24 van de 25
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 Volgende > 
   
LA TRS:  weer en route!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 maart 2012 11:41 AM
  [ # 346 ]
Arjan Verkade schreef:

Zijn dat trouwens wel speciale benzine slangenklemmen daar bij de tank? Het lijken normale klemmen.
Ze zitten er wel op bij de andere slangen op de andere foto’s.
Ik dacht dat dat verplicht was namelijk…

Speciale klemmen? Nee hoor, er is niets verplicht. Als het niet lekt mag het zelfs zonder klemmen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 29 maart 2012 11:50 AM
  [ # 347 ]
maartens schreef:

Ik zie een fraaie uitlaat/demper in RVS. Wist niet dat ze die voor een CX hebben.


Pssst Maarten…

La Léo schreef:

En ja het is gewoon een stalen demper met een verchroomd eindstukje. Goed bijhouden dus, want roesten doen ze helaas uiteindelijk toch. Sad

Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 29 maart 2012 12:19 PM
  [ # 348 ]

O juist ja…  Surprisedops
Het zelfde dus wat ik onder mijn Prestige heb zitten.. en waar het water bij een koude motor simpelweg eruit druppelt.

Reminds me: gaatje boren!

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 29 maart 2012 12:59 PM
  [ # 349 ]

En niet te veel korte ritten! Maar dat gaatje boren is ook wel een goeie ja, een cm of 25 vanaf het eind stuk.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 maart 2012 01:07 PM
  [ # 350 ]

Waar je dan voor de APK een parkertje inschroeft? Je zou niet de eerste zijn. (Waarom doe ik dit zelf eigenlijk niet? Oh ja, ik probeer de CX alleen voor lange (snelweg) ritten te gebruiken.)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 maart 2012 01:52 PM
  [ # 351 ]
DSuper1970 schreef:

Maar dat gaatje boren is ook wel een goeie ja, een cm of 25 vanaf het eind stuk.

Doe ‘t maar op het laagste punt van de demper.

Ik reed tot 1994 op LPG, dan heb je er nog veel meer last van.
Destijds altijd in ieder geval de einddemper voorzien van een condensgaatje.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 29 maart 2012 04:00 PM
  [ # 352 ]

jullie moeten gewoon meer gas geven en langer doorrijden, dan heb je daar geen last van Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 maart 2012 04:33 PM
  [ # 353 ]

Of diesel gaan rijden, dan doe je jaren met een uitlaat.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 29 maart 2012 05:04 PM
  [ # 354 ]

jullie moeten gewoon meer gas geven en langer doorrijden, dan heb je daar geen last van

Ja dat zou je denken. Ik rijd meestal dusdanig lange ritten dat de zaak wel warm moet worden. Maar toch als ik de volgende dag de auto start komt er weer wat water uit (en stoom). Vooralsnog zie ik geen koelwater verdwijnen dus een lekker koppakking sluit ik eigenlijk wel uit.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Gepost: 29 maart 2012 07:33 PM
  [ # 355 ]
maartens schreef:

Ja dat zou je denken. Ik rijd meestal dusdanig lange ritten dat de zaak wel warm moet worden. Maar toch als ik de volgende dag de auto start komt er weer wat water uit (en stoom).

Dat is zeer normaal en niet te voorkomen. Maar wat men bedoelt is dat -als je daarna een kort stukje gaat rijden-  dit vocht nooit de tijd krijgt om op te drogen omdat de uitlaat niet warm genoeg word, en daarvan je demper wegrot.
Als je een lange rit maakt, zal dat beetje water van de koudstart gewoon verdampen en zet je de auto na afloop ‘droog’ weg.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 16 augustus 2012 12:03 AM
  [ # 356 ]

gulp

Te koop?!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 16 augustus 2012 12:05 AM
  [ # 357 ]

Ik zag ‘m ook… Wat is er gebeurd?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 augustus 2012 01:37 AM
  [ # 358 ]

niks erstigs in ieder geval.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 19 september 2012 10:09 PM
  [ # 359 ]

Goed gedaan Jaco. Je eigen auto gekocht! Bravo
Kennen wij die monteur van het forum toevallig? Moet een geweldige vent zijn.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 september 2012 10:11 PM
  [ # 360 ]

Volgens mij haal je hier 2 dingen door elkaar…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
24 van de 25
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook