In de ICI COMMENCE L’AVENTURE kom ik deze tekst tegen
———————————-
The BX 16RS and 16TRS exist in a G.E. version
designated the “R.A.” lt is very important to
include this designation on the order form.
The main changes are as follows:
- more powerful alternator: 1080W-80A instead
of 750W-50A.
- special ignition harness in braided Hypalon
for insulation.
- more powerful cooling fan, 300W instead of
200W.
- radiator of greater surface area, 350 sq inch, instead of 248 sq inch, with copper instead of aluminium core.
- gearbox equipped with filtered vent pipe.
- special Urepan membranes in suspension spheres and main accumulator.
- lightened, maintenance-free L2 300/50 Ah battery;
- special bonnet panel, front 30mm cut away and special plastic grille/channel assembly fifted in order to improve engine cooling,
- rubber sealing strips added each side of the frontgrille in order to improve cooling airflow,
- parts of the dashboard in special materials to withstand exceptionally high temperatures.
- sealing of the heater air intake with a filter instead of and insect-screen.
The price of the BX 16 G.E. is between 3.1 and 3.3 percent higher than the standard French market version, depending on version involved
——————————-
De ICI is in 1984 verschenen na 1984 zijn er nog vele BX’n typen gemaakt de vraag is welke BX,n na 1984 zijn G.E. (G.E. staat voor Grande Exportation) of konden G.E. geleverd worden?
Wie heeft er ervaring mee, heeft er een, weet er een te staan?
weet er gewoon meer van?
ben heel erg benieuwd naar de resultaten.
grtz Hans
2cv6 Pick-Up
AZAM 18pk
Saxo 1.4 VTS
Leuk, klinkt als een echte “Heavy Duty-BX” !
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Klinkt meer als “Citroën bedoelde het ooit wel goed, maar leverde uiteindelijk gewoon wat er vooraan stond”. Zo bouwden ze het ding ook, wat vooraan in het schap lag werd ingebouwd. Neem maar metalen en plastic motorkappen, daar is totaal geen lijn in te ontdekken.