Operatie Nachtvlucht 2012 (voor A-types)
OliZX
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 849

- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Gepost: 11 februari 2012 06:41 PM

De inschrijving voor de negende editie van Operatie Nachtvlucht van V.A.G. Het Eendeëi
op zaterdag 24 maart 2012 is gestart - kijk op http://www.eendeei.nl!

[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)

Profiel  

Gepost: 01 april 2012 08:17 AM
  [ # 1 ]

Nu met uitgebreid verslag op de voorpagina!!!

Profiel  

Gepost: 01 april 2012 11:45 AM
  [ # 2 ]

Hmm vreemd. Vanochtend het verslag op de voorpagina gezet, nu is het verdwenen. Zou dit een bug van de softwareupdate zijn? Da’s wel snel.

Profiel  

OliZX
> 800 berichten

- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Gepost: 01 april 2012 11:47 AM
  [ # 3 ]

Ik zie ook niks….?!

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17403

- CX 2400 Super
Gepost: 02 april 2012 12:38 AM
  [ # 4 ]

Nu dan:

van de voorpagina

Operatie Nachtvlucht 2012

Voor de negende keer is in de nacht van 24 op 25 maart Operatie Nachtvlucht gehouden. Je hoeft geen lid te zijn van ‘t Ei om deel te nemen. Voor veel Eendrijders is deelname vaste prik. Veel reclame wordt er dan ook niet gemaakt voor dit evenement. Een bericht posten op Citroën-Forum.nl en 2cv.nl is meestal voldoende om de aandacht te trekken. Zo’n 40 equipes verzamelden zich deze keer voor een gezamenlijk avondmaal op een industrieterrein in Maasdijk. Na zonsondergang vertrok om de minuut een A-type het Westland in.

Vereniging Alternatieve Garage Het Eendeëi in Rotterdam organiseert deze puzzelrit met de naam Operatie Nachtvlucht elk jaar in het weekend dat de klok voor de zomertijd een uur vooruit gaat. Niet alleen 2CV’s, maar ook Ami’s, Acadianes, Dyanes en Mehari’s verschijnen aan de start. Een M35, een Traction en een GS hebben ook al eens deelgenomen. Dit jaar was een AZ uit 1963 de meest opvallende verschijning. Met mijn twee Amsterdamse bijrijder(s) doe ik nu al voor de zevende keer mee.

De route gaat zoveel mogelijk binnendoor. Navigeren was dit jaar redelijk eenvoudig; de organisatie had zelfs de moeite genomen om de afstanden tot de afslagen op het routeformulier te vermelden. Een van mijn twee bijrijders – geen Eendrijder van huis uit – zegt dan ook voor de start: “Zet je dagteller even op nul”. Mijn 2CV6 Spécial mag dan van 1990 zijn, maar een dagteller…?

Elk jaar zijn er controleposten met speciale opdrachten. Op het bovenste parkeerdek van de bloemenveiling Flora Holland mochten we in het donker achteruit inparkeren tussen plastic kratten. Mijn Belgische vrienden van equipe 23 proberen het nog even moeilijk te maken door de kratten dichter bij elkaar te zetten. Daarna even genieten van het nachtelijk uitzicht en weer verder. De tijd is weliswaar geen factor in de Nachtvlucht; het aantal verreden kilometers echter vaak wel. Om die reden heb ik met mijn vaste bijrijder al een keer de poedelprijs gewonnen. We hadden toen meer dan de dubbele afstand afgelegd.

In Hoek van Holland was er een controlepost ingericht in museum RockArt. Daar bleek ook waarom deze Nachtvlucht het thema “oudere jongere” had meegekregen. Een geweldig museum over de Nederlandse popmuziekgeschiedenis van de jaren ‘50 tot nu! Door menigeen werden daar   jeugdherinneringen opgehaald. Ze zijn veel te klein behuisd en zoeken nog een nieuwe locatie in de regio Den Haag…

Voor wie de weg dan toch volledig kwijtraakt, is er een schrale troost: het eindpunt is altijd hetzelfde, namelijk Korperpad 25 in Rotterdam-Charlois. Daar brandt de vuurton en vindt de prijsuitreiking plaats. Wij deden er als team 3 dit jaar drieënhalf uur over. We moeten voor de prijsuitreiking wel wachten tot de laatste verdwaalde na 1 uur ‘s nachts binnenkomt. Wellicht om correspondentie over de uitslag te voorkomen, belanden de papieren van de uitslag midden in de nacht in de vuurton. Volgend jaar wordt de Nachtvlucht voor de tiende keer gehouden, het tweede lustrum! Hoewel ik pas om 4 uur ‘s ochtends thuis was, zijn wij als team 020 er zeker weer bij.

Reacties op dit artikel zijn welkom in dit topic.

tekst en foto: OliZX, redactie: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

OliZX
> 800 berichten

- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Gepost: 02 april 2012 01:23 AM
  [ # 5 ]

Hier zijn staan wat meer foto’s van de afgelopen Nachtvlucht:

http://www.glimeend.nl/auto/albums/ON9/index.html

Groet van
OliZX

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook