engbokho schreef:
Het gaat hier om een auto zonder electronische ontsteking.
Zal eerst het stekkerblok checken en anders idd een direct draadje trekken.
Herinner me opeens dat de accu een maand geleden opeens los onder de kap lag, zal toen wel e.e.a hebben losgetrokken. Vandaar waarschijnlijk deze storing.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
engbokho schreef:Het gaat hier om een auto zonder electronische ontsteking.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Zo, alle stekkers aan de + kabel, plus alle omringende stekkers zijn nu schoon,aangedrukt en weer vast.
Maar nu kom ik er net achter dat de octopus echt heel (heel) erg kapot/lek is Dus gelijk maar besteld in DLD.
Ach ja zo blijven we bezig (en hebben we weer een goed excuus om met de Trax op pad te gaan
En we zijn weer wat verder.
De electrische storing bleek uiteindelijke een kapotte benzinepomp te zijn…
Soms wel benzine soms niet. Erg vervelend als je midden in de spits op de ring of op een druk kruispunt staat.
In ieder geval zijn, omdat ik de stroomvoorziening verdacht, alle electrische aansluitingen onder de kap weer schoon en met een likje vaseline weer vastgezet.
De benzinepomp is dus vervangen voor een nieuwe Valeo. De octopus (retourleidingen)en een deel van de uitlaat zijn afgelopen zondag ook nog door mij vervangen.
En vandaag netjes door de apk. Hoera
En zo liep voor de verandering de LHM weer hard onder de auto uit
Weer de octopus stuk. Dure ding nieuw gemonteerd (zie bericht hierboven), en nou alweer afgebroken. Dus maar weer een stukje nylon slang erin gefrummeld…
Had gehoopt dat originele Citroen slangetjes iets langer mee zouden gaan.
En nou zeikt het water weer onder de auto uit.
Als ik van voor onder de auto kijk lekt het precies op de overgang motor-bak aan de achterzijde. Welke slang/aansluiting zit er aan de achterkant? Van boven kan ik nml niks ontdekken…














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daar zit een slang naar de kachel, die komt uit de kop.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Daar in de buurt zit alleen de slang die achterop de cilinderkop zit volgens mij….
Maar dat zou je van bovenaf moeten kunnen zien/voelen.
Of… het water loopt eerst een stuk over het subframe van rechts naar links en heeft zijn oorsprong bij de waterpomp of (iets hoger) bij het ontluchtingsvaatje.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Dank voor jullie snelle reacties. De slang die achter uit de kop komt (en naar het ontluchtings vat gaat) is het niet. Ook de twee kachelslangen (die van een t-stuk en alweer het ontluchting vat komen) zijn het ook al niet.
Het water loopt idd over het subframe maar ik kan zo liggend op de straat niet zien waar het vandaan komt.
Vanavond dus maar aan de slag in de garage…
(kan ik daarna gelijk de motor van de eend weer in elkaar gaan zetten )














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kortom: het gaat weer helemaal lekker…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
expansie vat al eens gecontroleerd
willen wel eens scheuren aan de onderkant, bij een beetje overdruk [warme motor] gaat ie daar lekken
Zal ik ook checken vanavond






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ook even het rechterwiel eraf halen en de flappen en deze usual suspect checken:
Ik vermoed niet direct dat dit jouw lekkage veroorzaakt, want dan zou het bij het R-wiel zichtbaar lekken, maar check toch maar even, meestal is dit mofje oud/gaar.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Net terug van de garage. And guess what? Het is geen rubber slang, expansievat of ontluchtingsvat
Het water druppelt gestaag onder het midden van de motor uit.
Het hoogste punt dat ik kon zien ligt ongeveer onder de uitlaat van de 2e cylinder. Daar stroomt het langs het onderblok van de motor naar beneden
Wat kan daar nou kapot of gescheurd zijn?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
engbokho schreef:Wat kan daar nou kapot of gescheurd zijn?
Ehhhm, de cilinderkop(pakking)?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D