Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Martijn de Ruijter schreef:Martijn de Ruijter schreef:Volvo 245 ‘79 (RD-34-BV, import) bordeauxrood
Renault 18 GTL break
Citroën Acadiane rood (BH-77-GJ)
Citroën AX GT (LPG) wit (XH-00-xx)
Citroën AX 1.1 wit
Citroën AX Image (YF-83-XJ)
Citroën BX GT wit
Citroën BX 16 RS Break NR-51-LT grijs
Citroën BX 19 TRS (LPG) RG-15-PT grijs
Citroën BX 16 TRi grijs
Citroën BX 19 GTi 16v zwart (LPG, TX-00-xx)
Citroën BX 19 TZI break donkergrijs airco aut. (DN-GZ-78)
Citroën BX TZD Turbo break donkerblauw (DT-GB-41)
Citroën CX 2.0 re berline roodmetallic (NR-69-SY)
Citroën DS 2.3i pallas hydraulic (ND-RZ-64)**
Citroën Dyane 0.6 donkerrood (KK-37-xx)
Citroën Dyane Mintgroen (JL-15-NN, bij Oldenhage gekocht)
Citroën GS break service tolée lichtblauw
Citroën GSA (KT-79-FX, ex-citroënlease) rood
Citroën XM 2.0i ambiance aut.(YS-01-XP)
Citroën XM 3.0i ambiance aut.(ZG-30-TR)
Citroën ZX 1.8i break (LG-NL-53)
Citroën ZX 1.6i Aura berline (ZT-00-xx)
Peugeot 206 3 deurs (XD-VF-57)
Peugeot 307 break (95-LF-GK)Het mooist? De DS natuurlijk…
Het fijnst? ‘k Heb niet voor niets zoveel BX-en gehad! Die 16v, heerlijk, maar ook die TZi break was erg fijn.
Het leukst? De dyane’s , inclusief de aca.
Soms heimwee naar? De Volvo, gek genoeg….
Het langst? De XM V6, nu al bijna 5 jaar.
Het kortst? De BX 16 TRi, net geen week.
Het saaist? De ZX….. Maar ja, nooit verrassingen en deed het altijd.
Verlanglijst? ‘n Goede CX 2.4i familiale handgeschakeld. Maar goed, vooralsnog wint het verstand.Ik heb eigenlijk aan al die auto’s wel goeie herinneringen. Maar ja, het begint meestal na maximaal 10 maanden toch wel weer te kriebelen… Tijd voor wat anders!
Gr Martijn
P.S. Volgorde? Geen idee meer, ik weet wel dat Volvo mijn eerste auto was en de GSA mijn eerste Citroën ... Een goede kennismaking!
Sindsdien:
Citroën C4 Picasso 1.8 (95-ZF-JF)
Citroën CX 2.4 REFLEX IE break (57-XH-XR)
Citroën DS 23 carburateur (36-47-ZH)
Citroën XM V6 Boonacker (FT-PH-53, korte periode)
Citroën XM 2.0i 16v (99-FT-ZH)
Renault Scenic 1.6 (RP-RZ-45)
Volvo 245 DL ‘77 (90-TP-13)De 307 is teruggegaan naar de leasemaatschappij, de XM V6 is naar de sloop gegaan, evenals de 2.0 automaat. De Boonacker was snel weer verkocht, en de DS 23 was na een jaar ook weer weg. Grappig om te zien dat de CX 2.4i break waar ik drie jaar terug naar verlangde er nu is, en de heimwee naar de Volvo moest ook gestild worden blijkbaar. De Volvo is gisteren begonnen aan zijn 14e leven, ik het er met de sneeuw erg veel lol mee gehad. Ik begrijp trouwens niet waarom ik er toen zo’n heimwee naar had… Wat een vrachtwagen.
Gr Martijn
En sindsdien is er weer e.e.a gemuteerd, en via de RDW kwam ik erachter dat ik er nog een aantal vergeten was ook…. Ik blijk nog 6 weken een BX TZD Turbo gehad te hebben (XZ-33-PV, zegt me echt helemaal niets…), een XM 2.0 8v (HB-VJ-78, oh ja, dat is ook zo!), een maand lang met een rode AX gereden te hebben (ZT-02-XH), eigenaar te zijn geweest van een Xantia 1.8i (GH-DT-56, gekocht met gebroken d-riem en gesloopt), een amsterdamse BX 16 TGi break (FX-ZZ-95) en onlangs een XM CT Turbo (ND-LS-79) ontleedt te hebben. En dan staat er nu een ‘02 Xsara break naast de CX, want helaas is de XM 99-FT-ZH even uitgeschakeld.
Overigens: Met je DigiD krijg je voor 4,50 van de RDW een keurige PDF met alle gegevens van alle auto’s die de afgelopen negen jaar op je naam hebben gestaan. Best geinig!
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Martijn de Ruijter schreef:Overigens: Met je DigiD krijg je voor 4,50 van de RDW een keurige PDF met alle gegevens van alle auto’s die de afgelopen negen jaar op je naam hebben gestaan. Best geinig!
Gr Martijn
Kwam ik laatst ook achter, kwam er toen ook achter dat ik al e.e.a. vergeten was
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 18-07-2005
- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
(update)
1. Opel Kadett C 1.2 S Caravan 1979 (bruin) - gekocht voor een reis naar GB; werd daarna voor een student te duur.
2. Volvo 66 1.1 GL 1981 (groen) - DAF met Reanult-motor waar een Volvo-badge op stond.
-jarenlang autoloos geweest-
3. Citroën ZX 1.4i Reflex U9 1993 (bleu amiral) - miskoop.
4. Citroën ZX Avantage 1.9 D 1994 (bleu amiral) - 8 jaar gehad, 200.000 km mee gereden, in december 2011 naar de sloop gebracht.
5. Citroën 2CV6 Spécial S6 1990 (rouge vallelunga) - de glimeend. *
6. Citroën Acadiane 1985 (jaune service) - rijdend project. *
7. Citroën 2CV Spécial 1976 (jaune cédrat) - (nog) niet rijdend project. *
8. Citroën ZX 1.4i Avantage E2 1994 (bordeauxrood) - van een oud vrouwtje geweest…! *
* heb ik nog.
[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Vanaf 1979 (rijbewijs) tot 1986 demo wagens citroen alle types met garage nr plaat.
Vanaf 1986 vaste plaat garage tot 1989 verschillende BX types Benzine en Diesel 8 stuks
Vanaf 1989 tot heden prive met nr plaat op mijn als op naam van mijn vrouw
1. BX TRD TURBO
2. AX 11TRE (5 Deurs model)
3. SAXO SX 15D (3 deurs model)
4. XSARA BREAK sx 19D
5. SAXO VTS 1400
6. PEUGEOT 307 14 HDI (5 deurs model)
7. PEUGEOT 307 14 HDI (5 deurs model)
8. NEW C4 exclusive 16 E HDI BMP
De vreemde auto die er nog bij hoort is die van mijn overleden vader Hyundai S Coupe (Zonder Servo stuur)
En nog een Collectie Miniaturen van bijna alle types
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
@ OliZX: wat leuk, u heeft ook een Dolvo gehad! Degelijke auto’s, naar mijn ervaring.
De wegligging was er in principe niet, tenzij er Volvo 340-fuseekogels onder kwamen: dit creëert een negatief camber aan de voorkant!
Wat heb ik na het monteren van deze dingen enorm genoten van mijn oranje Dolvootje met z’n 46 pk!
Gewoon haaks door elke bocht en zijwaarts over rotondes, keer op keer weer!
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 24-02-2009
- BX Bx 19 GTi 16v MK2
- BX BX 19 GTI 16V MK1
- C3 C3 1.4i Exclusive
Dit is mijn rij ervaring:
1. Renault 5 tweezitter grijs
2. Citroën bx GTI rood 1991
3. Citroën bx tzi grijs 1990
4. Citroën bx GTI 16v grijs 1988
5. Mazda mx3 1.8 v6 rood 1992
6. Citroën bx GTI rood 1989
7. Renault clio 1.8 RSI groen 1993
8, Citroën bx GTI 16v grijs 1990
9. Citroën bx GTI groen 1994
10. Citroën c5 2.0 exclusieve groen 2002
11. Citroën bx GTI 16v 1990
Mijn eerste wagen: Honda Civic 82 1.3 130.000km - veel roest en géén opties, maar schakelde en stuurde nog even strak als een nieuwe. 3 maand later knalde een Glof-lease pipo er achteraan in. Game over dus.
Met het geld van de verzekering dan een Peugeot 106 1.4 XS 1992 - 100.000km gekocht, in t rood. Wat een barrel was dat zeg, bleek achteraf een flinke tik te hebben gehad, en weigerde om de haverklap te starten.
Ik had na de problemen met de 106 er ff genoeg van, en mijn eerste nieuwe auto gekocht: een Citroen Saxo 1.5D 2000 (facelift) - goedkoop en betrouwbaar rijden, mijn vriendin had er nl. ook eentje uit 97 (BIC) en dat autootje deed het goed. Hier heb ik 10 jaar met gereden, met als enige mankementen een lek oliekanaaltje (typische kwaal van de TU-motor) en de transponder die soms vreemd deed.
De Saxo werd vervangen door een Alfa Romeo 156 SW jtd facelift uit 2003 - 88.000km. Bloedmooie auto, snelle auto, maar ze maakte de reputatie van Alfa maar al te graag realiteit. Stabilisatorstangetjes, draagarmen waren zeer zwakke punten. Na iets minder dan 4 jaar had ik t wel gehad met het voortdurende garagebezoek en moest de Alfa eruit, met spijt in het hart overigens. Ondanks alle miserie ermee mis ik die auto nog altijd een beetje, echt een hele fijne rijdersauto. Ook een hele fijne tijd met beleefd in de Alfa156club.nl
En vorig jaar dus de nieuwe C4 II 1.6ehdi Seduction gekocht, waardoor ik hier ben terechtgekomen.
ps: plaatjes zijn gewoon internetplaatjes, behalve die van de Alfa en de C4.
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
OK, komen ze:
Mini 1000. Eigenlijk telt die niet want toen had ik nog geen rijbewijs.
Audi 80 1.6 (1981). Toen ik wel mijn rijbewijs had ging ik op zoek naar een eend en kwam met iets anders thuis. Kostte 500 gulden en heeft me probleemloos 100.000 km rondgereden. En toen was-ie op.
Volvo 240 2.3 (1986). Zo’n rijdende schuur. Groot, maar niet probleemloos. Waar ze toch die flauwekul vandaan halen dat Volvo’s onverwoestbaar zijn…? Maargoed, daarna werd het pas écht leuk:
Citroën Ami6 Club Break (1968). Ziet er niet uit maar rijdt als een zonnetje. Als je er voldoende olie in gooit tenminste want hij lekt als een gieter. Vaak te bewonderen als Buurman van Buurman & Buurman. De andere buurman is een rooie eend.
Citroën Evasion 1.9 diesel (1997). Zuinig, betrouwbaar, maar o-zo-saai! Dus ik moest zo nodig een…:
Citroën DS 20 Break (1970). Bijgenaamd ‘De Kanarie’. Motorisch goed maar zo krokant als een pak kletskoppen. Heeft me tussen twee APK’s door heel Europa gebracht. Eenmaal op de brug bij de keurmeester bleek het een godswonder dat ik er niet ijskoud doorheen gezakt ben. Nieuwe eigenaar heeft – noodzakelijk – een smederij.
Citroën XM 2.0 Break (1996). Bedoeld als interim DS. Werd iets interrimmer dan ik bedoeld had. Na drie weken de koppakking eruit gepoeft: weg ermee!
Citroën DS 20 Break (1973). Omgebouwd van 4- naar 5-bak en naar 2.3 motor. Klinkt leuk, was het niet. Lag er meer onder dan in en het bleef een rampenbak. Nieuwe eigenaars maken er hopelijk wél iets moois van.
Citroën CX 2500 IE Prestige (1986). Prachtwagen! Van een oude man geweest (echt waar!). En de kofferbak van een CX mag dan niet groot zijn, met een prestige heb je voor de achterbank toch een behoorlijk vlakke laadvloer. Eind van de maand dus lekker naar Luxemburg.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
ik heb nog niet zo heel lang mijn rijbewijs, sinds jan 2011 in het bezit van het roze pasje. toen ik nog op de middelbare school zat mijn eerste wagentje gekocht voor niet te veel geld:
auto nummer 1 ( 02-2011 tot 08-2011):
peugeot 205 1.4 xs 1991
met een bij aanschaf lage kilometerstand van 77.000 . met deze auto mijn eerste ervaring in autotechtniek opgedaan. geweldig wagentje was dit en nog vrij vlot! na een half jaartje verkocht omdat mijn eerste citroen in aantocht was…
filmpje van de flitsende acceleratie : http://youtu.be/yl_c-qSk8xw
auto nummer 2 (jun 2011 - 02-2012):
Citroen BX 1.6 TGI progress 1992
heerlijke wagen waarmee mijn liefde voor het merk citroen begonnen is. in een half jaar tijd ruim 12.000km mee gereden; tijd voor een diesel!
auto nummer 3:
Citroen BX 1.9 TGI “hippie” routiere 1992(300dkm +) oktober 2011
maar 1,5 maand in bezit gehad en niet mee op de openbare weg gereden, auto was verroest beyond repair. bruikbare onderdelen eraf geschroeft en gesloopt.
auto nummer 4:
citroen BX 1.6 TZI 1990 ( begin dec 2011 - ...?) 177.000km
mijn hobby auto die meer in de garage staat dan dat er mee wordt gereden. enkele lhm lekkages opgelost, roest probelemen verwijdert en schade hersteld. auto staat nu te wachten op betere tijden (lees: kleine reparatie en nieuwe APK)
Untitled by twan238, on Flickr
auto nummer 5:
Citroen BX TZD Turbo 1993 in vert triton, KM stand 468.000 (feb 2012 - ...?)
van buiten niet om aan te zien, verweerde lak roest etc. maar van binnen geweldig! met oa Leer en volledig GTI dash en een paar leuke opties zoals elektrische spiegel, lekvrij schuif kantel dak, mistlampen etc.
dit is mijn dagelijks vervoer waar ik hopelijk nog vele KM’s in kan maken.
Untitled by twan238, on Flickr
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Martijn de Ruijter schreef:citro-power schreef:Martijn de Ruijter schreef:
Citroën GS break service tolée lichtblauw
Die had ik graag overgenomen als je hem nog had.
Nog foto’s ervan misschien ?
Zij rust in vrede sinds 1993…. Sorry. Ze was babyblauw, en voormalig bedrijfsauto van een juwelier uit Den Haag. Ik heb het verhaal al ergens op het forum staan, maar kan ‘t niet meer vinden!
Gr Martijn
En zo kom je bij het herschikken van je archief toch nog wat leuks tegen. Een kopie van het koopcontract van het apparaat! Foto!
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
johan20 schreef:Dit zijn die van mij,
Opel kadett 1100:bjr 1972
Ford Granada 2000:bjr 1976
VW Golf 1500 D:bjr 1980
Ford Fiesta 1000:bjr 1980
Peugeot 205 GRD:bjr 1985
Peugeot 106 D:bjr 1997
Peugeot 405 GRD:bjr 1990
Peugeot 306 Break D:bjr 2000
Citroen C3 14 Hdi:bjr 2004
Citroen Picasso 16 Hdi:bjr 2005
Citroen C4 Picasso 16 Hdi:bjr 2010
Peugeot 106 1.1i bjr:1996(dochter)
Peugeot 206 1.4i bjr:2006(dochter)
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
GWHENDRIKS2 schreef:GWHENDRIKS2 schreef:In de 7jaar dat ik de rijbewijs heb. Zit ik nu pas bij de 2de auto….
5,5 jaar een vw GolfII gehad! (Erg leuke auto om mee te beginnen)
En sinds 1,5 een Xsara coupe! (Jaja als je Citroën-freak bent. Moet er een Citroën uiteindelijk wel komen!)
En der zullen wel meer volgen, en ik hoop in de toekomst een Citroën Bx Digit erbij? (Toekomst visie?)
En immiddels een BX Digit erbij als “projectje”.
En een Xm V6 voor der bij..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Fiat Ritmo 60L
Nissan Micra
Opel Manta GSI
BMW 518
Opel Rekord
Ford Escort MK1
Suzuki Alto
Ford Escort MK2
Ford Sierra 1.6
Ford Fiesta 1.2 Ghia
Ford Sierra 2.0
Fiat Panda
2 x Citroen Ax 1.0 en 1.1 Allure
Citroen ZX 2.0 16v
Citroen Xantia 1.9 TD
Citroen C5 2.0 automaat Exclusive
Citroen Xsara Break 1.6 16v phase 2
Citroen Xantia pallas 1.8 16v
1 suzuki swift 1.0 1991
2 renault twingo 1.2 1999
3 renault clio 1.4 16v 2001
4 peugeot 206 sw 1.4 hdi 2003
5 peugeot 307 sw 2.0 hdi 2002
6 daihatsu materia 1.3 2007
7 En als de belasting betaald een c4 2011
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 20-10-2012
- XM 2.0 TCT 1998 - Madame Morette
- C5 Ph2 Break 2.0 16v
- Xsara Picasso 1.6 2001
- CX 2200 Super 1976 - Madame Pyrénées
- C5 1.8 Prestige 2004
Pfoei…Als ik zo de lange lijstjes zie breng ik het er redelijk karig af. Maar goed, mijn lijstje:
1e: Bordeaux rode Opel Kadett 1.4 sedan. Instappertje, later omgebouwd met een gekietelde 1.8i van een Vectra, volledig leren interieur en zowat alle denkbare extra’s. Uiterlijk te herkennen aan airbrush rondom. 4,5 jaar veel plezier van gehad.
2e: Toyota HiAce 2.5 TD. Gekocht omdat ik in mijn vrije tijd een bedrijfje runde in het organiseren van evenementen en bandpromoting. Na 9 maanden vond ik het welletjes.
3e: Toyota Carina GTSI. Lekkere inruildeal kunnen maken op de HiAce. 4 maanden later weg gedaan, zoop als een malle.Maakte te veel km’s
4e: Opel Corsa 1.7 D. Weer terug bij Opel, had een eenvoudig en betrouwbaar werkpaardje nodig om flink km’s te maken voor mijn werk. Jaartje of 4 zonder problemen mee gereden.
5e: Citroën XM 2.0 TCT. Omdat ik een auto van de zaak heb kon ik eindelijk de auto kopen waar ik als kind al gek op was! Als het aan mij ligt blijft ze nog vele jaren onder ons.
Voor werk: 1,5 jaar VW Crosspolo, en nu ruim 1,5 jaar VW Polo Bluemotion.
Veni vidi zweefti