Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
in een ander topic heb ik al vermeld dat ik een poosje geleden een Dolly-in-delen gevonden had in een schuur. Ik heb hem/haar gekocht voor 500 euro met een hele berg extra onderdelen. Gisterenavond het spul opgehaald.
ik zal in dit topic de vorderingen bijhouden
nog even de “vondst”
het ophalen:
en in mn werkplaats:
een deel van de extra delen:
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Goh, nooit geweten dat een eend in een Transporter past
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Kwam vandaag ook nog een leuk eendje tegen GJ…
http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=140.msg5720;topicseen#new
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
jeetje wat zonde van al mn werk…..... kan iemand hem aub kopen? ik heb hem destijds voor 2500 euro verkocht. dat iemand dat uitgeeft en het vervolgens weg laat rotten….. de enige 4x4 Ak 400 in Nederland!
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Das balen zeg.
is het een 2 motorige of met tussenbak?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Jammer van die bemoste ak. Ziet er nog wel goed te redden uit.
Als ie te koop staat wordt er waarschijnlijk véél te veel voor gevraagd waardoor ie blijft staan. Zie je de advertentietekst al voor je? “Unieke eend, voor de liefhebber. Is er maar één van in héél NL. Net nog een beurtje gehad. Slechts 12500 euro!” En dan nog met een paar typefouten. “Verkeerd in goede staat” vind ik altijd een leuke tegenspraak.
De dolly-onderdelen zien er op de foto’s trouwens helemaal niet slecht uit. Leuk project. Die andere heb je ook mooi gemaakt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
het is een tweemotorige en RDW goedgekeurd!!! dus kompleet legaal.Ik heb hem begin 2006 aan iemand uit Goes verkocht voor 2500 euro en die heeft hem dus blijkbaar sindsdien niet meer gebruikt. In deze staat mag ie blij zij als hij zn geld eervoor terugkrijgt. Als ik in Nederland woonde kocht ik hem zelf terug.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
zo gisterenavond nog de laatste onderdelen, 2 blokken en een motorkap opgehaald en na reparatie van mn lasapparaat begonnen aan het chassis van mn Dolly. Eerst maar eens alle rotte stukken weggeslepen.
ook het binnenwerk moet hier en daar dus worden gerepareerd.
Het ergste was een van de achterpoten er aan toe. Normaal zou ik die in zn geheel vervangen maar ik heb hier geen donor chassis voor handen , dus repareren. Moet wel netjes en onzichtbaar want officieel mag je hier in Noorwegen niet lassen aan een chassis. Wat niet weet wat niet deert.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
van de week flink aan het lassen geweest. we schieten lekker op. Eerst het binnenwerk gerepareerd , toen de buitenplaat. die uiteraard gepuntlast aan het binnenwerk. Nu nog afbramen en de felsrand herstellen, dan is het chassis klaar.
de achterpoot was het meeste werk:
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
zo even een update van de afgelopen 2 avonden.
de onderkant van het chassis is klaar en het staat weerop eigen benen.dwz de assen en wielen zijn gemonteerd.
Motor en bak zitten op hun plek en de koets staat omhoog zodat ik er makkelijk aan kan werken. onderkant voetenbak moet (natuurlijk) worden gelast evenals 2 plekjes op de bovenkant van het chassis. Ik moet een stuk dorpel vervangen en de achterwielkasten moeten ook gelast. Al met al niet zoveel werk gelukkig.
Maar nu eerst even lekker bijna 2 weken naar NL!
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Ik ben van de week weer verder gegaan met de Dolly. Het komplete onderstel is nu helemaal klaar en staat in de tectyl.
Inmiddels ben ik begonnen aan het laswerk aan de koets.Er moeten 2 dorpeldelen in,zeg maar de achterste 30 cm. Ik heb er reeds 1 in zitten en ook 1 binnenscherm is reeds voorzien van een origineel een nieuw deel.(met nederlandstalige stickers)
Nu nog de voetenbak repareren en 3 kleine stukjes vloer erin lassen en klaar is kees.
Volgende week wil ik koets en Chassis na 10 jaar weer samenvoegen.Dat wordt een mooi moment.
Aangezien de eenden hier in prijs omhoog schieten stel ik mijn doelstelling wat bij en ga ik de eend denk ik spuiten voor een mooier resultaat.Dat zal zich in de prijs wel terugverdienen.
Aangezien de Dolly toch al helemaal gestript is, is het eigenlijk veel minder werk en de temperaturen zijn niet meer zo laag hier. Het gereedschap en de kennis heb ik. Alleen een spuitkabine ontbreekt maar daar vind ik wel wat op.
fotos volgen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Goed bezig daar in Noorwegen. Wordt vast en zeker weer een mooie Dolly!
In het naastgelegen zweden staan ook veel 2cv’s te koop.
Niet verwacht eigenlijk gezien de 2cv eigenlijk een onbekende is daar in die contreien. De DS en CXen zijn daarentegen meer vertegenwoordigd. Die kwam ik vorig jaar zomer diverse keren tegen van en naar de Noordkaap.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
zo , zondagavond en gisterenavond de koets afgelast geschuurd en in de grondverf gezet. Vanavond ga ik kitten en wit verven en dan kan de koets later in de week weer met het chassis samengevoegd worden.
Het schuren was een vies klusje omdat de koets 10 jaar in een schuur had gestaan.Er zat 10 jaar vogelpoep op.
Afijn , de deuren van de garage tegen elkaar opengezet, een masker op en schuren maar. Daarna de hele boel goed wassen en stofzuigen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Zo het is zover, koets en chassis zijn na 10 jaar weer verenigd ! vanavond nog even de koets van binnen gewit, geeft een voldaan gevoel.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
mooi wit is niet lelijk
afgelopen week alle leidingen aangesloten en de motor gereiningd met perslucht en stofzuiger. Na 10 jaar startte het blok zonder problemen en liep gelijk mooi.
de motorkap erop :
en voor het eerst gereden!! ze mocht naar buiten voor het natschuren. gisteren verf gehaald voor het spuiten.
even de spatborden erop en de driehoekjes om te kijken op het plaatwerk mooi aansluit op de karroserie en dat doet het gelukkig.
vanavond beginnen met afplakken en volgende week spuiten.
Dan nog het remsysteem doen waarbij ik de de achterremcylinders voor alle zekerheid vervang voor nieuw.De handrem moet nog gesteld en dan is het opbouwen maar.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
vandaag de stuurkogelhoesjes vervangen en de achterremcylinders. Gelijk de remmen gangbaar gemaakt, die zaten na 10 jaar buiten gebruik aardig vast en dat was dus geen overbodige luxe. Verder nog even klein beetje geplamuurd en geschuurd.
Dit jaar helaas geen Citromobile voor mij,kom in juni weer naar Nederland.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive