Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Daar heb je speciale setjes voor, kan je bij de automaterialenzaak kopen, maar beter even bij een garage langsrijden, die hebben zoiets liggen, hoef je het zelf niet te kopen voor 1x gebruik.
Met zo’n setje zet je systeem onder druk en kan je zo zien of er een lek is en waar het is (als het goed is).
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dan lijk me even langs de garage gaan wel handig.. Het enigste nadeel is, dat ik over 2weken daar een apk afspraak heb.. En om nou 2weken te wachten…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
eXpelliarMus schreef:Een pakking voor de flowmeter kun je zelf maken, koop wat pakking papier (even google’n naar het juiste adres dat weet ik even niet meer) en knip/snij er een uit, Appeltje eitje kan jij ook.
Is een van deze goed WES?:
http://www.frost-auto.nl/?pakkingmateriaal,23
Het enigst wat ik nu moet weten is welke dikte ik nodig hebt.. Lijk me simpel om de ouwe pakking tussenuit te halen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
GWHENDRIKS2 schreef:Arjan Verkade schreef:Je kan het KVS systeem toch even onder druk laten zetten? Dan weet je direct of het lekt.
Bij een BX is dat nog geen 10 min werk.Wees er met benzine heel zeker van dat alle matrialen tegen benzine kunnen, het vreet een hoop weg….
Hoe werkt dat precies Arjan?
Gewoon de BX een tijdje laten lopen?
Warm laten lopen kan, maar dat zet er iets minder druk op dan zo’n setje.
Die zetje op je vuldop en pomp je op tot 1 bar.
Dan kan je gewoon rustig de hele auto bekijken zonder dat de motor loopt.
Ofwel gewoon afpersen.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
GWHENDRIKS2 schreef:eXpelliarMus schreef:Een pakking voor de flowmeter kun je zelf maken, koop wat pakking papier (even google’n naar het juiste adres dat weet ik even niet meer) en knip/snij er een uit, Appeltje eitje kan jij ook.
Is een van deze goed WES?:
http://www.frost-auto.nl/?pakkingmateriaal,23Het enigst wat ik nu moet weten is welke dikte ik nodig hebt.. Lijk me simpel om de ouwe pakking tussenuit te halen!
Ik heb bij nummer twee mijn pakking paper/rubber-cork gekocht, het rubber-cork (1.6mm) heb ik toen gebruikt voor een carb van een CX 2.2 en dat werkt prima. Ik weet niet welke dikte jij nodig hebt maar daar kom je wel achter, je moet de oude pakking even gebruiken als mal en dan snij of knip je de nieuwe uit.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Of even met wat Molykote of zoiets dergelijks, of eigenlijk alles wat je kunt verzinnen dat een afdruk achter laat, een afdrukje van het pasvlak maken. Die oude pakkingen gaan eigenlijk altijd stuk als je ze eruit pelt Allemaal niet al te moeilijk.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Kreeg ook deze tip:
Een pakking voor de flowmeter knippen van pakkingpapier?
Het grote probleem is nog amper de flowmeter zelf maar het veel te grote aantal verbindingen tussen koets en (bewegende) motor.
Voor de veiligheid: slang rechtstreeks van de aanvoerleiding naar de carb. De retour die er aan zit heb je niet nodig vlgs mij.Wat je er ook tussen propt, check in ieder geval of het gecertificeerd voor benzine (multicarburant) is, anders gaat het daardoor nog mis.
Mijn reactie daarop: Komt er dan niet teveel druk op de carbarateur, als je geen retour meer hebt!
Zou ook nog kunnen, als het géén probleem opleverd!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ik zou er wel weer een retour opmaken.
De benzinepopmp levert meer dan dat de carb/motor nodig heeft.
Die retour kan ook gewoon een t-stukje in de aanvoerslang zijn, aangezien jouw carb. geen aansluiting heeft voor een vaste retour.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dit model heeft een pomp op de nokkenas toch? Volgens mij is een retour daarbij niet noodzakelijk.
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
BasisBIX schreef:Ik zou er wel weer een retour opmaken.
De benzinepopmp levert meer dan dat de carb/motor nodig heeft.Die retour kan ook gewoon een t-stukje in de aanvoerslang zijn, aangezien jouw carb. geen aansluiting heeft voor een vaste retour.
Dan moet ik de juiste T-stuk vinden? Die ik nu heb vertrouw ik niet….
Maar als ik de andere forums zie, is het geen probleem om de retour weg te laten.
Maarre hoe zit het bij jouw Gt Coen, want jij hebt immers geen flometer.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ik heb ook geen flowmeter, die is er blijkbaar al tussenuit gehaald. Bij mij zit er ook een t-stukje. Een oud (te oud…) plastic stukje, met de slangen erop geklemd. Veel meer ik er niet over te zeggen, behalve dat het blijkbaar werkt… Onderaan deze foto te zien:
Vermond schreef:Dit model heeft een pomp op de nokkenas toch? Volgens mij is een retour daarbij niet noodzakelijk.
Jep, pomp zit op de nokkenas. Maar alles wat teveel wordt aangepompt is te veel.
Waar moet dat anders naar toe?
GWHENDRIKS2 schreef:Maarre hoe zit het bij jouw Gt Coen, want jij hebt immers geen flometer.
Bij mij zit gewoon standaard al een retouraansluiting op de carb.
Maar je kunt ook die 2e carb van jouw erop zetten. Die had toch ook een retouraansluiting?
Heb je gelijk 2 vliegen in een klap, want die carb. is wel waarschijnlijk wel goed.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Op het forum van de BX-club had Nanko daar iets over geplaatst volgens mij, er zit iets van een veer in die de druk bepaalt.
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
[quote=Gwhendriks2] [quote=jan]Een pakking voor de flowmeter knippen van pakkingpapier?
Het grote probleem is nog amper de flowmeter zelf maar het veel te grote aantal verbindingen tussen koets en (bewegende) motor.
Voor de veiligheid: slang rechtstreeks van de aanvoerleiding naar de carb. De retour die er aan zit heb je niet nodig vlgs mij.
Wat je er ook tussen propt, check in ieder geval of het gecertificeerd voor benzine (multicarburant) is, anders gaat het daardoor nog mis.
Komt er dan niet teveel druk op de carbarateur, als je geen retour meer hebt?
[quote=nanko]Nee , de veer in de opvoerpomp bepaalt de druk en das bijna niks.
Overbelasten van de pomp lukt ook niet want het membraan blijft (met de vlotternaald dicht) in de voor de hevel die het membraan beweegt
onbelaste stand staan.
Dus ik kan indd volgens de berichten elders de retour kunnen laten vallen…
Coen, ik wou eigenlijk de reseve carbarateur zolang mogelijk niet gebruiken.. Ik weet ook niet als ik het zou doen, of ik eerst moet kijken of ik een andere pakking erop moet zetten.
Laat ik eerst van de week de benzineleiding rechtstreeks op de carbarateur aansluiten..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?