Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Maak even een te koop topic aan in het juiste deel van het forum.
Dit topic is een beetje te groot om daar naar toe te verplaatsen…
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zal ik te zijner tijd doen Arjan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Waarvan akte: http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/3426
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Schopje.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Toch wel een beetje desillusionerend om te ervaren hoe slecht een fijne auto met een gebrek gewaardeerd wordt. Ik heb me er maar bij neergelegd.
Vandaag wezen kijken naar een 206 GTi uit 2000 bij een Peugeotdealer hier in de buurt. Was van een artsenechtpaar geweest en nu met 130k op de teller te koop voor 3550. Ogenschijnlijk niet op bezuinigd qua onderhoud (er lagen Michelin Pilot Sport 3 rubbers om de 16 inch Ouragans) maar toch mankeerde er wel wat aan: toerenteller en olietempmeter deden niets, stoelframe gaar (dat zou nog gelast worden), koppeling nogal harkerig, schuddend motorblok en wat rammeltjes en kraakjes zo her en der. Wel een volledige onderhoudshistorie. Niet nadat we eerst een inruil overeen waren gekomen (ongeveer vierhonderd euro korting op de vraagprijs) ben ik een stukje wezen rijden met de GTi, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Ik geloof niet dat dit is wat ik wil.
We gaan dus rustig verder kijken, misschien maar zoeken naar een 206 1.6 XS. In het verleden al wel eens mee gereden en dat is dus wél een scherp sturend autootje. Maar ja, waarschijnlijk ook wat schreeuwerig.
‘t Is dat er zo weinig Xsara’s met 137 pk tweeliter te vinden zijn, anders zou ik dat nog een heel reële optie vinden..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kijk even over de grens in Duitsland, daar zie je vaak wel die Xsara’s staat met een 2.0 16v erin.
Vaak ook voor leuke bedragen en lage km standen.
Ik denk dat je weer een berline wil?
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Berline of Coupé maakt me niet zoveel uit, hangt er een beetje van af wat er zich aandient.
Daar zit ook meteen de crux. Een Xsara bevalt op zich prima maar is natuurlijk wel wat gedateerd. Dus dan koop ik wéér een auto die ik straks aan de straatstenen niet kwijt ga raken. Een 206 is ook een gedateerd model, maar wel gangbaar dus wat makkelijker te verkopen.
Uiteindelijk komt het er op neer dat ik best wel wat uit wil geven, maar dat het toch een tweede auto zal blijven waarmee ik niet veel kilometers ga maken. Aan de andere kant, waarom me beperken tot een Xsara of 206? Waarom niet gewoon een Xantia Activa of iets dergelijks?
Dat hele proces moet nog een beetje doorpruttelen geloof ik
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ach ja dat ligt het aan budget natuurlijk.
Een Activa V6 weegt wel ff dikke 1400 Kg, en 1 uit de eerste serie gaat zelfs net over de 1450 Kg grens heen…
Om over het onderhoud nog maar niet te beginnen
Xsara ph1 VTS kost ook niet veel meer tegenwoordig.
ZX 16v? Saxo 1.6 16v VTS? C2 VTS?
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Klopt. Een 206 XS met 1.6 liter TU-blokje kost aan wegenbelasting en verzekering 60 euro per maand. Een Activa misschien wel het dubbele. Aan de andere kant schrijft een Activa niet heel veel meer af. Een Xsara of 206 die een beetje fris is wel.
Een C2 vind ik niks. Een C3 ook niet. Een ZX wil ik niet. Een Saxo te ielig. Een Xsara VTS 167 zuipt net iets te veel of afgeragd. Een 137pk-versie is dan een stuk aantrekkelijker. Maar schaars. Genoeg om over te dubben dus
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zelf zou ik liever niet uitwijken naar Peugeot en Citroën heeft eigenlijk niet echt iets wat qua kosten en ruimte goed op kan tegen de Xsara. Een C4 is veel zwaarder en trager.
Alle kleinere modellen vind ik ook te krap, maar dat geld ook voor een 206 dat is toch wel een stukje benauwder als een Xsara. En eigenlijk ook een hoger plastic gehalte…
Een mooie opvolger zou een C5 Ph III of DS3 zijn, maar ja die vallen nog even buiten budget.
Ik hoop dat mijn Xsara in elk geval nog even mee kan
De 1.6 16v geeft wellicht geen top prestaties, maar is voor dagelijks verkeer wel vlot genoeg.
Beetje een dilemma dus, maar rondkijken is ondertussen ook wel erg leuk
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ruimte is eigenlijk niet eens zo’n groot thema. Een 206 is prima. We hebben eigenlijk nu al besloten komende zomervakantie de CFünf te shortleasen dus dat is ruimtetechnisch geen probleem
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het gaat mij niet eens zo zeer wat er in kan, maar meer hoe benauwd je je zelf voelt in de auto.
C5 is natuurlijk ruim zat
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Heel ander onderwerp natuurlijk, maar ik vind een C5 III qua ruimtebeleving juist erg tegenvallen. Je zit in een soort cocon. Een 206 heeft een voorruit die ver naar voren doorloopt, waardoor het juist ruimtelijker aan doet. Maar goed, dat is waarschijnlijk ook een persoonlijke kwestie.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
En een *kuch* mini *kuch* ? Wordt ook geleverd met zo’n 1.6 blok toch? Volgens het journaille ook zo’n fijn scheurijzer….
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!