Haha nee hoor het zijn beide opvallende modellen met zeer goede eigenschappen en helaas ook wat mindere.
Maar ik wil ze geen van beide kwijt.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Even een korte update.
Sinds ik in de gaten heb dat de peilstok een eigen leven heeft en nu wel voldoende olie in LaSix heb zitten zie ik het oliedruklampje alleen nog maar voordat ik start. Dus dit probleem is opgelost.
En wat betreft het lekken van de krukaskeerking, sóchtend liggen er 4 a 5 druppeltjes olie onde de wagen. Dat valt dus best mee, maar ik denk dat ik tijdens het rijden meer verlies. Overigens zakt het oliepeil niet dramatisch snel.
Ik overweeg om toch weer zon lekstopmiddeltje te proberen. Ik heb nu immers verse olie in LaSix dus dat vorige spul is eruit.
Ik weet dat het een lapmiddel is maar het gaat nu alleen om de lekage te stoppen.
Deze kwam ik tegen: Kijk hier
Het flesje kost 30 euro. Op zich wel een gok waard.
Als dit niet helpt kan ik altijd nog het blok eruit lepelen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mmm..klinkt net als Xado, dus vloeibare fata morgana…
‘Spirit of avant-garde’
Inderdaad, en als het even tegenzit vreet het je pakkingen ook op.
Ik ben daar niet bang voor. Het spul zal niet schadelijk zijn.
Maar ik was benieuwd of anderen dit wel eens gebruikt hebben.
Ik ga het maar bestellen. Helpt het niet dan ben ik 30 euro kwijt.
maar als het blok eruit moet ben ik veel meer kwijt. Dus het lijkt me de gok wel waard.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Dat spul van Liqui Moly was een tientje dacht ik…. gewoon te koop bij veel Brezan’s en AD’s en dergelijke.
Xado is TROEP, maar is sowieso niet bedoeld om olielekkages te stoppen.
Die keerring lekt inderdaad tijdens het rijden vooral, want waar is anders al die olie gebleven die er ca. 5000 km (toch?) geleden door de vorige eigenaar vers is ingegooid? Als je bedenkt hoeveel liter je zelf hebt moeten bijvullen voordat het lampje uitging?
P.S. Voordat je er een goedje ingooit, zou je eens kunnen informeren of die keerring überhaupt vervangen is bij de bakwissel. Is het antwoord “nee”,dan bestaat er een goede kans dat het lekstopmiddel helpt (immers: mogelijk een oude, verdroogde pakking), maar is het antwoord “ja, die keerring is vervangen” dan is ze er waarschijnlijk gewoon scheef ingezet en helpen die middeltjes ook niet, helaas…
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Nou bij deze dan George. Ik denk dat je nog wel mee leest.
En ik kan niet precies nagaan hoeveel liter er verloren gegaan is.
Er zat immers te weinig in toen ik de auto ophaalde. Want toen brande het olielampje ook al als je een bocht naar rechts nam.
We hebben nog wel olie gepeild maar dat was met diezelfde gare peilstok dus dat zegt ook niets.
Na ongeveer een week en 300 kilometer verder is het peil wel iets gezakt maar staat nog boven het minium.
ik probeer pas weer bij te vullen tot max na 500 km (natuurlijk als het nodig is eerder) Dan weet ik wel hoeveel het verbruik is.
Nadeel is wel dat ik er van uit ga dat ik olie verlies. Geen idee of zij ook nog olie verbruikt.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Dus even iemand achter je aan laten rijden en dan zelf een flinke tussensprint trekken en als diegene achter je dan een dikke blauwe wolk uit de uitlaat ziet, is dat snel duidelijk.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Heb ik al gedaan en het resultaat is Geen rook!
Dus zal dan wel goed zitten denk ik.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Paul
Bij mijn weten en volgens degene die het werk heeft uitgevoerd is er ten tijde van de bakwissel oa een nieuwe keerring geplaatst, wat mi vrij logisch is omdat het blok er toch uit was, echter ik ben er niet bij geweest dus 100% zekerheid kan ik je niet geven helaas.
Ik vermoed niet dat de motor olie verbruikt wel wat wel zeker is dat hij olie verliest, ik dacht zelf eerst aan het klepdekselpakking omdat er duidelijk olie op de uitlaat komt, duidelijk te ruiken af en toe.Ik zal nogmaals eens navragen bij degene die de bakwissel heeft gedaan of hij inderdaad de keerring heeft vervangen.
Citroen c32 Hilton XLS
Dank je wel George.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Graag gedaan, ik hoop gewoon dat je redelijk probleemloos van LaSix kan genieten en leert met de kleine onvolkomenheden te kunnen leven dat is nu eenmaal inherent aan een oude auto.
Citroen c32 Hilton XLS




























Totaal aantal Berichten: 9465
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
La Léo schreef:Dus even iemand achter je aan laten rijden en dan zelf een flinke tussensprint trekken en als diegene achter je dan een dikke blauwe wolk uit de uitlaat ziet, is dat snel duidelijk.
Blauwe rook bij olieverbruik zie je met name als je vanaf een hoog toerental het gas los laat en op de motor rem.
Door de gesloten gasklep ontstaat er dan een onderdruk, waardoor langs alle mogelijkheden olie aangezogen kan worden, zoals langs zuigerveren en klepsteelafdichtringen.
De oude BMW’s uit o.a. de 3-serie, ja die met de X-benen, lieten altijd blauwe rook zien, als het petje uit de jaren 80 via de afrit de snelweg verliet
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
@ jaren 80 petjes hahaha!
Wist ik niet, dat het bij gas loslaten beter te zien is. Goeie info dus.
Ik heb weleens een Cadillac 7,7 liter meegemaakt met gare zuigerveren en daar zag je het vooral bij gas geven.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René Jongejan schreef:De oude BMW’s uit o.a. de 3-serie, ja die met de X-benen, lieten altijd blauwe rook zien
Nou, die van mij rookt niet hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste