Krijg ik de offerte van Rovam Amersfoort binnen. Ik ruil mijn DS3 1.6 Vti in. Hij is 2 jaar oud met 29000 km op de teller.
Geven ze er € 11390,- voor terug. dat is afschrijving van van € 5605,- per jaar. Ik zou een DS3 ehdi willen aanschaffen.
Citroen wilde de DS3 in de markt zetten als premium. Misschien zouden ze in de buurt kunnen komen van de Mini.
Maar niets is minder waar. Hiermee diskwalificeren hun eigen product. Zou de 2e hands markt zo slecht zijn voor de DS3?
Als dit bij meerdere mensen het geval is, dan voorzie ik een dramatische ineenstorting van de verkopen. Als ze bij Citroen Ned meelezen dan zou ik ingrijpen bij zo’n dealer.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Is niet veel nee. Probeer je het gewoon nog ergens anders…
Als je je kenteken invoert in de ANWB koerslijst dan kom je op 13450 als inruil. Nu zal e.e.a. ook afhankelijk zijn van het feit dat je een eHDi wil kopen maar 2000,- verschil met de ANWB koerslijst is wel erg groot.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
een reden zou kunnen zijn dat de VTI niet echt een populaire keuze is. Iedereen wilt een E-hdi of een THP.
wel erg laag, je kan natuurlijk begrijpen dat dealers het uiterste eruit proberen te knijpen, maar ik had toch wel richting de 13, 14k verwacht (uiteraard ligt dat ook aan de opties e.d, navi? sportstoelen? etc)
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou eerder denken dat de aanbieding van de dealer een mooie onderhandelingsbasis is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Extra’s doen het ‘m niet. De bedragen die je aan extra’s uitgeeft krijg je nooit terug. Dat gooi je meteen weg dat geld. Gewoon een erg slechte inruil en dus gewoon naar elders gaan of weer terug en zeggen: Dat bod is belachelijk laag, ik wil 14 mille hebben.
Of zit er soms een 2.500 euro korting op de wagen die je op het oog hebt…?
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Ja, is niet veel. Beetje opties op de wagen? En wat voor kleur?
Inderdaad erg weinig, veel, heel veel afschrijving in twee jaar. Wellicht beter om nog maar even door te rijden…
2 jaar is gewoon te jong…
als de auto 4 jaar zal je niet veel minder krijgen…
ik wilde mijn eerste C5 inruilen na 2 jaar, ik kreeg toen hetzelfde bod als 2 jaar later toen ik de 2de C5 kocht..
Auto’s schrijven snel af de eerst 2 jaren, daarna iets minder snel. Eventueel kan je proberen je auto particulier te verkopen. En ga zeker met meerdere dealers praten. Ik ben hier in Huizen bij de Rovam na 5 minuten de showroom al weer uitgelopen omdat ik niet serieus genomen werd, toen een bijna full option eHDI besteld in Hilversum bij Emerpark.
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 27-07-2011
- DS 3 1.6 e-Hdi So Chic
als je er nog zo’n 12 tot 18 maanden mee doorrijdt krijg je er misschien wel hetzelfde voor. tegen die tijd is het bijna zover dat (bijna) iedereen weer wegenbelasting betaalt en dat zal dan voor de VTi waarschijnlijk minder zijn dan voor de eHdi. dus je auto is dan voor de dealer wellicht beter verkoopbaar dan nu.
daar komt bij dat ze de eHdi’s nu (zolang ze nog 92Pk zijn) toch wel kunnen verkopen, liefst aan mensen die niets in te ruilen hebben/lease.
DS3 e-Hdi, Gris Thorium/Rouge Carmen, Carmen Dashboard, Pack Perfo, Pack Comfort, Pack HiFi/USB, Borbet X8 16” (en in de winter InterAction Meteor 15”)
Blijven shoppen. Mijn inruil op een DS3, een Polo BM van bijna 2 jaar oud, varieerde
tussen de 11.000 en de 14.500 euro. Is toch heel veel geld.
DS3 e-HDi | Blue Belle-Ile/Noir Onyx | Pack Perfo | Pack Select My Way Confort | 17” Bellone | 16” Valonga | Eibach Pro-Kit
Dat is een dramatisch lage inruil, maar ga eens kijken voor welk klein geld er al DS3-en aangeboden worden. Ook erg lage prijzen (vind ik dan).
Ik weet niet waarom je een eHDI wilt kopen maar voor het bedrag dat je bij moet leggen kun je waarschijnlijk heel wat benzine en wegenbelasting betalen….
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
bij 15.000km per jaar lijkt het mij niet handig een E-hdi te kopen als je straks weer wegenbelasting kunt gaan betalen.
op het moment dat ik mijn 1.6 VTi kocht had ik ook het idee 15.000km per jaar te gaan rijden, helaas toen ik mijn wagen 2 maanden had kreeg ik een vriendin in friesland en werden het ruim 30.000km per jaar, ook even getweifeld over een diesel, maar de afschrijving was na een half jaar al zo groot dat ik dat nooit meer terug zou verdienen.
dan maar voor een zeer goed alternatief gekozen, LPG G3.
binnen 2 jaar heb ik die weer terug verdiend, en het is gewoon heerlijk tankten voor €20.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ook bij 15.000 kilometer per jaar als je straks weer wegenbelasting moet betalen is een bpm-vrije e-hdi goedkoper dan een 1,6 vti.
Ook als je de afschrijving en het bij-te-betalen bedrag meetelt? Als ik het even optel dan verlies je binnen 2 jaar plm 11000 euro eigen geld en je mag na inruil weer plm 10000 euro bijlappen. Als ik de lopende kosten van een VTI zou vergelijken met een eHDI zal de laatste zeker goedkoper zijn maar ik geloof niet dat het werelden scheelt (nu misschien wel zonder MRB) na 2014. Met het bedrag dat je bij wilt betalen kun je dus waarschijnlijk jaren en jaren vooruit in je VTI.
Als je je zinnen al op een eHDI gezet hebt…kan ik alleen maar zeggen: ga ervoor! Burt, geef nog eens iets meer motivatie waarom je een eHDI wil kopen? Wat zijn jouw overwegingen?
Voorstel van de dealer is precies dat: een voorstel. Als je je geschoffeert voelt dan gewoon naar andere dealer. mar je kunt natuurlijk ook een tegenvoorstel doen.
Inruilen in eerste 2 jaar is per definitie een drama en dan zeker in een markt van kleine(re) auto’s waarvan het aanbod van BPM-vrije en wegenbelastingvrije inmiddels domineert. Dat maakt de benzine variant van de DS3 (althans de minder potente versies) oninteressant.
Mijn tip: verkoop je auto particulier en importeer zelf de e-hdi uit het buitenland. De BPM-vrije versies worden gekunsteld weer omhoog geprijsd in NL, zie b.v. artikel in laatste Autoweek over de 208 hdi versus e-hdi. Bij eigen import ben je zo 3.000 euro voordeliger uit.
Kijk, dat verzacht de pijn van de afschrijving en allicht dat je de auto particulier voor het bedrag kwijtraakt dat de dealer nu biedt, denk zelfs wel wat meer.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.