39 van de 92
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 01 april 2012 11:42 AM
  [ # 571 ]

Daar heb je speciale setjes voor, kan je bij de automaterialenzaak kopen, maar beter even bij een garage langsrijden, die hebben zoiets liggen, hoef je het zelf niet te kopen voor 1x gebruik.
Met zo’n setje zet je systeem onder druk en kan je zo zien of er een lek is en waar het is (als het goed is).

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 april 2012 11:45 AM
  [ # 572 ]

Dan lijk me even langs de garage gaan wel handig.. Het enigste nadeel is, dat ik over 2weken daar een apk afspraak heb.. En om nou 2weken te wachten… hmz

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 april 2012 12:03 PM
  [ # 573 ]
eXpelliarMus schreef:

Een pakking voor de flowmeter kun je zelf maken, koop wat pakking papier (even google’n naar het juiste adres dat weet ik even niet meer) en knip/snij er een uit, Appeltje eitje kan jij ook.

Is een van deze goed WES?:

http://www.scooters-service.eu/index.php?item=rol-pakkingpapier-0_40&action=article&group_id=20000563&aid=11633&lang=NL


http://www.frost-auto.nl/?pakkingmateriaal,23

Het enigst wat ik nu moet weten is welke dikte ik nodig hebt.. Lijk me simpel om de ouwe pakking tussenuit te halen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 april 2012 12:31 PM
  [ # 574 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
Arjan Verkade schreef:

Je kan het KVS systeem toch even onder druk laten zetten? Dan weet je direct of het lekt.
Bij een BX is dat nog geen 10 min werk.

Wees er met benzine heel zeker van dat alle matrialen tegen benzine kunnen, het vreet een hoop weg….

Hoe werkt dat precies Arjan?

Gewoon de BX een tijdje laten lopen?

Warm laten lopen kan, maar dat zet er iets minder druk op dan zo’n setje.

Die zetje op je vuldop en pomp je op tot 1 bar.
Dan kan je gewoon rustig de hele auto bekijken zonder dat de motor loopt.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 01 april 2012 01:27 PM
  [ # 575 ]

Ofwel gewoon afpersen.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 april 2012 02:10 PM
  [ # 576 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
eXpelliarMus schreef:

Een pakking voor de flowmeter kun je zelf maken, koop wat pakking papier (even google’n naar het juiste adres dat weet ik even niet meer) en knip/snij er een uit, Appeltje eitje kan jij ook.

Is een van deze goed WES?:

http://www.scooters-service.eu/index.php?item=rol-pakkingpapier-0_40&action=article&group_id=20000563&aid=11633&lang=NL


http://www.frost-auto.nl/?pakkingmateriaal,23

Het enigst wat ik nu moet weten is welke dikte ik nodig hebt.. Lijk me simpel om de ouwe pakking tussenuit te halen!

Ik heb bij nummer twee mijn pakking paper/rubber-cork gekocht, het rubber-cork (1.6mm) heb ik toen gebruikt voor een carb van een CX 2.2 en dat werkt prima. Ik weet niet welke dikte jij nodig hebt maar daar kom je wel achter, je moet de oude pakking even gebruiken als mal en dan snij of knip je de nieuwe uit.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 april 2012 02:45 PM
  [ # 577 ]

Of even met wat Molykote of zoiets dergelijks, of eigenlijk alles wat je kunt verzinnen dat een afdruk achter laat, een afdrukje van het pasvlak maken. Die oude pakkingen gaan eigenlijk altijd stuk als je ze eruit pelt Smile Allemaal niet al te moeilijk.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 april 2012 04:34 PM
  [ # 578 ]

Kreeg ook deze tip:

Een pakking voor de flowmeter knippen van pakkingpapier?
Het grote probleem is nog amper de flowmeter zelf maar het veel te grote aantal verbindingen tussen koets en (bewegende) motor.
Voor de veiligheid: slang rechtstreeks van de aanvoerleiding naar de carb. De retour die er aan zit heb je niet nodig vlgs mij.

Wat je er ook tussen propt, check in ieder geval of het gecertificeerd voor benzine (multicarburant) is, anders gaat het daardoor nog mis.


Mijn reactie daarop: Komt er dan niet teveel druk op de carbarateur, als je geen retour meer hebt!


Zou ook nog kunnen, als het géén probleem opleverd!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 02 april 2012 10:09 PM
  [ # 579 ]

Ik zou er wel weer een retour opmaken.
De benzinepopmp levert meer dan dat de carb/motor nodig heeft.

Die retour kan ook gewoon een t-stukje in de aanvoerslang zijn, aangezien jouw carb. geen aansluiting heeft voor een vaste retour. Wink

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 02 april 2012 10:22 PM
  [ # 580 ]

Dit model heeft een pomp op de nokkenas toch? Volgens mij is een retour daarbij niet noodzakelijk.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 april 2012 10:35 PM
  [ # 581 ]
BasisBIX schreef:

Ik zou er wel weer een retour opmaken.
De benzinepopmp levert meer dan dat de carb/motor nodig heeft.

Die retour kan ook gewoon een t-stukje in de aanvoerslang zijn, aangezien jouw carb. geen aansluiting heeft voor een vaste retour. Wink

Dan moet ik de juiste T-stuk vinden? Die ik nu heb vertrouw ik niet….

Maar als ik de andere forums zie, is het geen probleem om de retour weg te laten.
Maarre hoe zit het bij jouw Gt Coen, want jij hebt immers geen flometer.

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 02 april 2012 11:16 PM
  [ # 582 ]

Ik heb ook geen flowmeter, die is er blijkbaar al tussenuit gehaald. Bij mij zit er ook een t-stukje. Een oud (te oud…) plastic stukje, met de slangen erop geklemd. Veel meer ik er niet over te zeggen, behalve dat het blijkbaar werkt… Onderaan deze foto te zien:

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 april 2012 08:15 PM
  [ # 583 ]
Vermond schreef:

Dit model heeft een pomp op de nokkenas toch? Volgens mij is een retour daarbij niet noodzakelijk.

Jep, pomp zit op de nokkenas. Maar alles wat teveel wordt aangepompt is te veel.
Waar moet dat anders naar toe? 

 

GWHENDRIKS2 schreef:

Maarre hoe zit het bij jouw Gt Coen, want jij hebt immers geen flometer.

Bij mij zit gewoon standaard al een retouraansluiting op de carb.
Maar je kunt ook die 2e carb van jouw erop zetten. Die had toch ook een retouraansluiting?
Heb je gelijk 2 vliegen in een klap, want die carb. is wel waarschijnlijk wel goed.  Wink

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 03 april 2012 09:42 PM
  [ # 584 ]

Op het forum van de BX-club had Nanko daar iets over geplaatst volgens mij, er zit iets van een veer in die de druk bepaalt.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 april 2012 10:28 PM
  [ # 585 ]

[quote=Gwhendriks2] [quote=jan]Een pakking voor de flowmeter knippen van pakkingpapier?
Het grote probleem is nog amper de flowmeter zelf maar het veel te grote aantal verbindingen tussen koets en (bewegende) motor.
Voor de veiligheid: slang rechtstreeks van de aanvoerleiding naar de carb. De retour die er aan zit heb je niet nodig vlgs mij.

Wat je er ook tussen propt, check in ieder geval of het gecertificeerd voor benzine (multicarburant) is, anders gaat het daardoor nog mis.


Komt er dan niet teveel druk op de carbarateur, als je geen retour meer hebt?

[quote=nanko]Nee , de veer in de opvoerpomp bepaalt de druk en das bijna niks.
Overbelasten van de pomp lukt ook niet want het membraan blijft (met de vlotternaald dicht) in de voor de hevel die het membraan beweegt
onbelaste stand staan.

 

 

 

Dus ik kan indd volgens de berichten elders de retour kunnen laten vallen…

Coen, ik wou eigenlijk de reseve carbarateur zolang mogelijk niet gebruiken..  Ik weet ook niet als ik het zou doen, of ik eerst moet kijken of ik een andere pakking erop moet zetten.

Laat ik eerst van de week de benzineleiding rechtstreeks op de carbarateur aansluiten..

Profiel  
 
 
39 van de 92
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook