Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Stout lampje. Jammer van de olie.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Tsja, ook jammer van de tegels
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik ben begonnen met uitstukken van de minimale kleine rotte plekjes in de wielkasten.
De regenrand onder de motorkaprand moet ook nog op nieuw gemaakt en gelast worden.
We gaan dus beginnen met het optische werk aan de bus voordat ie in de verkoop gaat.
Fris laagje verf erop (in originele 70`s camperstijl, lichtbeige met bruine streep of misschien zelfs oranje als ik in een gekke bui ben)
het HD infarct is gerepareerd , maar het systeem is nog niet bijgevuld en ontlucht,daar gaat mijn volgende vraag over;
Ik heb wel e.e.a. gelezen over ontluchten van de C35, maar nog nergens kunnen zien/lezen waar die ontlastschroef nou zit…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hoeveel liter moet er eigenlijk in?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Er staat mij bij iets van 2 liter LHM
Ontlast schroef zit op de “drukregelaar” sleuteltje 12 voor nodig.
hiervoor kun je het best het extra klepje tussen de voorstoelen losschroeven, dat scheelt heel veel gehannes met ondertussendoor reiken. tenzij je beschikt over een put of brug, dan kan je er betrekkelijk makkelijk bij langs de rechter zij/achterkant van de versnellingsbak.
Er staat toch wel het een-en ander over deze hele ontluchtingsprocedure bij de C35 op het forum?
succes
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik kon zo niet vinden waar dat op het forum stond.
Wel een heel epistel over hoe het ontluchten moet.
Het klepje tussen de voorstoelen is er al af, want daar zat de geknapte slang ook
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Maurice van Mourik schreef:We gaan dus beginnen met het optische werk aan de bus voordat ie in de verkoop gaat.
Ik had ‘m al gespot Je bus ziet er zo op de fotootjes anders nog erg goed uit. Met een slim interieur.
Ik zou bijna de onvermijdelijke vraag stellen: waarom doe je ‘m weg?
En ik begin me af te vragen of de 25RD nog met verschillende eindoverbreningen is geleverd - die van mij komt met heel veel moeite op 110 km/u. Net genoeg, maar ‘t houdt niet over. Die van jou lijkt een stukje sneller te kunnen.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Waarom doe ik de bus weg;
Nu de bus nog goed is en betrouwbaar wil ik de bus weg doen, het verkrijgen van onderdelen is mij teveel heisa.
Ik wil bovendien kosten wat het kost visa blijven rijden, en hem GOED houden.
Hij staat meer in de stalling dan dat we er gebruik van maken (maximaal 2 weken per jaar en een stuk of 3 weekendjes)
Daarbij moet je natuurlijk blijvend investeren in goed onderhoud en dat kost ieder jaar weer een paar honderd.
Iets basaals als wiellagers is al een flink probleem…
Op een vlakke weg rijdt de bus wel 120 (doen wij nóóit, één keer geprobeerd)
Let wel, er staat nog maar 61000 op de teller dus een frisse motor (125km/h moet ook wel lukken imho)
Iedere keer als ik ons mooie en handige interieur zie slaat de twijfel om te verkopen toe.
Er zit veel tijd en liefde in, en ook een behoorlijk bedragje aan materiaal.
Het eerste jaar dat we de bus hadden hebben we voor circa 1000 euro onderhoud laten plegen door een DS specialist, het is echt een fijne bus.
Daarna ieder jaar probleemloos gereden, servicebeurtjes zelf doen zoals olie en KV, vorig jaar de wiellagers en stuurashoes, bij elkaar ook weer zo’n 500 euro.
Maar de rationaliteit en de portmonnaie geven de doorslag, ik ben per slot van rekening ook maar een taxichauffeur
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Duidelijk. Toen ik de advertentie zag zat ik even te piekeren of ik niet een switch moest doen. ‘t Interieur van ons busje is lelijk geschilderd maar bevat een mooi ruim en lang bed - da’s bij mijn lengte wel fijn. En ik heb een boel geluidsisolatie aangebracht in de cabine. Dus hou ik het maar bij het busje dat ik nu heb.
Ik heb het eerste jaar er ook aardig wat aan moeten (laten) doen. Maar sindsdien houdt ‘t ding zich aardig, net als die van jou. Mijn buurtgarage vond het maar een zwaar overgedimensioneerde techniek - volgens hem kon ik nog wel even vooruit. Maar inderdaad, onderdelen is lastig. Ik heb me bijvoorbeeld suf gezocht naar de spanrol van de V-snaar. Blijkt dat het gelukkig ook prima zonder kan. Geeft wel een doel tijdens Citromobiel
Succes met ‘t mooi maken en succes met de verkoop!
P.S. Helemaal mee eens dat je een knappe Visa wil behouden. Mijn ouders hadden er vroeger eentje en ze zijn veel te snel uit het straatbeeld verdwenen.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De C35 is nooit heel populair geweest, een enkele TV en wasmachinehandel in ons dorp had zo`n apparaat als servicebus.
Zie nu de AX, ook een prima karretje, twee-drie jaar terug stonden er bv. nog 200 op Marktplaats, vandaag nog maar 69.
Hetzelfde lot was ook de visa beschoren, het zal met de AX net zo gaan dus.
vwb citromobile, ga nou flink onder de kraampjes loeren, daar staat vaak de incourante zooi
Onze C35 vangst van de afgelopen jaren;
-tankdop
-stuurashoezen
-spiegel
je zal het maar nodig hebben
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De kleur is eindelijk bepaald en betaald
Ik heb een paar liter “Beige Atlas” gekocht
De motorkap zit inmiddels in de lak;
De kleur ziet er dus zo uit;
De bumpers worden hoogglans zwart, misschien dat we de sierstrips ook nog in hoogglans zwart overspuiten, maar da’s nog niet helemaal zeker.
De vorige eigenaar heeft namelijk behoorlijk lomp geschilderd waardoor de strips nogal besmeurd zijn met grijze verf.
Ze zijn nu tamelijk verweerd, maar met de verf-föhn krijg je ze weer mooi zwart
De bus mist al z’n accessoires aan de buitenkant, lampen, grille, nummerborden, bumpers, alles is gedemonteerd.
Nu de ruiten nog
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zit een beetje tegen de voorruit aan te hikken - ‘t schijnt dat je de ruit met je voeten er tegenaan naar buiten moet duwen, maar ik durf niet zo goed. Benieuwd hoe het jou vergaat. Wij zijn nog aan het denken over de kleur
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik haal de voorruit er niet uit, je kunt een nylon koord onder het rubber wurmen, en dan kun je onder de rand van het raamrubber schilderen… (ben erg bang voor breuk)
De overige ruiten gaan er wel uit, want die zijn makkelijker te demonteren.
Ons interieur is hoofzakelijk bruin, met beige vinyltapijt, en daar laat ik de buitenkant mooi op matchen
Oh ja, als je maar een hoekje van het ruitrubber uit de sponning hebt gewipt kun je verder van binnenuit het hele rubber er rondom uit duwen.
Zoek wel een warme dag uit, want dan is het rubber lekker soepel
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
break23m schreef:Ik zit een beetje tegen de voorruit aan te hikken - ‘t schijnt dat je de ruit met je voeten er tegenaan naar buiten moet duwen, maar ik durf niet zo goed.
Het is ook niet leuk en erg spannend
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat bedoel ik. Misschien is de truc met het touwtje voor mij wel een slimme. Een mens moet z’n grenzen kennen.