Totaal aantal Berichten: 829
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Wij hebben een prachtige C4 Exclusive. Hierop wil ik originele dakdragers van Citroën monteren. Nu zitten er vrij lange boutjes door de bevestigingsbeugels, welke ik niet helemaal in het dak kan draaien.
Heeft iemand anders dit al eens aan de hand gehad? Welke lengte boutjes zit er bij jullie in de bevestigingspunten? Wellicht zitten er bij mij verkeerde boutjes in.
Al vast bedankt voor de reacties!
Ruud
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Ik heb ook de originele dakdragers. Voordat ik die kon gebruiken moest ik als het ware de draad tappen met een speciale bout. Daarna kon ik de bij de dragers meegeleverde bouten gebruiken. Die draaien dan inderdaad moeilijk helemaal in. Na een paar keer gaat het beter.
Heb je die tapbout al geprobeerd?
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Ik neem aan, dat je het korte boutje bedoeld, dat ook in het zakje zit???
Dat boutje heb ik er in gedraaid, om de schroefdraad schoon te krijgen, met een drupje WD40. Ook deze ging er niet helemaal in.
Zou je misschien de lengte van de boutjes in de drager een voor mij willen opmeten?
Groet,
Ruud
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Je bedoelt de ‘busjes’ in het dak? Die zijn zo’n 2 cm. Wel een beetje onnauwkeurig gemeten met een smal pinnetje, weet niet of het nog taps toeloopt.
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Nee, het gaat mij even om de lengte van de boutjes, die door de dragers heen steken. Dus van boven af door het metaal en dan door de kunststof beugel er onder.
Die liggen op zolder, achter het knieschot, in de dakkoffer, weggepakt achter de rommel die je in 42 jaar van je leven verzamelt. Daar ga ik nu niet achteraan, sorry. Het zijn de originele boutjes, een grijs matte kleur.
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Het is gelukt! Ik heb met een M6 tapje en wat olie de gaatjes schoon getapt. Ze blijken bijna 3 cm diep te zijn. Daarna kan en wil de tap echt niet verder.
Bedankt voor de info in ieder geval.
Deze mag nu dus al op slot.