Ik had deze koppelingen via een Citroen specialist in Nederland.. Hij gaf van te voren al aan ze nog nooit getest te hebben en het was voor mij dus ook echt een gok, daar was de prijs overigens ook naar..
Of het precies hetzelfde materiaal was weet ik niet, maar ze scheurden over de hele omtrek af voordat ze lekdicht waren…
Wees er dus voorzichtig mee
Het is meer een oplossing voor onderweg onder het motto, als je ze nodig hebt is het beter iets dan niets.
Ja, maar als die dingen vervolgens al open scheuren voordat ze dicht zitten, heb je er weinig aan he…
Die van mij waren ook speciaal voor 3.5mm leiding, maar konden ook niet ver genoeg aangedraaid worden om zich vast te zetten. Ze waren al open gescheurd en toch kon je ze nog zo van de leiding aftrekken…
we zien wel, voor die paar euro wil ik de gok wel nemen.
René Jongejan schreef:Heb zojuist per mail een offerte gevraagd voor de levering van 20 stuks 3,5 mm en 20 stuks 4,5 mm inclusief verzendkosten.
Verdeling als onderstaand:
- gompy 4 x 3,5 + 4 x 4,5
- nwndk 2 x 3,5 + 2 x 4,5
- evan 10 x 3,5 + 10 x 4,5
- myself 4 x 3,5 + 4 x 4,5
Kan ik nog aanhaken? Ik zou wel 2 x 3,5 en 2 x 4,5 willen hebben.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Heren,
is hier ooit nog iets van terecht gekomen?
ik ben benieuwd…
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Moet eerlijk bekennen dat het iets in de vergetelheid is geraakt.
Heb trouwens op Citromobile gezien dat er diverse partijen zijn, die zowel de 3,5 als de 4,5 mm variant kunnen leveren.
Zal nog eens opzoeken wie het waren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
ik ben via via al aan een setje gekomen en ben inderdaad ook niet onverdeeld positief, hoewel na wat ge-etter er nu 1 wel semi-permanent ergens op zit. Echter als permanente oplossing is het wat mij betreft niet geweldig.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ik was mijn inschrijving hierop glad vergeten, maar ben gelukkig niet de enige.
Als permanente oplossing zou ik het idd niet zien. Maar het kan net voldoende zijn om je uit de middle off fucking nowhere weer in de bewoonde wereld te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met stalen leidingen werkt het eigenlijk niet goed. Met die cunifer leidingen gaat het wat beter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Eigenlijk zijn die dingen te fragiel.
Als het lukt het tonnetje om de leiding te krijgen zonder dat deze buigt werken ze, meestal lukt dit niet.
Ik heb voor retour wel eens alleen het middendeel gebruikt, en daar de leidingen in gesoldeerd.
Werkt prima.
Veel mooier is natuurlijk een verbindingsbusje met twee flares.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
De knelkoppelingen van 3,5 mm werken bij mij wel en ben er blij mee.
Punt is wel dat je de bestaande leiding wel goed moet opschuren(leidingen zijn gecoat), want anders gaat de knelring er niet goed op. In mijn geval heb ik eerst een stukje leiding laten maken. Dit deel vervangen en met de knelkoppeling vast gemaakt aan de bestaande leiding die ik door middel van een pijpensnijder heb ingekort.
De bestaande leiding moet je heel goed opschuren, zodat je de knelring er minimaal een halve cm kunt opschuiven. Daarna is het aandraaien en klaar. Bij de eerste poging heb ik de de bestaande leiding niet goed genoeg opgeschuurd en geen halve cm speling had, dus een halve cm verder erop schuiven dan het uiteinde van de leiding. Met als gevolg ietwat lekkage. Wel rijdbaar overigens.
Daarna opnieuw schuren en veel geduld en schuren knelring erop geschoven. Toen wel lekdicht.
Voor nood goed bruikbaar en voor langere duur heel precies en veel schuren.
Het zit nu al dik anderhalve maand lekdicht. Hoorde ook van de citroen-specialist hier te Almere dat het gewoon mag en kan.
Alleen goed in de gaten blijven houden.
Mee eens dat een verbindingsbusje met 2 flares mooier is. Helaas heeft niet iedereen een flare-tool.Wat ook geldt voor hard solderen.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wel opletten dat, als je met een pijpensnijder de leiding inkort, je dan a.h.w. een restrictie maakt.
M.a.w. de inwendige diameter wordt daar kleiner.
Even een 2 mm boortje er doorhalen en zorgen dat er geen spaantjes in de leiding komen.
Dan heb je weer de originele doorlaat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
In theorie heb je gelijk. Ik zou het niet doen en heb het ook niet gedaan.
‘Even een 2 mm boortje er doorhalen en zorgen dat er geen spaantjes in de leiding komen.’
Het is vragen om meer ellende. Je komt er vaak niet bij met de boor en je zal zien dat het 2 mm boortje breekt.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.