Al 40 jaar rijd ik tot volle tevredenheid Citroën. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik nooit pech onderweg heb gehad, zoals lekke banden, maar daarom heb ik ook altijd een reservewiel bij me. En een keer zelfs een kapotte aandrijfas in de ‘middle of nowhere’ in Frankrijk. Gelukkig werd dat laatste na tussenkomst van de ANWB centrale snel opgelost.
Als ik deze zomer in Frankrijk pech krijg met mijn nieuwe C4P exlusive heb ik voor het eerst zo’n handig knopje om in te duwen en dan zou Citroën assistance te hulp moeten komen.
In het buitenland wordt je doorgaans bij de geringste panne weggesleept
Wat gebeurt er dan met mijn caravan als ik gesleept moet worden naar de eerstvolgende Citroen garage? Neemt de depanneur de caravan ook mee?
Of moet ik dan ook nog naar mijn autoverzekering bellen om de caravan door een ander te laten slepen? Lijkt me niet erg handig, want dan kan ik net zo goed die laatste ook de auto laten slepen. Maar hoe zit het dan weer met de garantie?
Wie heeft hier ervaring mee?
Tja, wellicht een open deur maar ik zou de algemene voorwaarden even nalezen. Dat heb ik net gedaan op http://www.citroen.nl/services/citroen-assistance/ en daar staat niets over caravans of andere getrokken voertuigen in. Dus ik zou er maar vanuit gaan dat je zelf je caravan terug moet krijgen. De ANWB heeft hier al eens voor gewaarschuwd geloof ik. Heel veel mensen hebben niet in de gaten dat de caravan er niet bij zit, ook niet bij de `normale’ ANWB pechulp. Daar moet je dan `Aanhangwagen Service Buitenland’ voor hebben.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik vrees dat je gelijk hebt en dat in geval van pech met een aanhanger je niets hebt aan die assistance.
In dat geval zal ik dan mijn autoverzekering, die wel het slepen van beide dekt moeten aanspreken, want auto en caravan naar afzonderlijke locaties lijkt me geen optie. Helaas zijn echter de depanneurs met sleepvergunning niet altijd de dichtstbijzijnde Citroen garages. In het geval dat ik eerder beschreef werden we 60 km gesleept naar een garage van een ander merk. Dat was toen geen probleem omdat die auto al lang niet meer in de garantie was. Maar nu moet ik vanwege de garantie naar een Citroen garage. Dat is net het dilemma.
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Lijkt me dat je autoverzekering (ik neem aan dat je je schadeverzekering bedoelt) je net zo makkelijk doorverwijst naar je reisverzekering. Want van schade (in welk geval de schadeverzekeraar in actie komt) is in het door jou genoemde geval geen sprake. Dus ik zou die polisvoorwaarden ook maar even doorlezen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”