2000 WATT OP 380 VOLT ( ALUMINIUM WIKKEL )
Betekend dit dat ik er dan ook ooit een lasapparaat op aan kan sluiten?
Sorry dat ik zo veel vraag hoor maar ik heb hier echt geen verstand van.
En ook al kost hij niet heel de wereld vind ik het toch zonde als later blijkt dat ik er niet veel mee kan.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
2000 Watt is niet voldoende vermogen om mee te lassen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Het mistery is opgelost.
Het was toch te weinig olie. Het plastic dopje op de oliepeil stok zit los. Als je de peilstok terug duwt en iets te hard duwt schuift het dopje omhoog todat de peilstok de ondekant van het carter raakt. Toen ik dit doorhad heb ik het plastic dopje op het punt gezet waar de peilstok een “plat” stukje heeft en de peilstok was nog maar net nat aan de onderkant.
Toen bijgevuld tot het juiste niveau en een stukje gereden.
Het olielampje gaat niet meer branden nu.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Ik snap er toch weer helemaal niets van.
Hoe moeilijk kan het nu zijn?
Gisteren samen met een vriend nog even zitten bomen over mijn probleem.
Het zat mij al een paar dagen niet lekker. Lekke krukaskeerkring ok dat is duidelijk. Maar zoals iemand (waterman en bogaard??) hier ook al schreven, met wat lekkage ben je niet ineens je oliedruk kwijt. Dan moet het gat wel zo groot zijn dat je binnen een paar minuten al je olie kwijt bent.
Vervolgens kwam mijn vriend tot dezelfde conclusie als ik, te weinig olie.
De reactie van het olielampje is hetzelfde als wanneer je benzinetank bijna leeg is. Bocht om optrekken remmen dan licht deze even op.
Dus gisteren naar buiten en het oliepeil meten.
Oei er zit nu echt te weinig in. Bijgevuld weer gemeten .......... nog minder!
Toen kwam ik er dus achter dat het zwarte plastic dopje loszat. Deze wasnaar beneden gezakt toen ik de peilstok eruit haalde.
Toen het dopje weer op de goede plek gezet en weer gemeten. Er zat nu minimaal in. Maar meer olie had ik niet dus het moest maar even. Wel een stukje gereden en zoals ik al schreef gaat het pampje niet meer branden.
Vanochtend wilde ik dus wat olie bijkopen maar keek gelukkig eerst op de peilstok.
Zit er ineens weer veel te veel in!
Het plastic dopje zit op de juiste hoogte dus daar ligt het niet aan.
Ik snap er dus echt niets meer van. Hoelang duurt het voordat de olie in het carter zakt na bijvullen?
Als oliepeilen al niet lukt hoe moet het dan straks gaan als het blok eruit moet…....
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”




























Totaal aantal Berichten: 9465
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Na 5 tot 10 minuten na het stilzetten van een warme motor moet je goed kunnen peilen.
Zorg wel dat de auto vlak staat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij een DS en SM duurt dat veel langer. Het gehele druk kanaal moet leeg lopen door de lagers en via de nokkenas(sen). Ik houdt een half uur tot een uur aan. Meestal de volgende ochtend pijlen.
Laat iemand eens een overeenkomende pijlstok opmeten. Dat heeft wolfje de juiste maat!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of gewoon verversen met de juiste hoeveelheid.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, die riep ik 2 weken geleden al
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat is geloof ik al een keer of wat geopperd Jan, ik geloof niet dat Wolfman zelf nog wijs kan uit zijn gedachtenkronkels





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:Ja, die riep ik 2 weken geleden al
Weet ik, herhaling werkt misschien!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
graddus schreef:Dat is geloof ik al een keer of wat geopperd Jan, ik geloof niet dat Wolfman zelf nog wijs kan uit zijn gedachtenkronkels
Haha ja het word wat warrig he…
Maar goed, gisteren olie afgetapt en er kwam iets meer dan 4 liter uit. Filter niet vervangen want die had ik nog niet gekocht.
bijna 4,5 liter olie ingegooid en goed gekeken hoe de stand van het zwartje dopje op de peilstok stond.
Er zat nu teveel in volgens de stok. Dopje iets naar beneden geschoven en nu geeft hij goed aan.
Ik zal onthouden waar het dopje nu staat en de komende dagen regelmatig peilen om te zien hoeveel olie ik nu eigenlijk verlies via de keerking.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Omdat de auto van mijn vrouw nu bij een schade herstelbedrijf staat (de buurvrouw sliep nog met achteruit rijden) heeft zij LaSix mee. Ik ben benieuwd hoe zij haar bevalt….zou ik haar nog wel terug krijgen?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hopelijk is het nu goed. Je kunt in ieder geval niet meteen de olie peilen na het bijvullen, want de dikke olie zakt maar heel langzaam door de motor heen.
Wolfman schreef:zou ik haar nog wel terug krijgen?
Wie?
Je vrouw of de auto?
misschien een complot van wolfman en de buurvrouw
kan ie ze beide “lozen”