Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 01-08-2009
- BX Deauville
- BX GTI automaat
In de Vraagbaak staat een elektrisch schema bij de aanvullende beschrijving. Volgens dat schema echter hoort er permanent 12V te staan op die gele draad. De gele draad met het zwarte streepje erop zou direct van de accu moeten komen. De andere gele draad (12 V “uit”) gaat naar de computer. Heb zo geen schema van de aansluitingen van de computer, maar dit lijkt me de primaire voeding van de computer te verzorgen.
Hoe dan ook, volgens het schema dus permanent 12V, en dat is ook logisch. Het schakelen door het contact gebeurt via de dunne (groene en bruine) draden, contact aan of uit hoort dus voor de spanning op die gele draad niets uit te maken.
Dat de lamp aan ging toen je het contact uit zetten lijkt dus eerder een kwestie van toeval. Dat de motor helemaal niet meer start sinds je aan die draadboom hebt getrokken wijst er ook op dat het niet aan het contactslot ligt.
Ik zou dus op zoek gaan naar dat knooppunt.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012
- DS 3 SoChic
@Marko223:
bedankt voor de tip! Inderdaad, de oorzaak van de slechte contacten lijkt (ergens) in de draadboom te liggen. Tot op heden ben ik nog niet veel verder gekomen, behalve dan het demonteren van het voorwiel.
Normaal gesproken schuif je een twee tons garagekrik onder de auto, hef je het spul omhoog en haal je het voorwiel eraf. Echter, onlangs heb ik mijn krik uitgeleend dus moest ik de pech-onderweg-krik gebruiken. Die krik zit in het reservewiel, onder de auto.
De auto is maximaal ingezakt.
De motor doet het niet.
De auto wil niet omhoog.
Het reservewiel zit onder de auto.
Ook zit er een trekhaak onder de auto.
Dan heb je dit. En je bent alleen thuis.
En om de wagen “op te pompen” op de startmotor is ook niet zo’n succes. Gelukkig liep er een dag later een sterke buurman voorbij die de wagen even wilde optillen. Tijd voor “1 steeksleuteltje op de schaal van Haynes”...
Het voorwiel eraf (met zicht op een potentiële milieuramp - volgende keer niet zo lang wachten met het repareren van die hydrauliekslangen?)
Intussen werd het snel donker, dus verder zoeken naar de storing was ondoenlijk. Wegens aanhoudende drukte op het werk - hoezo crisis? - kan ik in het weekend pas aan de gang. Ik houd jullie op de hoogte!
TRIVIA
Nu even iets anders: ik heb wat trivia voor de gewezen Citrofielen onder ons. Afgelopen najaar heb ik via Marktplaats twee paar velgen met winterbanden weten te scoren. De voorwielen kwamen uit Groningen, de achterwielen uit Sassenheim. Volkomen logisch toch? *ahem*
De voorvelgen zouden van een Berlingo komen, maar klopt dit?
Voordat iemand begint te roepen dat mijn bumper scheef hangt - ja dat weet ik! En die ranzige zilverkleurige verf op de velgen zat erop bij aankoop!
De achter velgen lijken op die van een oud type BX, ook dit is voor mij niet te achterhalen. Heeft iemand hierop een antwoord?
Excuseer mijn gebrek aan parate Citroën-kennis. Over Slopel 16kleppers kun je me heel veel vragen, maar van “ons” merk zit ik nog in een “steep learning curve”. Komt goed.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Niek
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…
Achtervelg is gewoon een standaard BX velg.
Voor is het idd. iets anders, Berlingo zou goed kunnen.
Het is in ieder geval geen velg van een Citroën of Peugeot personenauto, want die hebben net weer even andere gaten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012
- DS 3 SoChic
Vandaag is het zondag de eerste april, een goede dag om weer eens aan de BX te sleutelen.
De taak van vandaag bestond wederom uit het zoeken naar spanning op de beide relais. De stuurspanningen van beide relais zijn stabiel en in orde, dus die kunnen we uitsluiten. Daarom laat ik de (bruine/groene) stuurdraden in de omschrijving hieronder gemakshalve buiten beschouwing.
Blijft over:
relais A met 2 dikke gele draden
gele draad 1 moet een constante, niet geschakelde +12v geven.
gele draad 2 stuurt de ECU, andere verbruikers aan en de blauwe draad van relais A.
relais B met een dikke gele en dikke blauwe draad
de blauwe draad moet +12v geven.
de gele draad stuurt de brandstofpomp aan.
Wat werkt (en wat niet)
relais A
gele draad 1 is spanningsloos.
gele draad 2 geeft 0,92v. (zie foto)
Relais B
blauwe draad is geeft iets meer dan 0v.
gele draad naar brandstofpomp werkt naar behoren.
Vervolgens heb ik de hele santekraam van onder het rechter voorscherm naar buiten getrokken.
De buitenmantel heb ik verwijderd.De enige doorverbinder (zichtbaar op bovenstaande foto) zag er prima uit. Trekken aan - en schudden met - de kabelboom gaf geen andere meetgegevens, hiermee is voor mij dus een potentiële draadbreuk of iets dergelijks uitgesloten.
Omdat alles toch open lag, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om alle dikke relais-draden met elkaar door te verbinden. Een ruwe manier van bypass maken, zal ik maar zeggen.
Starten. Lopen. Resultaat!
En passant kwam ik nog een elastiekje tegen
dat waarschijnlijk bedoeld is om
op zijn plaats te houden. Alleen, daarvoor is het elastiekje serieus te kort. Vreemd. Hoe dan ook, het koolstoffilter heb ik vastgezet met een stukje VD-draad. Ziet niemand en werkt prima.
Intussen staat de BX weer op zijn wielen en kan ik in noodgevallen rijden.
Nu zit ik nog met een paar vragen: kan iemand mij vertellen op welke plaats in het elektrische schema van een Deauville de twee relais zijn terug te vinden? Dan weet ik welke richting ik op moet zoeken.
Overigens ben ik nog niet aan het contactslot begonnen. Mochten de kenners onder ons in bovenstaande meetresultaten de symptomen van een overleden contactslot herkennen dan hoor ik dat graag.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer,
Niek
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 01-08-2009
- BX Deauville
- BX GTI automaat
Niek Hoogendoorn schreef:Vandaag is het zondag de eerste april, een goede dag om weer eens aan de BX te sleutelen.
De taak van vandaag bestond wederom uit het zoeken naar spanning op de beide relais. De stuurspanningen van beide relais zijn stabiel en in orde, dus die kunnen we uitsluiten. Daarom laat ik de (bruine/groene) stuurdraden in de omschrijving hieronder gemakshalve buiten beschouwing.
Blijft over:
relais A met 2 dikke gele draden
gele draad 1 moet een constante, niet geschakelde +12v geven.
gele draad 2 stuurt de ECU, andere verbruikers aan en de blauwe draad van relais A.
relais B met een dikke gele en dikke blauwe draad
de blauwe draad moet +12v geven.
de gele draad stuurt de brandstofpomp aan.
Die gele draad stuurt niet de blauwe draad aan. De voeding van zowel relais A als relais B komt (bijna) direct van de accu. Vanaf de accustekker loopt een draad met 12V, die splitst in de geel-met-zwarte en de blauwe draad.
Wat werkt (en wat niet)
relais A
gele draad 1 is spanningsloos.
gele draad 2 geeft 0,92v. (zie foto)
Relais B
blauwe draad is geeft iets meer dan 0v.
gele draad naar brandstofpomp werkt naar behoren.
Als de gele draad 2 inderdaad de draad naar de computer is, dan staat er op de ingang van de computer dus 0,92V. Of dat zo hoort weet ik niet, zal eens bij mij meten.
De buitenmantel heb ik verwijderd.De enige doorverbinder (zichtbaar op bovenstaande foto) zag er prima uit. Trekken aan - en schudden met - de kabelboom gaf geen andere meetgegevens, hiermee is voor mij dus een potentiële draadbreuk of iets dergelijks uitgesloten.
Voor mij niet. Het betekent hooguit dat het probleem niet bij dat knooppunt ligt. Maar gezien het feit dat beide voedingsdraden 0 V geven, kan het probleem dus ook eerder (=dichter bij de accustekker) zitten.
Omdat alles toch open lag, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om alle dikke relais-draden met elkaar door te verbinden. Een ruwe manier van bypass maken, zal ik maar zeggen.
Starten. Lopen. Resultaat!
Even voor de goede orde: Je hebt ze doorverbonden én een kabeltje waar wél permanent 12V op staat getrokken? (zo lijkt het en dat lijkt me ook de enige manier waarop het zou kunnen werken)
Ik heb een foto’tje gemaakt van het betreffende schema. Alleen is ie te groot om als bijlage te gebruiken, en heb hem nog niet kunnen uploaden. Als je me per PB even je e-mailadres laat weten kan ik hem opsturen.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012
- DS 3 SoChic
Marko223 schreef:Die gele draad stuurt niet de blauwe draad aan. De voeding van zowel relais A als relais B komt (bijna) direct van de accu. Vanaf de accustekker loopt een draad met 12V, die splitst in de geel-met-zwarte en de blauwe draad.
Hallo Marco,
dank voor je reactie. Dit is bruikbare informatie.
Even voor de goede orde: Je hebt ze doorverbonden én een kabeltje waar wél permanent 12V op staat getrokken? (zo lijkt het en dat lijkt me ook de enige manier waarop het zou kunnen werken)
Correct. Feitelijk heb ik alle 4 de aansluitingen (dus 3x geel en 1x blauw) aan een constante +12v met zwevende zekering gehangen.
Ik heb een foto’tje gemaakt van het betreffende schema. Alleen is ie te groot om als bijlage te gebruiken, en heb hem nog niet kunnen uploaden. Als je me per PB even je e-mailadres laat weten kan ik hem opsturen.
PB verstuurd. Bedankt!
Groetjes,
Niek
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012
- DS 3 SoChic
Goedenavond mede-BX-lotgenoten,
vanavond ben ik met goede moed en het schema van Marko223 aan de slag gegaan. Als je het schema volgt, is het eigenlijk griezelig simpel.
Bij de accu zit aan de pluskant een brede platte steker met daarin 2 zwarte draden en 1 blauwe draad.
Deze blauwe draad komt bij het relais van de inspuiting en het relais van de brandstofpomp respectievelijk tevoorschijn als geel/zwarte en blauwe draad. Ongezekerd, geen contactslot ertussen of wat-dan-ook.
We volgen de stroomkring vanaf de accu naar beide relais.
ACCU => gemeten +12v
BREDE PLATTE STEKER => gemeten +12v
GEEL/ZWARTE DRAAD BIJ RELAIS => gemeten 0v
BLAUWE DRAAD BIJ ANDER RELAIS => gemeten 0v
het gaat dus ergens mis tussen de brede platte steker en beide relais. Wat ik ook probeer (kabelboom hutselen, trekken, drukken, noem maar op) er komt geen spanning bij het relais aan.
En passant merkte ik op dat de spoel van het brandstofpomp-relais wel een +12v krijgt, maar (schijnbaar) geen massa heeft.
EDIT dit relais wordt geschakeld via de ECU dus zolang de motor niet loopt of gestart wordt, is de massadraad spanningsloos
Kortom, een avondje niveau 1 meetwerk gedaan zonder resultaat en een BX die intussen al een maand stilstaat. Schorsen begint nu wel erg aanlokkelijk te worden, want de wegenbelasting loopt gewoon door… Gloeiendegloeiende!!!
Het is nu heel aantrekkelijk om domweg een bypass aan te leggen, maar het knaagt aan me dat ik nog steeds niet de oorzaak van de storing gevonden heb. Bij deze wil ik opnieuw een beroep doen op de ervaringsdeskundigen/analitici onder ons. Iemand? De appeltaart met slagroom staat gereed!
Groetjes en bedankt,
Niek
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012
- DS 3 SoChic
Er is ook goed nieuws: na een maand is mijn tank nog steeds vol! Zuiniiiiiig!
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Prik eens met een spanningzoeker in de draad bij de stekker in de buurt en bij de relais.. Als ik zo denk dat je bij de uiteinde van de kabelstekker gemeten hebt?
Wellicht dat er een breuk in de kabel zit tussen stekker en relais?
Of corrosie op de contactpunten.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 01-08-2009
- BX Deauville
- BX GTI automaat
Het is heel simpel, maar ook simpele draden kunnen breken. De blauwe draad die vanaf de accu vertrekt loopt een heel stuk door een kabelgeleider, uit het zicht. Die kan op iedere willekeurige plaats gebroken zijn, en als het echt gebroken is dan helpt trekken aan de kabelboom ook niet meer.
Wat je nog zou kunnen doen is de stekker van de computer loshalen. Die zit onder de passagiersstoel, als ik me niet vergis. Op pin 4 van de stekker zou ook 12V moeten staan, afkomstig uit dezelfde draad. Zit daar wel spanning, en op de beide relais niet, dan zit het probleem ergens tussen het knooppunt en de relais. Zit er geen spanning, dan is het vermoedelijk al voor het knooppunt mis.
Maar in alle gevallen zou ik er niet moeilijk over doen. Je weet dat een bypass werkt. Ik zou de voedingskabels naar de 3 genoemde punten doorknippen, en doorverbinden naar een nieuwe kabel die je naar de accupool trekt, en dan de oude kabel van de accupool afknippen en afdoppen. Daarna zit je met precies dezelfde situatie als het hoort te zijn, hooguit loopt er dan wat loze draad ergens. Maar die zit niet in de weg, dus daar hoef je je ook niet druk te maken.
Een werkje van (bijna) niks, en niet de moeite om daar de auto voor te schorsen. Bedenk je namelijk goed dat als de auto slechts korte tijd geschorst staat, je een naheffing van de belastingdienst krijgt.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012
- DS 3 SoChic
Marko223 schreef:Het is heel simpel, maar ook simpele draden kunnen breken. De blauwe draad die vanaf de accu vertrekt loopt een heel stuk door een kabelgeleider, uit het zicht. Die kan op iedere willekeurige plaats gebroken zijn, en als het echt gebroken is dan helpt trekken aan de kabelboom ook niet meer.
Dat is gebleken…
Marko223 schreef:Wat je nog zou kunnen doen is de stekker van de computer loshalen. Die zit onder de passagiersstoel, als ik me niet vergis. Op pin 4 van de stekker zou ook 12V moeten staan, afkomstig uit dezelfde draad. Zit daar wel spanning, en op de beide relais niet, dan zit het probleem ergens tussen het knooppunt en de relais. Zit er geen spanning, dan is het vermoedelijk al voor het knooppunt mis.
Vanochtend lag ik in bed te malen over een mogelijke oplossing, toen kwam dit ook voorbij. Kleine moeite; bijrijdersstoel eruit schroeven en spanning meten op de ECU. Mijn vermoeden is trouwens dat de breuk tussen de accu-steker en de ECU zit, omdat ik de motor wel aan het lopen krijg wanneer ik spanning zet op alle relevante draden bij beide relais.
Marko223 schreef:Maar in alle gevallen zou ik er niet moeilijk over doen. Je weet dat een bypass werkt. Ik zou de voedingskabels naar de 3 genoemde punten doorknippen, en doorverbinden naar een nieuwe kabel die je naar de accupool trekt, en dan de oude kabel van de accupool afknippen en afdoppen. Daarna zit je met precies dezelfde situatie als het hoort te zijn, hooguit loopt er dan wat loze draad ergens. Maar die zit niet in de weg, dus daar hoef je je ook niet druk te maken.
Een oplossing die weliswaar geen schoonheidsprijs gaat winnen maar wel werkt. En daar gaat het tenslotte om.
Marko223 schreef:Een werkje van (bijna) niks, en niet de moeite om daar de auto voor te schorsen. Bedenk je namelijk goed dat als de auto slechts korte tijd geschorst staat, je een naheffing van de belastingdienst krijgt.
Bovenstaande is volgens mij niet helemaal correct: schorsen kost eenmalig iets van 23 euro, afhankelijk van de leeftijd en type van het voertuig en het aantal voertuigen dat je geschorst hebt. Uit de schorsing halen is gratis. Binnen een jaar opnieuw schorsen… daarvoor betaal je de hoofdprijs. Al wil je je voertuig een dag schorsen, dan mag dat gewoon. Of het zinvol is, is een geheel andere discussie.
Marko, tot dusver bedankt voor het meedenken. Als ik vanavond een beetje voor het donker thuis ben, dan ga ik direct aan de slag met project Help Deauville De Zomer In. Ik houd een ieder op de hoogte.
Groetjes,
Niek
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het gaat erom dat je alsnog de wegenbelasting betaalt over de schorsingsperiode als je ‘m binnen 3 maanden weer uit de schorsing haalt.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Wat vermond zegt klopt, ik heb mijn auto in princiepe helemaal klaar maar ik wacht nog met terug op de weg brengen omdat ik anders alsnog de belasting over het laatste tijdvak moet betalen. Schorsen is dus alleen relevant bij langdurige werkzaamheden of een langere stallingsperiode.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012
- DS 3 SoChic
Vermond schreef:Het gaat erom dat je alsnog de wegenbelasting betaalt over de schorsingsperiode als je ‘m binnen 3 maanden weer uit de schorsing haalt.
A ha! Dat is het dus… en ja, dat zou zonde geld zijn. Volgens mij sponsoren wij de BV Nederland al meer dan voldoende.
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012
- DS 3 SoChic
Vandaag was het technisch weer dus vroeg de handen uit de opgestroopte mouwen.
Gewapend met het elektrische schema van Marko ben ik op zoek gegaan naar de vermiste plus.
Zoals iedereen weet, begint de plus bij de accu. Bij de blauwe draad in de driewegconnector om precies te zijn.
Na dit punt verdwijnt de blauwe draad via zwarte mantelbuis achter de bumper. Dus wat doe je dan? Precies. De bumper eraf en verder zoeken.
Achter de bumper, maar voor het bumperijzer loopt de mantelbuis. Bij wijze van test even de mantelbuis openpulken en de multimeter erop.
In het midden was er nog steeds een plus, dus zoeken we verder. De mantelbuis gaat hier het hoekje om…
... en verdwijnt achter het voorscherm. Nu kun je het binnenscherm eruit halen en ondersteboven gaan liggen prutsen terwijl er tonnen bagger en andere zooi in je ogen valt, maar dat is niet fijn werken. Dus verscheen T-sleutel 10 ten tonele en gebeurde er dit:
Met het voorscherm verwijderd ging er een wereld voor me open. Een wereld van metaal-oxide kan ik wel zeggen. Ergens tussen 1992 en 2012 heeft men verzuimd te investeren in een anti-roest behandeling en dat is hier en daar goed te zien…
Aanzicht van bovenaf, vlak langs het LHM-vat.
In het midden, vlak boven het LHM-vat, is een zwart sokje te zien waaruit een gele, groene en blauwe draad komen. Tot dit punt was er nog +12v, hierna niet meer. Dusss… inspectie van het zwarte sokje wees uit dat de spanningvoerende draad los in het sokje zat.
Hoe los zat deze draad? Kijk maar.
Die draad trok ik er zonder enige moeite uit. Bingo!
Het binnenwerk van het sokje had duidelijk zijn beste tijd wel gehad, getuige onderstaand plaatje.
Vanaf dit punt was het simpel: draden een stukje inkorten, strippen en aan elkaar prutsen. Tijdens deze actie was ik dermate op dreef dat ik vergeten ben foto’s te maken. Excuses hiervoor. Een kleine anderhalf uur later zat alles weer op zijn plaats en waren gelijk de winterbanden gewisseld naar zomerbanden en het luikje en lampje van het handschoenenvakje gerepareerd. Goed bezig!
Uiteraard ben ik na het afmonteren en handenwassen gelijk een zalig stukje gaan zweven. Na ruim een maand was dit toch wel een openbaring!
Via deze weg wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft in het oplossen van dit (achteraf gezien) eenvoudige probleem. En we hebben een winnaar:
bx16vert schreef:Een van die gele draden komt van een knooppunt in de kabelboom. Deze zit in de wielkast achter de modder kuip, waar de boom door het gat heen gaat. Dit knooppunt wil wel eens weg rotten. Modderkuip verwijderen en kabelboom open pellen, dan kom je het punt vanzelf tegen. Het is een knoop van 5á6 draden.
In mijn onwetendheid dacht ik dat dit knooppunt (het zwarte sokje) de auto in zou lopen, maar dit bleek richting de voorbumper te lopen. Daarom ben ik er tijdens een eerdere reparatiepoging niet uitgekomen. Kortom, meneer BX16vert zat het dichtste bij de oplossing. Top!
Nogmaals bedankt en vanaf heden staat er weer een hoop zweefplezier op het programma.
Groetjes,
Niek
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…