Hallo allemaal!
Ik heb een Super-Saxo 1.5D uit ‘99 waar wat dingetjes aan mankeren maar die allemaal niet zo schokkend zijn.
Pietlut die ik ben wil ik alles weer in werking.
Bijvoorbeeld de stand van de kachel doet het niet heb ik het idee.
Warm word ie wel (stookt je er uit) en temperatuurregeling werkt ook prima, zo ook de stand van de ventilator. Alleen als ik hem dan op m’n voeten wil hebben (bijvoorbeeld) komt daar bitter weinig (warme) lucht uit.
En z’n achterruitverwarming doet het niet..
Ohja, en z’n wiellagers voor hoor ik brommen dus die moeten ook vervangen worden, wordt pas volgende maand denk ik, maar toch.
Iemand tips waar op gelet moet worden bij vervangen? Ik doe het niet zelf maar sta er altijd wel met me neus bovenop als er iets gedaan moet worden hihi.
En nu ik toch bezig ben:
Weet iemand nog een hoedenplank te liggen voor niet teveel?
En ik had gelezen dat de speakertjes voorin 13cm waren, klopt dat? Want dan wil ik daar wat betere in.
Alvast bedankt!
Hi
achterruitverwarming zekering even opzoeken in handleiding indien ok aansluiting aan element en naar element controleren—element ohmsdoormeten. —indien ook ok relais spanningen nameten. Laatste optie electrisch contactslot om zeep.
hoedenplank sloop in de buurt of bij de c-dealer vragen of ze een saxo hebben staan voor recycling.
13cm voor klopt.
blazer op voeten centrale rooster dicht doen? Ik gebruik de blazer enkel voor ramen te onwasemen en om heraanvriezing tegen te gaan. Dakraam staat altijd open tenzij het vastgevrozen is…
Bedankt voor de snelle reactie!
Ontwasemen van de voorruit gaat perfect en dat is ook het belangrijkst, geef ik toe!
Maar ik ben een vrouw he, altijd koude voeten haha!
Het dichtzetten van (alle) andere luchtuitlaten maakt geen verschil, dat had ik al geprobeerd.
De zekering zal ik morgen even opzoeken, stom dat ik dat zelf niet kan verzinnen haha!
Als die ok zal ik morgenavond onze monteur een schop onder z’n kont geven om de rest te checken voor me!
Op de sloperij’en hier in de buurt is geen Saxo te vinden… En anders is alles er al zo’n beetje uit, blijkbaar zijn die hoedenplanken gewild?
Staat 1 AX, denk dat ik daar de knipperlichtschakelaar uit haal, die maakt bij mijn brum niet goed contact meer.
Kan wel eens de c-dealer inlopen om te vragen of zij er eentje hebben staan inderdaad, wist eigenlijk niet dat die ook oudere auto’s hebben maar vragen kan altijd!
Nogmaals bedankt!!
waarschijnlijk is het niet kunnen regelen van de ventilatie een palletje / stangetje dat zit losgeschoten. Dan zal het frontje van het dashbord er ff uit moeten en dan moet je het wel kunnen zien
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Schijnt nogal een rotklus te zijn als ik de mannen om mij heen hoor?
En jongens, ik vrees dat ik geen handleiding heb…
Mooi mapje zit er bij me Saxo, met onderhoudsboekje, Citroen assistance, dealer gids, schadeformulier, accesoirelijst uit ‘99 en sleutelcode, maar waar the heck dat handboek is??
Ik meen dat we die vorig jaar doorbladerde toen de remmen niet bleken te zijn wat ze moesten zijn.
Zal nog even verder zoeken hier!
Loos alarm, hij is terecht!
Totaal aantal Berichten: 10261
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De bediening van de luchtschuif kan je prima zien als je de radio eruit haalt. Ik had hetzelfde euvel stangetje van kogeltje af.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bedankt! Dan ga ik die er morgen even uitvissen!
De kachel is weer gefixd! Was inderdaad het palletje wat losgeschoten was!
De zekering van de achterruitverwarming was nog goed dus dat word nalopen…
Helaas had de monteur geen tijd ivm een spoedklus dus zijn de Saxo en ik naar donderdagavond verschoven.
Keep you guys posted!
Mooi om te zien dat soms de oplossing in zoeen klein dingetje zit en je niet uren of misschien dagen kwijt bent om iets te maken. Ben benieuwd wat het probleem met de achterruit verwarming is.
Vandaag bij de monteur geweest voor oliebeurtje, spanrol en v-snaar, bleek de v-snaar niet de goede te zijn en de spanrol zat er gewoon helemaal niet bij… (hadden een grote doos onderdelen besteld, niet gekeken… dus vandaar)
dus morgen terug naar die zaak!
Goede v-snaar, verkeerde spanrol meegekregen..
v-snaar zit er in elk geval om, was ook wel erg nodig!
Wel de achterruitverwarmings-element doorgemeten, komt geen stroom bij het element!
Dus waarschijnlijk contactbreuk ergens, binnenkort eens de draden nalopen!
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
kijk eens naar het schakel relais voor de achterruit verwarming, zit hoog achter de zekeringen en is dacht ik geel van kleur, deze was bij mij ook overleden.
Nieuwe gekocht bij de betere onderdelen zaak, enigste nadeel is dast de boel nu net andersom schakelt, lamp aan van de drukknop is verwarming uit en vice versa, succes!!
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt