004 01:07 AM
  [ # 51 ]

ik zal dit topic maar eens gaan printen voor mijn vrouw…

ik zit in bergen aan zee bij schoonouders. later komt mijn vrouw ook daarheen in de xm.  nu moet je weten dat ze in bergen aan zee wonen op een duintje. de oprit is zo’n meter of 10 lang en gaat in die 10 meter 3 meter omhoog.  maar goed, sannie is binnen en begint te meuten over de radio het niet zou doen. ik loop dus naar buiten en…..  auto weg Shocked

die stond dus 3 meter lager en een heel eind verder op.  dus sannie….
op de handrem en indien je in een xm komt van 14 jaar oud, zeker in de VERSNELLING !!!!  pfff vrouwen.

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 06 augustus 2004 01:08 AM
  [ # 52 ]

is ze ook goed in het parkeren in een bocht????? Laughing

Profiel  

DirkJan2004
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103

Gepost: 06 augustus 2004 07:49 PM
  [ # 53 ]

Hahaha….na de reactie van Erik is de “cirkel” weer rond. Ik begon dit topic eigenlijk omdat mijn vriendin maar bleef zeuren over handrem ja of nee. Dus we zijn weer terug bij de vrouwen.  (off-topic) Mijn viendin vond het trouwens nodig om mijn bij de koop gekregen cd-speler, waar ik erg content mee was, te voeden met een cd terwijl er nog één in zat. Heb dus 2 weken van die cd-speler mogen genieten. Het blijft een verhaal apart….vrouwen in en rond auto’s! (off-topic).

Citroën ZX 1.4i, Citroën ZX 1.9 Volcane, Citroën ZX 1.6i Aura. Nu tijdelijk even een Panda (sorry!) tijdens het sparen voor een nieuwe Citroën….

Met een Panda lacht iedereen je uit! (of…hoe ging die slogan ook alweer?) Wink

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 06 augustus 2004 08:19 PM
  [ # 54 ]

[offtopic]Hoe krijg je 2 CD’s in een CDspeler ? Shocked [/offtopic]

[ontopic]Euh ... je handremkabel mag voor de APK niet zichtbaar beschadigd zijn[/ontopic]

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

rocco
> 2000 berichten

Gepost: 07 augustus 2004 01:51 AM
  [ # 55 ]
Lelijke Eend schreef:

[ontopic]Euh ... je handremkabel mag voor de APK niet zichtbaar beschadigd zijn[/ontopic]

en je koppeling mag niet in aanzienlijke mate slippen…
de APK-keurmees gebruikt dus de twee methodes.

Profiel  

DirkJan2004
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103

Gepost: 08 augustus 2004 07:47 PM
  [ # 56 ]

Nou….die cd-speler zat in mijn ZX toen ik ‘m kocht. Er stond niets over een cd-speler in de advertentie dus ik was erg in mijn nopjes met dit “extra’tje”!

Het was al wel een oud cd-spelertje..één die nog vrij lang moet “laden” als je bijv. van nr. 1 naar nr. 5 gaat…maar ja…als hij het dan deed was het geluid prima en de cd-speler sloeg niet over. Dus…..ik wilde er nog wel even mee rond rijden.

Mijn vriendin ging na dat ik de wagen 2 weken had met haar zus naar het strand….en zoals ik al zei…ook het “uitspugen” van een cd duurt even als je op “eject” hebt geduwd…..
Al kakelend met haar zus heeft ze dus die cd er in geduwd nadat er, niet snel genoeg, geen cd uitkwam. Einde loopbaan voor de cd-speler….

Tis dat ik zo’n lieve vriendin heb…maar anders…. Wink

Citroën ZX 1.4i, Citroën ZX 1.9 Volcane, Citroën ZX 1.6i Aura. Nu tijdelijk even een Panda (sorry!) tijdens het sparen voor een nieuwe Citroën….

Met een Panda lacht iedereen je uit! (of…hoe ging die slogan ook alweer?) Wink

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 690

Gepost: 15 augustus 2004 01:51 AM
  [ # 57 ]
rocco schreef:

...en ik even binnen ging, liet ik de motor draaien om de accu wat te laten laden (was een pas nieuwe occasie) terwijl ik een blok zocht voor achter het wiel.

Eu? Ik weet niet, maar een monteur zei me dat je accu pas kan opladen als je aan het rijden bent en de dynamo ronddraait… Iig werkt je methode bij m’n DS niet, daar verdenk ik van dat de dynamo in het geheel niet werkt Crying or Very sad

Met de Pic: handrem & neutraal.
Met de DS: voetrem & neutraal—> lastig dat de DS geen voetremverklikker heeft, je rijdt er idd zo doorheen, tot je er gewoon op let datie aanstaat Rolling Eyes  En verder: als je een DS met hydraulische bak in z’n 1 laat staan, wordt dat dan niet neutraal van zodra je de motor uitdoet? Of is dat zodra je je motor weer aan zet? Rolling Eyes

Profiel  

rocco
> 2000 berichten

Gepost: 15 augustus 2004 03:02 AM
  [ # 58 ]
cocico schreef:

Eu? Ik weet niet, maar een monteur zei me dat je accu pas kan opladen als je aan het rijden bent en de dynamo ronddraait…

Euh… als je motor draait draait je dynamo toch ook?

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 augustus 2004 04:32 AM
  [ # 59 ]

Euh… als je motor draait draait je dynamo toch ook?

Ja ook dat, maar volgens mij word er ook door iets het toerental van de motor geregeld aan de hand van de vraag naar stroom. Schakel maar eens met een stationair draaiende motor je lampen/grootlicht en achterruit-verwarming in, je hoort dan dat de motor zwaarder/harder gaat draaien. Ik denk dat dit ook voor een lege accu geld, die vraagt meer stroom om zich op te laden.

Het is wel zo dat 20 min. rijden zuiniger is dan 20 min. de motor stationair laten draaien.

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 690

Gepost: 15 augustus 2004 12:14 PM
  [ # 60 ]

Ik weet het niet zo hoor, ik weet alleen dat de accu van mijn DS niet werd bijgeladen door ‘m aan te zetten en met het gas te spelen. Net zomin als toen ik met onze ZX TD aan het ‘spelen’ was en ‘m constant aan en uit zette om daarna m’n vader te horen die ‘m niet meer gestart kreeg!

Profiel  

4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook