2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
EBK’s CX Athena heeft weer APK
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 22 mei 2011 12:06 PM
  [ # 16 ]
engbokho schreef:

Het gaat hier om een auto zonder electronische ontsteking.

  Wink

Zal eerst het stekkerblok checken en anders idd een direct draadje trekken.

Herinner me opeens dat de accu een maand geleden opeens los onder de kap lag, zal toen wel e.e.a hebben losgetrokken. Vandaar waarschijnlijk deze storing.

Profiel  
 
Gepost: 22 mei 2011 01:21 PM
  [ # 17 ]
engbokho schreef:

Het gaat hier om een auto zonder electronische ontsteking.


Very Happy

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 22 mei 2011 02:09 PM
  [ # 18 ]

Zo, alle stekkers aan de + kabel, plus alle omringende stekkers zijn nu schoon,aangedrukt en weer vast.

Maar nu kom ik er net achter dat de octopus echt heel (heel) erg kapot/lek is cry Dus gelijk maar besteld in DLD.

Ach ja zo blijven we bezig (en hebben we weer een goed excuus om met de Trax op pad te gaan cheese

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 31 mei 2011 04:50 PM
  [ # 19 ]

En we zijn weer wat verder.

De electrische storing bleek uiteindelijke een kapotte benzinepomp te zijn… tongue rolleye
Soms wel benzine soms niet. Erg vervelend als je midden in de spits op de ring of op een druk kruispunt staat.
In ieder geval zijn, omdat ik de stroomvoorziening verdacht, alle electrische aansluitingen onder de kap weer schoon en met een likje vaseline weer vastgezet.
De benzinepomp is dus vervangen voor een nieuwe Valeo. De octopus (retourleidingen)en een deel van de uitlaat zijn afgelopen zondag ook nog door mij vervangen.

En vandaag netjes door de apk. Hoera Smile

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 21 maart 2012 08:29 AM
  [ # 20 ]

En zo liep voor de verandering de LHM weer hard onder de auto uit   Grrrr
Weer de octopus stuk. Dure ding nieuw gemonteerd (zie bericht hierboven), en nou alweer afgebroken. Dus maar weer een stukje nylon slang erin gefrummeld…
Had gehoopt dat originele Citroen slangetjes iets langer mee zouden gaan.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 03 april 2012 12:19 PM
  [ # 21 ]

En nou zeikt het water weer onder de auto uit. Grrrr

Als ik van voor onder de auto kijk lekt het precies op de overgang motor-bak aan de achterzijde. Welke slang/aansluiting zit er aan de achterkant? Van boven kan ik nml niks ontdekken…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 april 2012 12:23 PM
  [ # 22 ]

Daar zit een slang naar de kachel, die komt uit de kop.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 03 april 2012 12:25 PM
  [ # 23 ]

Daar in de buurt zit alleen de slang die achterop de cilinderkop zit volgens mij….
Maar dat zou je van bovenaf moeten kunnen zien/voelen.

Of… het water loopt eerst een stuk over het subframe van rechts naar links en heeft zijn oorsprong bij de waterpomp of (iets hoger) bij het ontluchtingsvaatje.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 03 april 2012 03:39 PM
  [ # 24 ]

Dank voor jullie snelle reacties. De slang die achter uit de kop komt (en naar het ontluchtings vat gaat) is het niet. Ook de twee kachelslangen (die van een t-stuk en alweer het ontluchting vat komen) zijn het ook al niet.
Het water loopt idd over het subframe maar ik kan zo liggend op de straat niet zien waar het vandaan komt. huh

Vanavond dus maar aan de slag in de garage…
(kan ik daarna gelijk de motor van de eend weer in elkaar gaan zetten confused )

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 april 2012 03:40 PM
  [ # 25 ]

Kortom: het gaat weer helemaal lekker…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 03 april 2012 05:42 PM
  [ # 26 ]

expansie vat al eens gecontroleerd
willen wel eens scheuren aan de onderkant, bij een beetje overdruk [warme motor] gaat ie daar lekken

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 03 april 2012 06:08 PM
  [ # 27 ]

Zal ik ook checken vanavond

Profiel  
 
Gepost: 03 april 2012 07:54 PM
  [ # 28 ]

Ook even het rechterwiel eraf halen en de flappen en deze usual suspect checken:


Ik vermoed niet direct dat dit jouw lekkage veroorzaakt, want dan zou het bij het R-wiel zichtbaar lekken, maar check toch maar even, meestal is dit mofje oud/gaar.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 03 april 2012 10:17 PM
  [ # 29 ]

Net terug van de garage. And guess what? Het is geen rubber slang, expansievat of ontluchtingsvat what

Het water druppelt gestaag onder het midden van de motor uit.
Het hoogste punt dat ik kon zien ligt ongeveer onder de uitlaat van de 2e cylinder. Daar stroomt het langs het onderblok van de motor naar beneden Evil or Very Mad

Wat kan daar nou kapot of gescheurd zijn?

Profiel  
 
Gepost: 03 april 2012 11:33 PM
  [ # 30 ]
engbokho schreef:

Wat kan daar nou kapot of gescheurd zijn?


Ehhhm, de cilinderkop(pakking)?  Sad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook