Wij hebben vandaag een nieuw projectje gekocht.
Een 1.1i Saxo
Bekend was dat de koppakking eruit lag, verder liep ie erg mooi en koppelde/schakelde ie goed.
Dus wij hem meegenomen, fles water erin en rijden…
Al bij de eerste start brandde het temperatuurlampje, leek ons logisch.
Onderweg, toen hij beetje warm begon te worden, gooide we alle kacheluitlaten open en het lampje hield plotseling op met branden!
Dat ging goed dachten we, tot ie begon te pruttelen, te stoten…
Uit laten rollen en de vluchtstrook op, bij intrappen van koppeling viel ie uit.
Onze volgauto vond dat z’n voorruit wel erg nat werd gespoten…
Motorkap opengegooit, een minuut of 5 gewacht, weer water erin, en weer starten.
Maar lopen deed ie niet meer!! Alleen de startmotor hoorde je, verder NIKS.
We hebben hem nu mee naar huis gesleept, we laten hem nu staan en gaan hem pas weer ‘proberen’ wanneer ie rechtstreeks doorkan naar de loods.
Olie had hij wel, trouwens.
Hier even een foto’tje van onze nieuwe Saxo:
Alle tips, ideeen zijn welkom!
Leuke autootje, alleen jammer dat hij motorisch dus niet helemaal in orde is!
Dankje!
We hopen stiekem dat ie motorisch wel in orde is maar dat hij gewoon te warm is geworden.
Waar we mee gaan beginnen is de koppakking, dan moet ie toch open dus dan kunnen we gelijk kijken.
rommel eens met het contact slot achterruitverwarming defect & stilvallen maakt deze voor mij zeer verdacht. als de motor het zo terug doet best het elektrisch gedeelte vervangen.
stotteren bougies of benzinefilter vervuild
zonder vloeistoffen (behalve de brandstof) gaat de motor nog draaien alleen niet lang en dit is niet goed als dit lang gebeurd.
edit dacht dat het over de 1.5 diesel ging…
Nee, m’n dieseltje doet het perfect hihi!
Maar waarom contactslot? De startmotor werkt gewoon?
een contact slot doet het volgende niets - aan - assesoirestand - starten
Dit laatste word max 5 seconden gedaan. Daarna neemt de assersoirestand alles over behalve de startmotorsturing.
De startmotor blijft immers niet heel je rit starten.
makkelijk te testen door de wagen voorzichtig voort te trekken aan max 10 km/uur op een rechte weg doet niet stijgt of daalt de sleutel op assersoirestand te zetten en dan na een meter of 20 een beetje gas geven en dan in 2 te schakelen en de koppeling zacht los te laten. Waarschuw wel je voorligger ivm een schok dat er voelbaar is voor de trekker.